بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران

رهبر انقلاب از سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند.

کد خبر : 98004
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 - 5:39

پایگاه خبر ججین

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، رهبر معظم انقلاب صبح امروز از سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز(دوشنبه) با حضور در مصلای امام خمینی(ره) به مدت دو ساعت و نیم از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند.

در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، حضرت آیت الله خامنه ای ضمن گفت‌وگو با ناشران در جریان تازه های نشر قرار گرفتند.

گزیده بیانات ایشان در این بازدید به شرح زیر است:

*  صورت وضعیت نشان‌دهنده این است که مردم هنوز کتاب می‌خرند و برای خواندن، می‌خرند.

* دنیای کتاب، دنیای پیچیده‌ای است و این نکته‌ای است که آقای صالحی [وزیر ارشاد] باید توجه کند.

*  باید مسأله کاغذ را حل کرد؛ اینطور نمیشود.

* وزیر فرهنگ و وزیر صنعت بنشینند و این مسأله را حل کنند.

ایوب دهقان‌کار سخنگوی نمایشگاه کتاب درباره بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز و از ساعت ۹ از بخش‌های گسترده نمایشگاه کتاب که با تنوع ناشران همراه بود، بازدید کردند.

وی گفت: این گونه نبود که ایشان تنها غرفه‌های خاصی را برای بازدید انتخاب کرده باشند. در این بازدید معظم‌له نگاه جامع داشتند و با سعه صدر از سالن‌های متعدد بازدید کردند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با بیان اینکه رهبر انقلاب در جمع صمیمانه حاضر در نمایشگاه کتاب توصیه‌هایی ارائه فرمودند، گفت: رهبر انقلاب منویاتی را درباره ضرورت تولید کتاب‌های خوب مطرح کردند و اینکه ما از تبلیغات منفی غرب مبنی بر نبود آزادی و آزادی در حوزه کتاب نهراسیم،‌ فرمودند آنها محدودتر هستند و با یک رندی سانسورها را نشان نمی‌دهند.

دهقان‌کار افزود:‌ مقام معظم رهبری فرمودند کشورهای غربی فوق‌العاده محدود هستند، اما با یک زیرکی القا می‌کنند اینجا آزادی مطلق وجود دارد، ولی در ایران اینگونه نیست؛ در صورتی که برعکس است و اتفاقا در غرب محدودیت کتاب وجود دارد. ما نباید از القائات آنها بهراسیم.

وی در پایان گفت: رهبر انقلاب در پایان این دیدار انتظار خود را از وزارت ارشاد مطرح فرمودند که در تولید کتاب‌های خوب و محتوای ارزشمند برای نسل جوان کوشا باشند.


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.