برگزاری نشست وزیران امور خارجه ۱+۴ و ایران به ریاست موگرینی

تارنمای اتحادیه اروپا اعلام کرد: نشست وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی و دو کشور چین و روسیه و ایران امروز چهارشنبه ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) به ریاست «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود.

کد خبر : 105783
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مهر 1398 - 8:29

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری ایرنا ، در این بیانیه که امروز (چهارشنبه) منتشر شد؛ آمده است: این نشست درباره اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ( JCPOA) (برجام) است که در نیویورک برگزار می شود.

ریاست این نشست را موگرینی برعهده خواهند داشت و در آن وزیران امور خارجه چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران شرکت خواهند داشت.

بررسی راه هایی برای تضمین اجرای کامل وموثر برنامه جامع اقدام مشترک در همه ابعاد آن موضوع گفت وگوهای این نشست را تشکیل خواهد داد.

موگرینی و ظریف شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) در نیویورک با ظریف دیدار کرد. دو طرف درباره برجام و راه های حفظ آن تبادل نظر کردند.

مسئول  سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه و در آستانه برگزاری هفتادو چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان دیدار و در مورد مسائل مهم جهانی از جمله ایران گفت و گو کرده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در شهر نیویورک آمریکا به سر می برد.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.