تاریخ‌سازی سهراب مرادی با سه رکوردشکنی و کسب سه مدال طلا

سهراب مرادی با اقتدار به مقام قهرمانی دسته ۹۶ کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در ترکمنستان دست یافت.

کد خبر : 89062
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آبان 1397 - 15:23

 

به گزارش پایگاه خبریججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، هفتمین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با برگزاری رقابت گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم مردان ادامه یافت و سهراب مرادی و امیر حقوقی به نمایندگی از ایران به روی تخته رفتند.

در حرکت یک‌ضرب سهراب مرادی با مهار وزنه ۱۸۶ کیلوگرمی ضمن شکستن رکورد دنیا، به مقام نخست رسید و صاحب مدال طلا شد. همچنین امیر حقوقی با ۱۶۷ کیلوگرم در رده چهاردهم ایستاد.

در حرکت دوضرب سهراب مرادی به عنوان قهرمان آسیا، جهان و المپیک کار خود را با انتخاب وزنه ۲۲۳ کیلوگرمی آغاز کرد و در مهار آن موفق بود. وی در تلاش دوم در مهار وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی موفق ظاهر شد. مرادی در تلاش سوم وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی را انتخاب کرد که البته در مهار آن ناموفق بود. بدین ترتیب سهراب مرادی با رکورد ۲۳۰ کیلوگرم به مدال طلای دوضرب رسید و در مجموع نیز با ۴۱۶ کیلوگرم قهرمان شد. او  در این دوره از رقابت‌ها رکوردهای جدیدی در یک‌ضرب، دوضرب و مجموع به نام خود ثبت کرد.

امیر حقوقی نیز در حرکت دوضرب در نخستین تلاش وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی را با موفقیت روی سر نگه داشت. او در تلاش دوم وزنه ۲۰۷ کیلوگرمی را انتخاب کرد و در مهار آن موفق بود. حقوقی در تلاش سوم نتوانست وزنه ۲۱۳ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و در این حرکت به مقام دهم دست یافت. بدین ترتیب حقوقی در مجموع با رکورد ۳۷۴ کیلوگرم در رده دوازدهم ایستاد.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.