بازیکنانی که تاکنون اخراج نشدند+اینفوگرافیک

شاید اگر از راموس بپرسید بگوید غیرممکن است که کسی در طول عمر فوتبال‌اش یکبار هم اخراج نشده باشد اما رائول، اسطوره این باشگاه پس از انجام ۱۰۰۰بازی یکبار هم رنگ قرمز کارت داور را مقابل چشمانش ندید.

کد خبر : 76622
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1397 - 6:25

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، گرفتن کارت قرمز برای برخی بازیکنان مثل سرخیو راموس یک اتفاق ساده است کسی که بیش از ۲۴ بار کارت قرمز را جلوی چشمانش دیده و با پشت سر گذاشتن پابلو آلفارو، بازیکن سابق بارسلونا و  ژاوی آگادو، اسطوره باشگاه زاراگوزا به تنهایی در تاریخ لالیگا رکورددار است.

حرکت ناجوانمردانه او در فینال لیگ قهرمانان اروپا که باعث مصدومیت محمد صلاح شد هم نمونه آخر کارنامه این بازیکن خشن به شمار می‌آید.

اما پیش از راموس، فیلیپه ملو بازیکن خشن برزیلی سابق اینتر و یووه و گالاتاسرای بود که بازیکنان حریف از خشونت وی در امان نبودند اما هیچ کدام از آن‌ها به رکورد «جراردو بدویا» نمی‌رسند. هافبک دفاعی کلمبیایی که بسیاری او را کثیف‌ترین بازیکن تاریخ می‌نامند. او با اختلاف بسیار زیاد به رکورد دست‌نیافتنی ۴۶ کارت قرمز در دوران بازی‌اش رسیده است.

در مقابل این دست از بازیکنان، بودند و هستند بازیکنانی که سالیان متمادی در سطح اول فوتبال جهان حضور داشتند اما هرگز کارت قرمز هیچ داوری را مقابل دیدگانشان ندیدند.

آندرس اینیستا یکی از همین بازیکنان است. روز یکشنبه برای هواداران بارسلونا یک روز فراموش نشدنی بود، درست مانند روزی که مهندس ژاوی برای آخرین بار لباس آبی‌اناری بارسا را برتن کرد.

یکشنبه شب هفته گذشته نقاش دنیای فوتبال آخرین اثرش را روی مستطیل سبز نیوکمپ کشید و در مقابل دیدگان اشکبار هواداران ایالت کاتالان در دقیقه ۸۱ فراموش نشدنی از زمین بازی خارج شد تا حسرت حضور در سطح اول یک رقابت باشگاهی را برای تماشاچیان فوتبال به یک آرزو و یا حتی معجزه تبدیل کند.

البته دعوت لوپتگی از اینیستایی که گل قهرمانی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ را به ثمر رساند این فرصت را به هواداران می‌دهد تا حداقل در ۳ بازی دیگر شاهد هنرنمایی اش باشند.

حالا اینیستایی که افتخاراتش به تنهایی از باشگاه چلسی، اتلتیکو، رم بیشتر است پس از ۲۲ سال از لاماسیا جدا می شود و به لیگ برتر ژاپن می‌رود تا دو سال در ویسل کوبه توپ بزند. اگر او در جام جهانی و سال‌های پایانی حضور در ژاپن کارت قرمز نگیرد از این حیث هم جاودانه خواهد شد.

 

پایگاه خبر ججین

 

به همین مناسبت نگاهی انداخته‌ایم به بازیکنانی که هیچ وقت از داور کارت قرمز نگرفتند.

* کریم بنزما

ستاره مسلمان فرانسوی رئال مادرید که با گلزنی در بازی شب گذشته توانست فاتح لیگ قهرمانان شود، یکی از ستاره‌هایی است که هیچ وقت در طول دوران بازیگری اش در لیون، تتیم ملی فرانسه و رئال مادرید از زمین بازی اخراج نشده است.

 

پایگاه خبر ججین

 

* الکساندرو دل پیرو

تا پیش از آن که جیانلوییجی بوفون انقدر محبوب شود، الکس دل‌پیرو مهاجم دوست‌داشتنی یووه چنین وضعیتی داشت. بازیکنی که در زمان حضورش در جمع «بانوی پیر» پیشنهاد هیچ تیم دیگری را  قبول نکردو حتی با این تیم به سری B سقوط کرد اما دست از یووه بردنداشت.

بهترین گلزن تاریخ یوونتوس که با ایتالیا در سال ۲۰۰۶ قهرمان جهان شد، حسرت کارت قرمز گرفتن را به دل رقبایش باقی گذاشت.

 

پایگاه خبر ججین

 

* فیلیپ لام

کاپیتان ریز نقش بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان در بیش از ۱۳۰ بازی ملی و نزدیک به ۵۰۰ بازی باشگاهی در تیم اول مونیخ، هیچ وقت کارت قرمز نگرفت.

او سال ۲۰۱۷ پس از ۱۷ سال بازی در دنیای حرفه‌ای با لباس بایرن از مستطیل سبز خداحافظی کرد.

 

پایگاه خبر ججین

 

*‌رائول گونزالس

رائول گونزالس بلانکو مروف به «رائول» کاپیتان دوست‌داشتنی کهکشانی‌ها در بیش از ۱۰۰۰ بازی که برای رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا انجام دادید هیچگاه با دریافت کارت مجبور به ترک زمین نشد.

او پس از دوران اوجش در سانتیاگو برنابئو در تیم‌های شالکه آلمان، السد قطر، نیویورک کاسموس آمریکا هم توپ زد.

 

پایگاه خبر ججین

 

* میشل پلاتینی

میشل پلاتینی که اکنون به دلیل فساد مالی و اتهام به رشوه خواری در رابطه با واگذاری میزبانی جام جهانی به کشورهای آفریقای جنوبی، قطر و روسیه از هر گونه فعالیت در زمینه فوتبال محکوم است، یکی از برترین گلزنان قرن بیستم محسوب می‌شود.

وی سه سال متوالی عنوان آقای گلی و توپ طلا را از آن خود کرد. پلاتینی در مجموع برای تیم‌های یوونتوس، سن اتین و تیم ملی فرانسه ۵۰۰ بازی انجام داد، بیش از ۲۵۰ گل زد ولی هیچ گاه کارت قرمز از داور نگرفت.

 

پایگاه خبر ججین

 

* گری‌ لینه‌کر

گری‌ لینه‌کر مجری این سال‌های برنامه ورزشی انگلیس و مهاجم سال های نه چندان دور «سه شیرها»، هیچگاه در طول دوران فوتبالش در تیم های اورتون، بارسلونا، تاتنهام، ناگویا و تیم ملی انگلیس کارت زرد هم نگرفت.

او طی این سال‌ها ۲۸۱ گل به ثمر هم به ثمر رساند.

 

پایگاه خبر ججین

 

ژوآئو موتینیو

ژوآئو فیلیپه ایریا سانتوس موتینیو هافبک پرتغالی که در تیم های لیسبون، پورتو و موناکوی فرانسه سابقه بازی دارد نیز یکی از آن دسته بازیکنان خوش اخلاق مستطیل سبز به شمار می‌رود که کارت قرمزی نگرفت.

 

پایگاه خبر ججین

 

دیمین داف

برخلاف چهره خشن دیمین داف، بازیکن ایرلندی هرگز کاری نکرد که مستوجب گرفتن کارت قرمز شود. هافبک سابق چلسی، فولهام، نیوکاسل، ملبورن که جزو باشگاه صدتایی‌های ایرلند هم هست بیش از ۶۰۰ بار وارد زمین فوتبال شد اما هرگز با کارت قرمز از زمین بیرون نرفت.

 

پایگاه خبر ججین

 

* مارکوس بوده

شاید مارکوس بوده غریبه‌ترین بازیکن این لیست باشد ولی این بازیکن آلمانی در جام جهانی ۲۰۰۲ حضور داشت. وی در طول ۲۴۰ بازی‌اش برای آلمان و وردربرمن هرگز از بازی اخراج نشد.

 

پایگاه خبر ججین

 

البته اگر قرار بود این لیست فقط شامل بازی‌های باشگاهی شود، «لیونل مسی» فوق‌ستاره بارسلونا را که تنها یکبار با پیراهن سفید-آبی آرژانتین از زمین اخراج شد و یا «رایان گیگز» اسطوره فوتبال ولز که هیچ وقت در لباس سرخ منچستر یونایتد کارت قرمز نگرفت(اما در بازی ملی برابر نروژ اخراج شد) را به این لیست اضافه کرد.

پایگاه خبر ججین

اما در ایران آمار دقیقی از بازیکنانی که تاکنون اخراج نشده اند در دسترس نیست اما محمددادکان، سید مهدی ابطحی، محمدپنجعلی و ناصرمحمدخانی بازیکنانی هستند که از لحاظ دریافت کارت جزو کم‌کارترین ها به شمار می‌آیند.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.