تشکیل وزارت میراث فرهنگی به رئیس جمهور ابلاغ شد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ابلاغ تشکیل وزارت میراث فرهنگی به رئیس جمهور خبر داد.

کد خبر : 103799
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 - 9:25

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز پارلمان، اظهار کرد: بر اساس اصل ۱۲۳ قانون اساسی طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی در مجلس به تصویب رسیده و به تأیید شورای نگهبان رسید که امروز از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شد.

او افزود: رئیس جمهور باید حداکثر به مدت ۱۵ روز ترتیبی بدهد که وزارت میراث فرهنگی تشکیل شود و پیشنهاد ما این است که او در نیمه اول شهریور وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند تا ما بتوانیم صلاحیت این دو وزیر را تأیید کنیم.

عباسی ادامه داد: صلاح است که خللی در ارتباط میان مجلس و دولت ایجاد نشود و کار به هیئت حل اختلاف ارجاع نیابد لذا امیدواریم دولت درباره ابلاغیه امروز رئیس مجلس تصمیم بگیرد و هرچه سریعتر وزارت میراث فرهنگی شکل بگیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم که پیش از شروع سال تحصیلی وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود چراکه ۱۲ الی ۱۳ میلیون دانش‌آموز در کشور وجود دارد.

 

وی ادامه داد: جلسه و کارگروه غیرعلنی مجلس احتمالا به هفته سوم انتقال می‌یابد، اما اگر وزرا در هفته سوم معرفی شوند، ناچاریم که این جلسه را در هفته دوم مذاکرات مجلس بیان کنیم.

عباسی با اشاره به مبحثی که قرار است در جلسه غیرعلنی مطرح شود، گفت: بیش از ۹۸۰ هزار میلیارد یارانه پنهان در بخش انرژی وجود دارد همچنین برای حذف یارانه ۳ دهک بالای جامعه نیز اقدامی صورت نگرفته و مجلس وظیفه دارد که این امور را درجلسه غیرعلنی مورد بحث و بررسی قرار دهد.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.