برتری ایران مقابل صربستان با طعم صدرنشینی/ شاگردان کولاکوویچ به عنوان نخستین تیم راهی فینال شدند+جدول

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار از هفته پنجم مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ مقابل صربستان به پیروزی رسید و به عنوان نخستین تیم راهی فینال این بازی‌ها شد.

کد خبر : 101141
تاریخ انتشار : جمعه 7 تیر 1398 - 17:34

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم،تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی از هفته پنجم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ در شهر پلوودیف کشور بلغارستان به مصاف تیم ملی صربستان رفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و به عنوان نخستین تیم راهی فینال این بازی‌ها شد. تیم ایران با این برد دوباره به صدر جدول راه یافت.

تیم ملی ایران برای شروع این بازی از ترکیب مطمئن سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضر‌ت‌پور (لیبرو) استفاده کرد. تلاش ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای پیروی در این بازی بود تا ضمن قطعی شدن صعود تیمش به مرحله نهایی در شیکاگو، با خیال راحت در بازی‌های بعدی از بازیکنان جوان خود استفاده کند.

بازی از همان ابتدا در کنترل تیم ملی ایران بود و بازیکنان ایران با حملات موثر خود از حریف امتیاز می‌گرفتند و با اشتباهات پرشمار خود به صربستان امتیاز می‌دادند. ست نخست این بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران تمام شد. شاگردان کولاکوویچ ۱۹ امتیاز از حمله کسب کردند و ۱۰ امتیاز به خاطر اشتباهات خود به صربستان دادند.

دریافت کنندگان تیم ملی ایران در ست دوم نیز عملکرد خوب خود را ادامه دادند و این در حالی بود که بازیکنان دریافت کننده تیم صربستان نتوانستند توپ‌های خوبی به دست پاسور خود برسانند. توپ‌های مناسبی که به دست سعید معروف می‌رسید اما این اجازه را به او داد که از برنامه های متنوع در روی تور استفاده کند. بازیکنان صربستان در ادامه اما مقاومت خوبی از خود نشان دادند و توانستند در نهایت ۲۸ بر ۲۶ برنده شوند. تصاویر تلویزیونی در این ست قطع شد.

شکست نزدیک در ست دوم بار دیگر به بازیکنان ایران یادآوری کرد که هیچ حریفی در هیچ شرایطی نباید دست کم گرفته شود. شاگردان کولاکوویچ از همان ابتدای سوم، به جریان بازی برگشتند و اختلاف امتیازات زیاد شد. دفاع روی تور خوب و اشتباهات بازیکنان صربستان در کنار توپگیری داخل میدان بایکنان ایران باعث شد تا ایران در ست چهارم ۲۵ بر ۲۲ برنده شود.

بازی در ست چهارم، پا به پا پیش رفت. صرب‌ها چیزی برای از دست دادن نداشتند و بازیکنان ایران با توپگیری‌ و حمایت‌های خوب به شدت به دنبال یک سره کردن بازی در ست چهارم بودند تا به عنوان نخستین تیم به صورت رسمی به  مرحله نهایی مسابقات صعود کنند. برزیل هم اگرچه با ۱۱ پیروزی و تنها یک شکست در صدر جدول قرار دارد ولی در صورتیکه هر ۳ بازی بعدی خود را ۳ بر صفر ببازد و لهستان هر ۳ بازی خود را ۳ بر صفر ببرد، این امکان وجود دارد که لهستان راهی مرحله نهایی مسابقات شود. اعتراض مختصر امیر غفور به داور در این ست بلافاصله با کارت زرد داور مواجه شد. بازیکنان ایران که مصمم به کسب پیروزی و ۳ امتیاز آن بودند با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ صربستان را شکست دادند.

تیم ملی والیبال ایران در بازی بعدی خود از ساعت ۲۲:۱۰ فردا شنبه به مصاف تیم ملی بلغارستان خواهد رفت.

پایگاه خبر ججین

 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.