ترامپ: سالانه هزاران نفر بر اثر آنفلوآنزا می‌میرند اما چیزی تعطیل نمی‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری با اعلام اینکه سالانه هزاران نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا جان خود را از دست می‌دهند، اما چیزی تعطیل نمی‌شود، بار دیگر تلاش کرد شیوع ویروس کرونا در این کشور را کم‌اهمیت جلوه دهد.

کد خبر : 113448
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اسفند 1398 - 21:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تلاش‌های خود برای کم اهمیت جلوه دادن بحران کرونا در این کشور، در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که سالانه هزاران نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در آمریکا می‌میرند، اما جایی تعطیل نمی‌شود.

ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: «سال گذشته ۳۷ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای عادی مردند. میانگین آن سالانه بین ۲۷ تا ۷۰ هزار نفر است. هیچ چیز [بر اثر شیوع آنفلوآنزا] تعطیل نمی‌شود و جریان زندگی و اقتصاد ادامه می‌یابد. تا این لحظه ۵۴۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا تأیید شده و ۲۲ نفر جان باخته‌اند. در این مورد فکر کنید.»

بر اساس آمارهای رسمی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) تاکنون ۵۶۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از بین آنها ۲۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. اگرچه حداقل بر اساس آمارهای رسمی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا در مقایسه با کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه و اسپانیا کمتر است، اما با توجه به جدی گرفته نشدن بحران کرونا از سوی دولت ترامپ، شهروندان و شرکت‌های آمریکایی از احتمال شیوع گسترده ویروس در این کشور در سایه بی‌اعتنایی دولت به‌شدت نگرانند.

تاکنون چندین شرکت بزرگ آمریکایی از جمله اپل، توئیتر و گوگل تعدادی از کارکنان خود را به دورکاری فرستاده‌اند. از طرفی نگرانی‌ فعالان اقتصادی از تداوم بحران کرونا در آمریکا، اثرات شدیدی بر بازارهای مالی این کشور داشته است، به‌طوری که شاخص میانگین صنعتی داو جونز (شاخص بورس نیویورک) طی کمتر از یک ماه اخیر بیش از ۱۷ درصد سقوط کرده است.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.