برخورد پلیس کانادا با معترضان اشغال کننده خطوط راه آهن

پلیس کانادا در پی اقدام گروهی از معترضان در این کشور در اشغال و مسدود کردن خطوط اصلی راه آهن علیه این معترضان اقدام و تعدادی از آنها را دستگیر کرد.

کد خبر : 112961
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 6:18

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایسنا، این معترضان که عمدتا شامل بومیان کانادایی هستند به یک سری پروژه های لوله‌کشی و تاسیسات نفتی در حال احداث از سوی دولت معترضند. اعتراضات آنها باعث لغو شدن هزاران سفر ریلی در کانادا و معلق شدن ۱۵۰۰ فرصت شغلی شده است.

معترضان عضو قبیله “موهاک” در ناحیه “تایندیناگا” استان اونتاریو ابتدا در همبستگی با قبیله “وت سووت” در غرب کانادا خط آهن سراسری را اشغال کردند، با دخالت پلیس متفرق شدند.

اشغال خطوط آهن سراسری کانادا که شرق و غرب این کشور را با حدود ۴۰۰۰ کیلومتر ریل آهن به هم وصل می‌کند، در چند روز گذشته مشکلات فراوانی برای حمل و نقل ریلی در این کشور ایجاد و ۱۵۰۰ فرصت شغلی را تعلیق کرد.

اعتراض‌ها از آنجا آغاز شد که قبایل سرخ‌پوست و اصیل کانادا در کرانه غربی این کشور به نادیده گرفتن حق مالکیت آنها بر اراضی که در مسیر احداث خطوط لوله انتقال گاز قرار دارند، شاهراه ریلی این کشور در کرانه غربی را مسدود کردند.

در روزهای نخست این اعتراض‌ها جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا از صدور حکم مداخله پلیس امتناع و عنوان کرد، تلاش دارد بحران فلج شدن حمل‌ونقل ریلی را از طریق گفتگو با معترضان حل کند.

با این حال پلیس در پی صدور حکم دادگاه عالی کانادا مبنی بر ضرورت بازگشایی خطوط آهن این کشور وارد عمل شد و برخورد با این معترضان را آغاز کرد.

پلیس  ۱۰ معترض را در همین رابطه بازداشت کرد اما پس از تفهیم اتهام آنها را رها کرد.

به گزارش بی.بی.سی، مسدود کردن خطوط آهن از حدود سه هفته پیش، یعنی ششم فوریه، آغاز شد که رهبران چند قبیله بومی کانادا در استان بریتیش کلمبیا به عبور خطوط انتقال گاز از سرزمین‌های اجدادی آنها اعتراض کردند.

چند روز پیش جاستین ترودو، با توجه به صدور حکم دادگاه عالی کانادا، تاکید کرد که “اکنون اشغال خطوط آهن باید برچیده شود و از حکم دادگاه برای اجرای قانون باید تبعیت شود”.

پلیس تاکنون برای کنار زدن معترضان از روی خطوط آهن از خشونت استفاده نکرده است.

با وجود این، اعضای قبیله موهاک واقع در ناحیه در شرق مرکزی کانادا با رهبران قبایل وت‌سووت در بریتیش کلمبیا واقع در غرب دیدار  و بر همبستگی خود با آنها تاکید کردند.

آنها تاکید کرده‌اند که تنها زمانی به اعتراض‌ها و انسداد خط آهن به طور کامل خاتمه خواهند داد که پلیس کانادا هم به طور کامل از سرزمین‌های اقلیمی قبایل وت‌سووت در بریتیش کلمبیا عقب‌نشینی کند.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.