بینی ترامپ را به خاک می‌مالیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایران با راهبرد اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بومی در مسیر توسعه ملی گام بر‌می‌دارد و با اتکا به توانمندی داخلی، همچون زمان ریاست جمهوری اوباما، بینی ترامپ را به خاک می‌مالد.

کد خبر : 91399
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آذر 1397 - 12:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز (چهارشنبه) در دهمین یادواره شهید تندگویان و ۱۰۵۵ شهید صنعت نفت طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این صنعت  اظهار داشت: شعله‌های فروزان صنعت نفت کشور که امروز گرمابخش خانه‌های فرد فرد ما ایرانیان است مرهون از خود گذشتگی شهیدان و خیل عظیم و زحمتکش کارگران صنعت نفت است که در اوج جنگ و تهدید و تحریم نگذاشتند لحظه‌ای این مشعل‌های فروزان خاموش شود.

شمخانی گفت: امروز نیز در هنگامه جنگ تمام عیار اقتصادی و روانی دشمن علیه توسعه و پیشرفت ایران همچون دوران دفاع مقدس باید با هوشیاری، هوشمندی، فداکاری، صبر، مقاومت و پایداری از کیان دین و میهن و ملت دفاع کنیم.

وی افزود: اردوگاه استکبار به سرکردگی آمریکا با راهبرد مایوس سازی و فروپاشی از درون خواب سرنگونی نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سالگی این انقلاب الهی و نظام مردمی را می‌بیند.

شمخانی گفت: آمریکا با تشدید تحریم ‌ا و فشار، به دنبال ایجاد شکاف در درون حاکمیت و جدایی مردم از نظام است، اما در عمل بعد از این تحریم‌ها به وضوح روشن است که انسجام بین قوای کشور، نیروهای مسلح و دولت بیشتر شده و همبستگی ملی در برابر زورگویی آمریکا فزونی یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع آن‌ها را عصبانی کرده و لذا رفتارهای خارج از منطق و عرف انجام می‌دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در مقابل، جمهوری اسلامی ایران با راهبرد اقتصاد مقاومتی هدفمند مبتنی بر تولید و اشتغال مولد، با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و توانمندی های بومی در مسیر توسعه ملی گام بر می‌دارد و با اتکا به توانمندی داخلی، همچون زمان ریاست جمهوری اوباما، بینی ترامپ را به خاک می‌مالد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: خروج آمریکا از برجام  نشان داد این کشور برای زیر پا گذاشتن قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی حتی اگر بهانه‌ای نیز نداشته باشد، تردید نمی‌کند.

به گزارش فارس، وی با اشاره به برگزاری یادواره شهید تندگویان و ۱۰۵۵ شهید صنعت نفت افزود: برگزاری این مراسم‌ها  جزیی از تشریفات ما نیست، بلکه بزرگداشت یاد و نام شهدا موجب  برجسته‌سازی مسیری عوامل موفقیت و بقای جمهوری اسلامی است.

شمخانی گفت: ما باید از فرصت این مراسم برای قیاس خود استفاده کنیم و اگر احساس کردیم رفتارمان با شهدا زاویه دارد، عذرخواهی کنیم.

*شهید تندگویان منش انقلابی و جهادی را در صنعت نفت پایه‌گذاری کرد 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه شهید تندگویان نماد دانش و تخصص بومی است، تصریح کرد: تندگویان به عنوان یکی از فارغ‌ التحصیلان دانشکده صنعت نفت آبادان تنها یک ماه بعد از وزیر شدن  با حضور در میان معرکه به خوش نشینی و هدایت از مرکز پشت پا زد و منش انقلابی و جهادی در صنعت نفت را پایه‌گذاری کرد.

شمخانی ادامه داد: او با حضور در میدان جنگ مهمترین اولویت خود را به صورت عملی به همکارانش معرفی کرد،. مهمترین موضوع در آن مقطع جنگ بود و امروز هم جنگ اقتصادی مهمترین اولویت ماست.

شمخانی گفت:دفاع از انقلاب و نظام  محور اصلی گفتار و کردار شهید تندگویان بود و به همین دلیل این سیره و رفتار در صنعت نفت نهادینه شد.

شمخانی اظهار داشت: نیروهای نفت در مقطع جنگ پتانسیل انقلابی داشتند، هم می‌جنگیدند، هم نفت تولید می‌کردند و هم نفت صادر می‌کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه  هدف صدام از  حمله به پالایشگاه آبادان و دیگر مراکز نفتی فلج کردن اقتصاد ایران بود، گفت: این رزمندگان صنعت نفت بودند که هم نفت تولید کردند، هم پالایشگاه ها را سرپا نگه داشتند هم مثل مدنی زادگان و زارعی‌ها، رزمندگان را در خط اول نبرد  فرماندهی می‌کردند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.