تلاش آمریکا برای طرح مجدد پرونده “پی‌ام‌دی” علیه ایران شکست خورد

چند دیپلمات فاش کردند که تلاش‌های دولت آمریکا برای مطرح‌کردن مجدد پرونده موسوم به ابعاد نظامی احتمالی (پی‌ام‌دی) برنامه هسته‌ای ایران از طریق اعمال فشار به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ناکام مانده است.

کد خبر : 93809
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 - 5:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، بلومبرگ در گزارشی به نقل از چند دیپلمات اعلام کرد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد داشته است تا مجدداً بحث بازرسی درباره پرونده پی‌ام‌دی علیه ایران را که مدت‌ها پیش توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مختومه اعلام شده بود، مطرح نماید.

این دیپلمات‌ها به بلومبرگ گفته‌اند که علی‌رغم تلاش‌های ضدایرانی واشنگتن، این موضوع توجه مقامات مسئول را جلب نکرده است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی طی هفته‌های اخیر تلاش گسترده‌ای داشته‌اند تا فشار علیه ایران را از طریق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزایش دهند و بحث تحریم‌های جدید علیه تهران و درخواست بازرسی‌های شدیدتر در مورد ایران را مطرح کرده‌اند.

با این حال، سه دیپلمات که هفته گذشته در نزدیکی مقر نمایندگی آمریکا در  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شهر وین با بلومبرگ مصاحبه کرده‌اند، اعلام کردند این تلاش‌ها بی‌ثمر بوده است.

این گزارش از ناکامی اخیر آمریکا در آژانس به‌عنوان شکستی بی‌سابقه یاد و آن را نشان‌دهنده دردسرهای روزافزون مقامات آمریکایی در مجاب کردن متحدان واشنگتن برای اجماع علیه ایران توصیف کرده است.

این گزارش از قول “الی گرانمایه” یکی از اعضای ارشد شورای روابط خارجی اروپا نوشت: «این احساس به‌وجود آمده است که دولت (آمریکا) از این موضوع که کارزارش برای مذاکره مجدد بر سر توافق (برجام) راه به جایی نبرده است، سرخورده شده است».

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.