بن‌سلمان باید خوی “اوباش‌گری”‌خود را کنار بگذارد

نماینده آمریکا در سازمان ملل از تعبیر تندی برای توصیف ویژگی‌های رفتاری محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان استفاده کرد و گفت، او باید خصلت بد خود را که به خلق و خوی “اوباشان” نزدیک بوده و شبیه به کسانی است که با خشونت و تهدید رفتار می‌کنند، کنار بگذارد.

کد خبر : 91394
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آذر 1397 - 11:23

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل با اینکه می‌داند حتی اگر در آینده پست‌های بالاتری را به دست بگیرد بن سلمان احتمالا در قدرت باقی خواهد ماند اما اظهارات او از لحن مودبانه‌ای که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور استفاده می‌کنند، عدول کرد.

هیلی در گفت‌وگو با واشنگتن اگزماینر گفت: بن سلمان به آمریکا درباره اتفاقی که برای جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی رخ داد، توضیحاتی بدهکار است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد، شیوه‌ای که بن سلمان با آن به پیامدهای قتل خاشقجی رسیدگی می‌کند، لحظات حساسی را در دوره قدرت او رقم می‌زند، او ایده‌های خوب بسیاری دارد و می‌خواهد در طول زمان تغییر کند.

تحلیلگران بر این باورند که موضعگیری هیلی از دیگر مسؤولان دولت آمریکا تندتر است، او با اینکه باور دارد بن سلمان در قتل خاشقجی دست داشته اما در این باره در یک صف با ترامپ نشسته است.

وی همچنین درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه اظهار کرد، اگر سلاح شیمیایی در سویه استفاده شود دقیقا می‌دانیم چه کسی آن را استفاده کرده از این رو به روس‌ها، سوری‌ها و ایرانی‌ها می‌گوییم دقت بیشتری بکنند. ما هشدار داده‌ایم که سلاح شیمیایی نباید استفاده شود. استفاده مجدد اقدام مجدد ترامپ را به دنبال خواهد داشت. ما را دوباره امتحان نکنید. اگر بشار اسد، روسیه و ایران به همین روش ادامه دهند پیامدهای آن جدی خواهد بود.

هیلی همچنین بار دیگر روسیه را تهدید کرد و گفت: زمانی که یک کشور در انتخابات کشور دیگر دخالت می‌کند یک اقدام جنگی است و این سلاحی است که روسیه انتخاب کرده و ما به طور قطع با آن مقابله می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به روسیه و ولادیمیر پوتین اعتماد نداشته، نداریم و نخواهیم داشت و آنها هرگز دوست ما نبوده‌اند و این یک حقیقت است.

هیلی همچنین در مورد هرگونه آزمایش موشکی دیگر از جانب کره‌شمالی هشدار داد و گفت: اگر جنگی رخ دهد رژیم کره شمالی به طور کامل نابود می‌شود.

نماینده آمریکا افزود، آمریکا به دنبال جنگ نیست بنابراین دلیل آن را درست نکنید.

وی در مورد ونزوئلا نیز گفت: ما برای ونزوئلا مبارزه می‌کنیم و این مبارزه تا رفتن نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور ادامه خواهد داشت.

 

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.