بلژیک با پیروزی، انگلیس را به جنگ با کلمبیا فرستاد/ تونس با پیروزی در بازی باخته، با جام وداع کرد

بلژیک با برتری در نبرد سرگروهی، رقیب ژاپن در مرحله یک‌هشتم‌نهایی شد.

کد خبر : 79694
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1397 - 20:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، تیم‌های انگلیس و بلژیک  از ساعت ۲۲:۳۰  پنجشنبه شب به قضاوت دامیر اسکومینا از اسلوونی در ورزشگاه «کالینینگراد» بازی آخر خودشان در گروه هفتم جام‌جهانی ۲۰۱۸ را  انجام دادند که این بازی با گل یانوزای در دقیقه ۵۱ یک بر صفر به سود بلژیک خاتمه یافت.

جام‌جهانی 2018| بلژیک با پیروزی، انگلیس را به جنگ با کلمبیا فرستاد

نیمه اول

اتفاق مهم این نیمه که با توجه به تساوی ۲ تیم در همه موارد می‌تواند در معادلات صدرنشینی نقش داشته باشد، اخطار داور به ۲ بازیکن بلژیک به نام‌های تلماس و دندونکر بود که انگلیس را در امتیاز بازی جوانمردانه از بلژیک پیش انداخت و این تساوی در صورت حفظ شدن تا پایان بازی، می‌تواند به اول شدن انگلیس در گروه هفتم کمک کند. غیر از این اتفاقات در نیمه اول نه‌چندان جذاب بازی اتفاق خاصی رخ ندادو ۲ تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

نیمه دوم

بلژیک در نیمه دوم خیلی زود برتری‌اش را دیکته کرد و در دقیقه ۴۹ با شوت زیبای یانوزای به گل رسید. در ادامه نبردی که ۲ تیم تلاش خاصی به خرج ندادند، حملات پراکنده‌ای   شکل گرفت اما نه از تعویض خاص در تیم ملی انگلیس خبری شد و نه از گل. در نهایت بلژیک با پیروزی یک بر صفر  پس از اروگوئه و کرواسی به عنوان سومین تیم ۹ امتیازی رده اول گروه را به دست آورد و رقیب ژاپن در مرحله یک‌هشتم‌نهایی شد. انگلیس هم با قبول شکست ۶ امتیازی و دوم ماند تا در دور بعد مصاف دشواری با کلمبیا، تیم اول گروه هشتم داشته باشد.

 

تونس با پیروزی در بازی باخته، با جام وداع کرد

 در آخرین شب از بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، از ساعت ۲۲:۳۰ پنحشنبه شب در گروه G، تیم‌های ملی پاناما و تونس که حذف‌شان در مرحله قبلی قطعی شده بود، در ورزشگاه موردوویای شهر سارانسک به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی ۲ بر یک تونس خاتمه یافت.

گل‌های این بازی را مریا در دقیقه ۳۳ (گل به خودی) برای پاناما و بن یوسف در دقیقه ۵۱ و خضری در دقیقه ۶۶ برای تونس زدند.

جام جهانی 2018| تونس با پیروزی در بازی باخته، با جام وداع کرد

نیمه اول

تنها توپی که در نیمه نخست این بازی از خط دروازه‌‌ها عبور کرد گل به خودی مریا بازیکن تونس در دقیقه ۴۵ بود که تیم منطقه کونکاکاف را به کسب اولین پیروزی‌اش در جام جهانی نزدیک کرد.

تونس در حالی بازنده نیمه اول شد که از نظر تملک توپ و موقعیت‌های گلزنی آمار بهتری نسبت به حریفش داشت.

به این ترتیب تعداد گل‌های پاناما در اولین دوره حضورش در جام جهانی به دو گل افزایش پیدا کرد.

این گل با شوت خوسه لوئیس رودریگس که در میان راه با برخورد با یاسین مریا تغییر مسیر داد شکل گرفت و فیفا آن را به نام بازیکن تونس ثبت کرد.

نیمه دوم

در نیمه دوم تونس مزد بازی بهترش را گرفت تا حق به حقدار برسد. این تیم که در نیمه اول با وجود مالکیت توپ و حملات بیشترش راهی به دروازه پیدا نکرده بود، به حملاتش ادامه داد و ۶ دقیقه پس از آغاز این نیمه توسط بن یوسف کار را به تساوی کشاند. در دقیقه ۶۶ هم خضری با زدن گل دوم تونس ضمن تکمیل بازگشت نماینده آفریقا و به ارمغان آوردن اولین پیروزی تونس در جام جهانی، به اولین بازیکن کشورش تبدیل شد که در بیش از یک دوره جام جهانی گلزنی می‌کند.

با نتیجه‌ای که در این بازی رقم خورد، تونس با نگه داشتن پاناما در حسرت کسب پیروزی در اولین تجربه حضورش در جام جهانی، ۳ امتیازی شد و در رده سوم گروه به کارش در جام بیست‌و‌یکم پایان داد. از این گروه بلژیک و انگلیس به مرحله بعد راه یافتند.

در این دیدار گومس، آویلا، تخادا از پاناما و ساسی و بدری از تونس کارت زرد گرفتند.

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.