تدبیر فرمانده کل سپاه دفاع از حق و حقوق صیادان است

بندرعباس – فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: با تدبیر فرمانده کل سپاه اجازه ضایع شدن حق صیادان را نمی دهیم.

کد خبر : 95078
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 بهمن 1397 - 7:33

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، سردار علیرضا تنگسیری شنبه شب در مراسم اکران مستند «دریا بست» در بندرعباس بیان داشت: اگر امروز امنیت و عزتی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد مرهون خون شهیدانی است که در دفاع مقدس و دفاع از حرم و پاسداری از مرزهای کشور جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه مستند اجتماعی «دریابست» را در جشنواره عمار تماشا کردم، عنوان کرد: نه سیاسی هستم و نه سیاسی صحبت می کنم بنده نظامی هستم و انقلابی عمل می کنم. چرا؟ چون رهبرم انقلابی است و دنبال رو رهبر عمل می کنم. احساس کردم در اینجا مشکلی هست و باید حضور داشته باشیم. مهم نیست چه می گویند و با آبروی ما بازی می کنند. آبرو را خدا داده و این آبرو را عزت می دهد و ماندگار می کند.

سردار تنگسیری اظهارداشت: نمی توانم واقعیت های این استان و وضعیت نگران کننده صیادان هرمزگانی را ببینم و به عنوان سپاه سکوت کنیم. در زمان جنگ به چشم دیدم نقش صیادان زمانیکه آبادان حصر بود. از بندر امام با شناورهای صیادی مهمات و رزمندگان را جابجا می کردند. در عملیات بیت المقدس قایق های مردم برای عبور از کارون به کمک آمدند. دیدم و بودم در عملیات خیبر و بدر همین قایق های مردم شرکت کردند و اگر نبودند این مردم عملیات خیبر شکل نمی گرفت. در عملیات والفجر ۸ نقش لنج ها پر رنگ بود و چطور می توانیم امروز چشممان را در مقابل مشکلاتشان ببندیم.

وی تصریح کرد: سیاسی صحبت نمی کنم همین الان مگر کشتی های چینی در آبهای هرمزگان وجود ندارد ؟ بخشی از صید سه فروند از کشتی های چینی همین امشب در بندر شهید باهنر تخلیه می شود. کانتینرها را می ببندند و به خارج از کشور می فرستند.

سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: به تمامی مسئولانی که به کشور خدمت می کنند ارادت دارم و هیچگونه صحبت سیاسی ندارم، ولی نمی توانم در مقابل واقعیت ها چشم ببندم. زمانیکه قایق ها در جاسک صید نمی کنند و در بازار ماهی فروشان بندرعباس، جاسک و قشم ماهی گیر نمی آید، چطور می گوییم که ماهی های صید شده توسط این کشتی ها به داخل کشور ارسال می شود ؟ با واقعیت هایی که می بینیم اینگونه صحبت ها همخوانی ندارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه واقعیت های امر را ببینیم و سپاه محکم ایستاده است، افزود: تنها با کشتی های چینی برخورد نمی کنم با هر کشتی که نان ساحل نشینان و صیادان را بگیرد چه کشتی چینی چه ایرانی زمانیکه ماهی ها به خارج از کشور می رود با آنها برخورد می کنیم.

وی تاکید کرد: باورم شده است مافیایی پشت این صیدها وجود دارد. باور کنیم این صیدها به صورت منجمن شده توسط کانتینرها به خارج از کشور ارسال می شود. مستنداتی داریم که اگر لازم شد نشان خواهم داد. در این قضیه خلافی صورت گرفته است و وجود دارد. نمی خواهیم در این بخش ورود کنیم.

سردار تنگسیری تصریح کرد: صیادانی که در کنار آب زندگی می کند حقی دارد و باید حقش را از دریا بگیرد. اجازه نداریم در آبهای زیر ۱۲ مایل صیدی توسط کشتی های صنعتی انجام شود. با فشارهایی که آورده ایم این کشتی ها به آبهای بیش از ۱۲ مایل رفته اند.

وی عنوان کرد: در خلیج فارس اگر برای لنج ها صید ترال ممنوع است، طبیعتا روی به قاچاق و صید های غیرمجاز می آورد. زمانیکه تمام درب ها را به روی آنها می بندید و راهی ندارد قاچاق سوخت و مواد مخدر می کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان داشت: همراه فرمانده کل سپاه به جاسک سفر کردیم زمانیکه قایق های وارو شده صیادان جاسکی را دیدیم سرلشکر جعفری فوق العاده متاثر شد. نمی توانیم در مقابل این ظلم ها سکوت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سپاه به تنهایی اقدام به توقیف کشتی های صنعتی متخلف صیادی نمی کند با همکاری قوه قضائیه این اقدام ها صورت گرفت. کشتی هایی که صید فانوس ماهیان دارند و یا درصدی اندک ماهیان تجاری صید می کنند مشکلی ندارد اما زمانیکه کشتی ۷۰ تن و ۹۰ تن یا ۲۰ تن صید ماهی تجاری دارند کاملا تخلف است و باید با آنها برخورد شود.

سردار تنگسیری عنوان کرد: از حق و حقوق صیادان دفاع خواهیم کرد و فرمانده کل سپاه تدبیر کرده اند و محکم پای این موضوع هستیم و اجازه ضایع شدن حق و حقوق صیادان و ساحل نشینان هستیم.

وی افزود: زمانیکه در شهر جستجو می کنیم ماهی پیدا نمی شود اما مسئولان اعلام می کنند این ماهی در کشور تخلیه می شود. اگر این همه کشتی صید می کنند و در ساحل کشور تخلیه می شود چرا ماهی در بازار وجود ندارد؟ این گفته های مسئولان همخوانی ندارد.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.