«تنهایِ بزرگ» کریستین هانا به بازار کتاب آمد

کتاب «تنهایِ بزرگ» (آلاسکا) اثر کریستین هانا و منتخب کاربران «گودریدز» (Goodreads) در سال ۲۰۱۸ به فارسی ترجمه و منتشر شد.

کد خبر : 91784
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 دی 1397 - 9:15

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، کریستین هانا، آمریکایی و نویسنده ۲۲ رمان پرفروش نیویورک تایمز است. وی که در کالیفرنیای جنوبی زندگی می‌کند تا به حال چندین جایزه ادبی را از جمله «قلب طلایی»، «جایزه مگی» و جایزه منتخب هیات داوران جوائز ادبی را از آن خود کرده است.
هانا پیشتر با رمان تاریخی «بلبل» مورد توجه اهل مطالعه در ایران گرفته بود و «تنهایِ بزرگ» (آلاسکا) را هم مانند «بلبل»، آفاق زرگریان با قلمی روان و زبانی شیوا ترجمه و کتابسرای تندیس نیز منتشر کرده است.
هانا در این کتاب ماجرای خانواده‌ آمریکایی سه نفره‌ای را ساکن سیاتل روایت می‌کند که پس از رفتن پدر خانواده به جنگ ویتنام، اسارت و بازگشتش، دچار بحران می‌شوند. پدر دیگر آن آدم سابق نیست، هر چند هنوز زن و دختر سیزده ساله‌اش را دوست دارد.
در این بحران زندگی، یکی از هم‌رزمان پدر که در ویتنام کشته شده، زمینی را در آلاسکا برای پدر به ارث می‌گذارد و این خانواده به دنبال رؤیای پدر با دستی خالی و بدون داشتن مهارت، راهی آلاسکا می‌شود.
عشق خطرناک پدر به مادر و کابوس‌های شبانه که در آلاسکا هم سراغش می‌آید، زندگی‌شان را تبدیل به جهنمی گریزناپذیر می‌کند…
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«این ایالت، این محل، آلاسکا، شبیه هیچ جای دیگری نیست. اینجا زیبا و ترسناک است؛ زندگی‌بخش و نابودکننده است. اینجا، بقا انتخابی است که باید بارها و بارها تکرار شود، در وحشی‌ترین مکان در آمریکا، در لبه‌ تمدن، جایی که آب به اشکال مختلف خود می‌تواند تو را بکشد، تو یاد می‌گیری که چه کسی هستی. نه آن کسی که امیدواری باشی، نه کسی که خیال می‌کردی بودی، نه آن کسی که رشد می‌کنی تا آن بشوی. تمام این‌ها طی ماه‌ها در تاریکی یخ‌زده از هم گسسته می‌شود، تکه پاره می‌شود، وقتی یخ روی پنجره‌ها منظره را تار می‌کند و دنیا خیلی کوچک می‌شود و تو با واقعیت وجود خودت برخورد می‌کنی. یاد می‌گیری برای بقا چکار کنی.»
هانا در «تنهایِ بزرگ» (آلاسکا) زیبایی و خشونت سرزمین آلاسکا را همراه با سختی‌هایی که ساکنان آنجا برای ادامه زندگی تحمل می‌کنند به تصویر کشیده است.
کتابسرای تندیس این کتاب را در ۵۶۰ صفحه و در ۵۰۰ نسخه منتشر کرده است.

 

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.