برخورد قاطعی با مفسدان اقتصادی خواهیم داشت

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه برخورد قاطعی با مفسدان اقتصادی خواهیم داشت، گفت: در جنگ اقتصادی کنار سرمایه‌گذاران هستیم.

کد خبر : 102480
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 10:23

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، حجت الاسلام و‌المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ظهر امرو‌ز در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، این استان را در بسیاری از زمینه‌ها الگویی برای سایر نقاط کشور دانست و اظهار داشت: در آذربایجان شرقی بین مردم و مسئولان مختلف همدلی وجود دارد و رئیس کل جدید نیز برای موفقیت در این استان باید از همه صاحب نظران کمک بگیرند و از ظرفیت مجموعه و خارج از مجموعه و نخبگان استفاده کند.

وی با بیان اینکه امر قضا امر خطیر و مهمی است که متصدی این امر باید بتواند از عهده این تکلیف سنگین برآید، افزود: این مسئولان به میزان سختی، پاداش بالایی دارد لذا در این امر خطیر برای اینکه متصدی قضا موفق به تحقق عدالت شود، باید بیش از دیگران از خدا استمداد کند، اگر از خدا استمداد نطلبیم، نمی‌توانیم از عهده این امر خطیر بر بیاییم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه به آقای خلیل‌اللهی به عنوان رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی توصیه می‌کنم قبل از اینکه به پرونده دیگران برسند، به پرونده خود برسند و از خداوند استمداد بطلبند، گفت: نماز اول وقت، اهتمام به نماز، قرآن، صبر در برابر مشکلات، تلاش جدی برای رفع مشکلات مردم و… از توصیه‌های بنده به مدیر جدید است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران ما باید در هر بخشی، به ویژه در قوه قضائیه بین مسائل حوزه کاری و اداری با وظایف یک انقلابی، مسلمان و انسان وارسته جمع کنند، خاطرنشان کرد: مدیر ما باید هر دو را به نحو احسن اجرا کند، ما به عنوان نظام اسلامی که با پرچم داری ولی فقیه بر پایه خون شهدا و ایثارگری ایثارگران و خون دل ملت‌ها نهادینه شده است، به عنوان کارگزار نظام باید هم وظایف اداری و هم وظایف مسلمانی و انقلابی را عملیاتی کنیم.

محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌هایی که در ارزیابی‌های روسای کل دادگستری استانها و مدیران ارشد قضایی داریم، مردم‌داری، با مردم بودن و توجه به مردم و تلاش برای رفع مشکل مردم در چارچوب مقررات با حسن خلق است ابراز داشت: این رفتار متناسب مدیر نظام اسلامی است که حجت‌الاسلام مظفری هم به دلیل همین صفت، در این استان موفق بوده‌اند و حجت‌الاسلام آل هاشم هم به همین دلیل محبوبیت یافته‌اند.

وی با بیان اینکه همان گونه که به اجرای فرایض دینی مأمور شده‌ایم، به همان مقدار به «مداراهّ الناس» مأمور هستیم افزود: شاخص مهم دیگر، توانایی مدیران ما در جمع بین مسائل مختلف است. ما در کشور مشکلات اقتصادی بالایی داریم، در مصاف جنگ اقتصادی رونق تولید و اقتصاد اهمیت دارد که قوه قضاییه باید در کنار دولت و مجلس در این جنگ نقش ایفا کند.

معاون اول قوه قضائیه با تقدیر از رئیس کل دادگستری استان که از مفسد اقتصادی غافل نشدند، اما در جنگ اقتصادی و رونق تولید موفق بودند، ابراز داشت: در دوران مدیریت ایشان ضمن برخورد با مفسدان اقتصادی، از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران سالم هم حمایت کردند. همه ما موظفیم این مسائل را در کنار هم جمع کنیم و ضمن برخورد قاطع با مفسدان، با مردم هم مدارا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با این مسئله، آیا در نقطه مطلوب هستیم؟ خیر؛ باید خیلی تلاش کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم و نواقص را با همکاری مجموعه همکاران رفع کنیم.

محسنی اژه‌ای در ادامه، وضعیت پرونده‌های موجود در آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیش از ۲۵ درصد پرونده‌های کیفری ما در این استان، سه اتهام «توهین»، «ضرب و شتم عمدی» و «صدمات غیر عمدی و تصادفات» است که همه باید دست به دست هم دهند تا این بخش کاهش یابد که اگر این سه اتهام کاهش یابد، یک چهارم حجم پرونده‌ها کاهش می‌یابد و این، نیازمند فرهنگ سازی جدی است.

این مقام ارشد قضایی کشور، تاکید کرد: باید در قالب شورای حل اختلاف و با استفاده از ظرفیت مردمی برای صلح و سازش استفاده شود که هم خیر و برکت فراوانی در جامعه خواهد داشت و هم برای کم کردن ورودی پرونده‌ها بسیار مؤثر است.

وی توجه به خانواده زندانیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: خانواده زندانیان گرفتار شده‌اند، اما باید زمینه‌ای فراهم کنیم که خانواده مجرم بیش از مجرم مجازات نشود، که نیازمند توجه ویژه است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از استان‌هایی که به اقدامات آنها افتخار می‌کنم، اقدامات فرهنگی آذربایجان شرقی در امر زندان‌هاست گفت: یک مجرم باید در زندان متحول شود، نه اینکه خروجی زندان یک افعی باشد، در آذربایجان شرقی بر اساس اقدامات فرهنگی در زندان، این امر محقق شده و تعدادی از زندانیان حافظ کل شده‌اند که این اقدام به عنوان الگوی سایر استان‌ها باید مطرح شود.

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.