بدن ما قادر به تولید مثل در مریخ نیست

نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که بدن انسان توانایی تولید مثل در مریخ را ندارد؛ به همین دلیل باید DNAمان را تغییر دهیم.

کد خبر : 75674
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 - 7:07

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، بچه‌دار شدن روی سیاره زمین به اندازه کافی سخت است اما بچه‌دار شدن در سیاره مریخ برای انسان غیرممکن به نظر می‌رسد مگر این که بخواهیم DNAمان را تغییر دهیم. نتایج مطالعه دانشگاه فناوری و مدیریت اطلاعات لهستان حاکی از آن است که بدن انسان قادر به تولید مثل در سیاره سرخ نیست.

در ادامه به بررسی دو موضوع مهم مرتبط با تولید مثل در سیاره مریخ می‌پردازیم:

اشعه‌ها؛ به دلیل نازک بودن اتمسفر مریخ،‌ تابش اشعه‌های کیهانی برای افرادی که روی این سیاره زندگی می‌کنند، خطری جدی محسوب می‌شود. به گفته دانشمندان این امر می‌تواند مشکلات مرگباری را در توسعه جنین ایجاد کند.

مهاجران نیز طی سفر به این سیاره در معرض تابش اشعه‌های کیهانی قرار می‌گیرند که این امر می‌تواند توانایی تولید مثل آنها را دچار مشکل کند.

به گفته محققان، تشعشعات کیهانی برای افراد بالغ، به‌خصوص برای سلول‌های تولید مثلی، رویان در حال رشد و جنین، زیان‌‌آور است و خطری جدی برای سلامت فضانوردان به شمار می‌رود.

میکروگرانش؛ قرار گرفتن در معرض میکروگرانش، هم در طی سفر به فضا و هم روی سیاره سرخ، یکی دیگر از مشکلات بزرگ انسان‌هاست. می‌دانیم که میکروگرانش می‌تواند باعث از بین رفتن استخوان شود و همچنین بر سطح مایع چشم و ستون فقرات فضانوردان تاثیر بگذارند و منجر به از دست دادن بینایی شود.

اگر این مشکلات را به دیگر مسائل مرتبط با سفر فضایی مانند تغییرات سیستم عصبی، از دست دادن شنوایی و سرکوب سیستم ایمنی بدن اضافه کنیم؛ با اطمینان می‌توان گفت که بدن انسان روی سیاره سرخ در شرایط مناسبی برای تولید مثل به سر نمی‌برد.

پس مهاجران مریخ چه باید بکنند تا بتوانند خانواده تشکیل بدهند؟ احتمالا بشر مجبور می‌شود DNA خود را کمی تغییر دهند و به اصطلاح آن را غیرانسانی‌تر کنند.

در این مطالعه دانشمندان از روش کریسپر استفاده کردند تا انسان بتواند به کمک مهندسی ژنتیک از پس این مشکل بربیاید و قادر به تولید مثل باشد. این امر در نهایت منجر به شکل‌گیری نوعی انسان جدید خواهد شد.

مترجم: هانا حیدری

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.