“بیل گیتس” کیت‌های آزمایش خانگی کروناویروس را ارائه می‌دهد

پروژه جدید “بنیاد بیل و ملیندا گیتس”، بر ابداع و ارائه کیت‌های خانگی تمرکز دارد که ابتلای افراد به کروناویروس را مورد بررسی قرار می‌دهند.

کد خبر : 113337
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اسفند 1398 - 7:19

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، پروژه‌ای که با سرمایه‌گذاری “بیل گیتس”(Bill Gates) در حال انجام شدن است، به زودی کیت‌های آزمایش خانگی را برای بررسی ابتلا به کروناویروس ارائه خواهد داد.

این بررسی که با استفاده از یک “سواب بینی” انجام می‌شود، می‌تواند نتایج را طی دو روز ارائه دهد تا فعالان حوزه سلامت بتوانند افرادی را که نتیجه بررسی آنها مثبت است، شناسایی کنند. سپس افرادی که پاسخ آزمایش آنها مثبت بوده، به یک پرسش‌نامه آنلاین پاسخ می‌دهند تا اطلاعات مربوط به خود را در اختیار پزشکان بگذارند و بدین ترتیب امکان شناسایی افرادی که باید آزمایش بدهند، فراهم شود.

“اسکات داول”(Scott Dowell)، سرپرست این پروژه در “بنیاد بیل و ملیندا گیتس”(BMGF) گفت: اگرچه هنوز باید کار بیشتری در مورد این روش انجام شود، احتمال تاثیر آن بر از بین بردن شیوع این ویروس، زیاد است.

هنوز زمان‌بندی مشخصی برای آغاز این پروژه وجود ندارد زیرا بنیاد گیتس تلاش می‌کند تا نرم‌افزار پشتیبان و نسخه‌ای از پرسش‌نامه نهایی را به مرحله نهایی برساند.

داول ادامه داد: بررسی‌های بنیاد نشان می‌دهند که احتمالا امکان انجام دادن ۴۰۰ آزمایش در هر روز وجود خواهد داشت.

بنیاد گیتس، تنها جایی نیست که برای ابداع کیت‌های آزمایش خانگی تلاش می‌کند. “جاناتان روتنبرگ”(Jonathan Rothenberg)، کارآفرین حوزه سلامت نیز این هفته در توئیت جدیدی اعلام کرد که همین رویه را پیش گرفته و به نظر می‌رسد که در حال گفتگو با یک شرکت سازنده است تا کیت‌های آزمایش خانگی را به بازار وارد کند.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.