بلومبرگ: چین هفته‌ها بعد از تحریم‌های آمریکا همچنان از ایران نفت وارد می‌کند

اطلاعات رسمی گمرک نشان می‌دهد چین در ماه ژوئن ۸۵۵۶۳۸ تن نفت خام معادل حدود ۲۰۹ هزار بشکه در روز از ایران نفت خریده است .

کد خبر : 102542
تاریخ انتشار : جمعه 4 مرداد 1398 - 16:46

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، هفته ها پس از وضع تحریم های سخت آمریکا علیه ایران، با هدف متوقف کردن فروش نفت خام این کشور ،چین همچنان از ایران نفت می خرد .
اطلاعات رسمی گمرک نشان می‌دهد چین در ماه ژوئن ۸۵۵۶۳۸ تن نفت خام معادل حدود ۲۰۹ هزار بشکه در روز از ایران نفت خریده است .در حالی که این مقدار کمتر از ماه می و پایین ترین حد از اواسط ۲۰۱۰ تا حالا است، اطلاعات نشان می‌دهد پکن احتمالاً ریسک نقض تحریم‌های آمریکا را برای از سرگیری خرید نفت از ایران قبول کرده است .
با افزایش فشار دولت ترامپ بر شرکت ها و افرادی که تحریم های آن را دور می‌زنند، تمام چشم ها به خرید نفت چین از ایران دوخته شده است. این کشور آسیایی که وابسته به واردات نفت خام است، از معدود کشورهای باقیمانده است که از ایران نفت می خرند‌ تمام کشورها مانند کره جنوبی و ژاپن واردات نفت از ایران را متوقف کرده اند .
محموله هایی که در ماه ژوئن به بنادر چین رسیدند ،شامل معاملات احتمالی می شود که مقامات آمریکا اعلام کرده بودند بدون نقض تحریم ها انجام شده اند . محموله‌های نفت ایران ۳ تا ۴ هفته طول می‌کشد تا به چین برسند، بنابراین امکان دارد بخشی از این نفت قبل از ماه می بارگیری شده و در ماه ژوئن به چین رسیده باشند .
طبق گزارشات، حدود ۴۵۰ هزار بشکه در روز نفت ایران در اواخر ماه می وقتی آمریکا معافیت ها را لغو کرد، در راه چین بودند. هنوز نفتکش ها میلیون‌ها بشکه نفت ایران را به سمت چین حمل می کنند ولی این نفت خام احتمالا در ذخایر ضمانت شده نگهداری می‌شوند و از گمرک عبور نمی کنند .
چین در پنج ماه اول سال جاری ۴۹۴ هزار بشکه در روز نفت خام ایران را وارد کرده است که کمتر از همین دوره زمانی در ۲۰۱۸ است. چین در پنج ماه اول ۲۰۱۸ ، ۶۶۰ هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد کرد .انتظار می‌رود این کشور آسیایی در ماه ژوئن خرید نفت از سایر کشورهای تولید کننده در خاورمیانه، غرب آفریقا و روسیه را افزایش داده باشد تا کمبود نفت ایران را جبران کند .

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.