بایرن‌مونیخ نوزدهمین قهرمانی در جام حذفی آلمان را جشن گرفت/ خفاش‌ها قهرمان کوپا دل ری/ سلتیک در اسکاتلند و اسپورتینگ در پرتقال قهرمان جام حذفی شدند

مطابق انتظار قهرمان ۷ فصل اخیر بوندس‌لیگا، جام حذفی آلمان را هم به دست آورد.

کد خبر : 99596
تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 - 20:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم،بایرن‌مونیخ با برتری قاطعانه ۳ – صفر مقابل راسنبال لایپزیگ در فینال رقابت‌های جام حذفی آلمان برای نوزدهمین بار فاتح این جام شد.

فوتبال جهان|بایرن‌مونیخ نوزدهمین قهرمانی در جام حذفی آلمان را جشن گرفت

در این بازی ورزشگاه المپیک برلین، بایرن در نیمه اول با گل لواندوفسکی در دقیقه ۲۹ پیروز به رختکن رفت و در نیمه دوم هم به وسیله کومان در دقیقه ۷۸ و بار دیگر لواندوفسکی در دقیقه ۸۸ به گل رسید و با پیروزی ۳ – صفر برای نوزدهمین بار قهرمان جام حذفی آلمان شد. این تیم که هفته قبل برای هفتمین بار متوالی قهرمانی بوندس‌لیگا را جشن گرفته بود، برای اولین بار از فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ جام حذفی را برد و برای دوازدهمین بار در یک فصل توامان قهرمان لیگ و جام حذفی آلمان شد.

 

قهرمانی از چنگ بارسا درآمد

فینال جام حذفی فوتبال اسپانیا (کوپا دل ری) میان تیم‌های بارسلونا و والنسیا در شهر سویا از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران آغاز شد و آبی‌اناری‌ها با نتیجه دو بر یک شکست غیرمنتظره‌ای را متحمل شدند تا والنسیا پس از مدت‌ها عنوان قهرمانی را بدست آورد.

در این بازی گامیرو ۲۱ و رودریگو ۳۳ برای والنسیا گل زدند و تک گل بارسلونا توسط لیونل مسی در دقیقه ۷۳ زده شد.

شاگردان والورده که موفق شده بودند قهرمانی لالیگا را بدست آورند با این ناکامی از رسیدن به دومین جام فصل بازماندند.

 

سلتیک فاتح جام حذفی اسکاتلند شد

فوتبال جهان|سلتیک فاتح جام حذفی اسکاتلند شد

تیم فوتبال سلتیک گلاسکو با برتری ۲ – یک مقابل هارتس در بازی نهایی رقابت‌های جام حذفی اسکاتلند، فاتح این رقابت‌ها شد.

در این بازی ورزشگاه «همپدن‌پارک»، سلتیک توسط ادوآرد در دقایق ۶۲ و ۸۲ (از روی نقطه پنالتی) به گل رسید و تنها گل هارتس به وسیله ادواردز در دقیقه ۵۲ زده شد. به این ترتیب سلتیک برای سی و نهمین بار (سومین بار متوالی) قهرمان جام حذفی اسکاتلند شد و به پیشتازی خودش در جدول پرافتخارترین تیم‌های این جام ادامه داد. آن‌ها چندی قبل هم قهرمان لیگ برتر اسکاتلند نام گرفتند و اکنون این تیم  برای بیست و چهارمین در طول تاریخش موفق به فتح ۲ جام داخلی در یک فصل شده است.

 

اسپورتینگ لیسبون جام حذفی پرتغال را از چنگ پورتو خارج کرد

فوتبال جهان|اسپورتینگ لیسبون جام حذفی پرتغال را از چنگ پورتو خارج کرد

تیم فوتبال اسپورتینگ لیسبون با برتری در ضربات پنالتی بازی نهایی رقابت‌های جام حذفی پرتغال مقابل پورتو فاتح این جام شد.

نبرد ۲ تیم در ورزشگاه «ناسیونال» در پایان ۹۰ دقیقه قانونی با تساوی یک – یک به پایان رسید. سوارس در دقیقه ۴۰ پورتو را پیش انداخت اما گل به خودی پریرا در دقیقه ۴۵ بازی را به تساوی کشاند. در ۲ وقت ۱۵ دقیقه‌ای، اسپورتینگ با گل «دوست» در دقیقه ۱۰۱ تا آستانه پیروزی پیش رفت اما پپه، مدافع مشهور پورتو در اولین دقیقه وقت‌های تلف شده ۱۵ دقیقه دوم، بازی را به تساوی کشاند تا کار در ضربات پنالتی دنبال شود. در این مرحله پپه ضربه پنالتی‌اش را به تیر دروازه زد و ضربه دوس‌سانتوس هم توسط سنگربان اسپورتینگ مهار شد و  در نهایت تیم پایتخت پرتغال با برتری ۴-۵ به مقام قهرمانی جام حذفی رسید. پورتو که چندی قبل قهرمانی لیگ را به بنفیکا واگذار کرده بود، دومین جام داخلی را هم به یکی دیگر از رقبای اصلی خود داد و اسپورتینگ برای هفدهمین بار قهرمان جام حذفی پرتغال نام گرفت.

 


 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.