ترامپ برای مقابله با کرونا حالت اضطراری ملی اعلام کرد/ دختر ترامپ قرنطینه شد/ ترامپ: تست کرونا می‌دهم

  به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی افزایش آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکا طی روزهای خیر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور روز جمعه به‌منظور پیشگیری از گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا حالت اضطراری ملی اعلام کرد. دونالد ترامپ همچنین از تخصیص ۵۰ میلیارد دلار

کد خبر : 113703
تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 - 21:24

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی افزایش آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکا طی روزهای خیر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور روز جمعه به‌منظور پیشگیری از گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا حالت اضطراری ملی اعلام کرد.

دونالد ترامپ همچنین از تخصیص ۵۰ میلیارد دلار بودجه اضطراری به مبارزه با ویروس کرونا در ایالت‌ها و قلمروهای آمریکا خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا که در یک نشست خبری در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می‌کرد و صحبت‌هایش از طریق رسانه‌های آمریکا به‌طور مستقیم برای مردم این کشور پخش می‌شد، ضمن اعلام حالت اضطراری ملی و تخصیص ۵۰ میلیارد دلار بودجه اضطراری برای مبارزه با کرونا به مردم کشورش وعده داد: «به‌زودی میلیون‌ها کیت تشخیص کرونا در دسترس خواهد بود. البته باید تأکید کنم که ما نمی‌خواهیم که همه مردم تست کرونا بدهند، زیرا این کار کاملاً غیرضروری است.»

دونالد ترامپ همچنین تأکید کرد: «به موجب اعلامیه امروز [اعلام حالت اضطراری ملی] اختیارات گسترده‌ای به وزارت بهداشت و مقامات بخش سلامت اعطا خواهد شد و بیمارستان‌ها از این پس با محدودیت‌های کمتری برای تصمیم‌گیری و اقدام مواجه خواهند بود.»

وی افزود: «مقامات بخش سلامت تصمیم گرفته‌اند که رویه‌های جدیدی را برای شتاب بخشیدن به روند تشخیص ویروس کرونا در کشور اتخاذ کنند و ما نیز سازوکار موافقت دولت با این رویه‌ها را تسریع کرده‌ایم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به ضرورت مقابله  با تأثیرات منفی بحران کرونا بر اقتصاد این کشور اشاره کرد و از اقدام نهادهای فدرال برای حذف بهره وام‌های دانشجویی در این کشور خبر داد.

ترامپ همچنین اعلام کرد که دستور داده است به‌منظور کاهش فشار بر شرکت‌های نفتی این کشور در این شرایط بحرانی، مقادیر زیادی نفت از آنها خریداری شود. وی به این نکته اشاره کرد که اکنون زمان خوبی برای افزایش ذخایر نفتی راهبری دولت آمریکاست.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری در کاخ سفید اذعان کرد که به احتمال زیاد در آینده نزدیک آزمایش کرونا خواهد داد.

دونالد ترامپ که پس از اعلام حالت اضطراری ملی برای مبارزه با کرونا پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود، در پاسخ به سؤالی درباره احتمال آزمایش دادنش برای تشخیص ابتلای احتمالی به ویروس کرونا به دلیل دیدار هفته گذشته‌اش با یک مقام برزیلی مبتلا به کرونا گفت: «به احتمال زیاد من برای تشخیص کرونا تحت آزمایش قرار خواهم گرفت.»

اما ترامپ که پیش از این بارها در برابر آزمایش دادن برای تشخیص کرونا مقاومت کرده بود، مدعی شد: «البته آزمایش دادن من به این دلیل نیست که در کنار یک مقام برزیلی که تست کرونایش مثبت اعلام شده، عکس گرفته‌ام. دلیل من این است که فکر می‌کنم بالاخره باید این کار را انجام بدهم.»

دختر ترامپ قرنطینه شد

«ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که هفته گذشته با «پیتر داتون» وزیر کشور استرالیا -که به‌تازگی تست کرونای وی مثبت اعلام شده است- دیدار کرده بود، در حالت قرنطینه خانگی قرار گرفته است.

معاون دفتر رسانه‌ای کاخ سفید روز جمعه با تأیید خبر قرنطینه خانگی ایوانکا ترامپ مدعی شد که پزشکان کاخ سفید ایوانکا ترامپ گفته‌‌اند که نیازی به قرنطینه خانگی ندارد.

ساعاتی پیش «پیتر داتون» وزیر کشور استرالیا که هفته گذشته برای شرکت در یک نشست امنیتی-اطلاعاتی مشترک به واشنگتن سفر کرده و در جریان این سفر با «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا و «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور دونالد ترامپ دیدار کرده بود، از مثبت اعلام شدن نتیجه تست کرونای خود خبر داد.

پیتر داتون که امروز جمعه ابتلایش به ویروس کرونا به تأیید پزشکان رسیده است، روز جمعه ششم مارس (۱۶ اسفند) در واشنگتن حضور داشته و در نشستی مشترک با تنی چند از مقامات امنیتی کشورهای کانادا، نیوزیلند، انگلیس و آمریکا شرکت کرده است.

در تصویری که رسانه‌های آمریکایی از پایان این نشست منتشر کرده‌اند، پیتر داتون وزیر کشور استرالیا (نفر سوم از سمت راست تصویر) دقیقاً در کنار ایوانکا ترامپ دیده می‌شود.

دونالد ترامپ , کشور آمریکا , ویروس کرونا , کرونای جدید , کووید-19 ,

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.