شماره : 1382032
6 / 2 / 1403 - 21:13

هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق

عملیات وعده صادق هراس و نگرانی مقامات کشور آلبانی را در پی داشته است.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، در ساعات پایانی شنبه شب و بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین، نیروهای مسلح ایران با انجام حملات ترکیبی با استفاده از موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد اهدافی را در منطقه نقب و پایگاه هوایی نواتیم در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد. سپاه با انتشار بیانیه‌ای نام این عملیاتی انتقامی علیه رژیم صهیونیستی را «وعده صادق» نامید؛ عملیاتی که دفاعی مشروع در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق بود. در پی این عملیات، کشورهای غربی نگران واکنش‌های بعدی ایران در صورت اقدامات احتمالی تنش زای رژیم اشغالگر قدس بوده و در تماس‌های مکرر، نتانیاهو را از اقدامات احساسی برحذر می‌داشتند.

اما در این میان واکنش‌های قابل تأملی را از مقامات نظامی و سیاسی در آلبانی شاهد هستیم.
در اولین واکنش سفیر رژیم صهیونیستی در آلبانی طی یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد هدف بعدی موشک‌های ایرانی، آلبانی است.

آگیم نشو سفیر سابق آلبانی در ایالات متحده هم نیز مدتی بعد در مصاحبه با تلویزیون تاپ چنل آلبانی از یک پیام محرمانه آمریکا پرده برداشته و گفت: «ما به عنوان یک کشور کوچک باید در سیاست‌هایمان بسیار محتاط باشیم. مهمترین مسئله برای ما تأمین امنیت کشورمان هست. این یک خطر واقعی است، زیرا نامه نمایندگان کنگره آمریکا در مورد مجاهدین را داریم که گفته‌اند تصور می‌شود از دیگر کشورهای مبدأ علیه آلبانی حمله موشکی انجام شود که برای جلوگیری از رعب و وحشت در بین مردم، پنهان شد.»

همچنین ژنرال سادر لشای نظامی برجسته آلبانیایی و وزیر اسبق این کشور، نیز طی مصاحبه با برنامه «بریکینگ» ادعا کرد: «ما باید در سطح حملات هیبریدی، عملیات‌های برون مرزی ایران و سایر اقدامات احتمالی ایران هوشیار باشیم. موشک‌های بالستیک آن‌ها می‌توانند به اطراف آلبانی برسند»

با توجه به این واکنش‌های فوق، سوالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که چرا همزمان با عملیات وعده صادق مسئولین آلبانیایی چنین واکنش‌هایی داشته و نگران از حمله قریب الوقوع موشک‌های ایرانی بودند؟

بی شک علت اصلی این نگرانی و هراس، میزبانی این کشور از منافقین می‌باشد. مقامات آلبانی به خوبی می‌دانند که همکاری راهبردی و گسترده‌ای بین گروهک تروریستی منافقین و رژیم صهیونیستی برقرار است. همکاری یگان تروریسم مجازی و سایبری منافقین به عنوان بخشی از اکانت‌های فارسی زبان اسرائیل، نقش و همکاری منافقین در جاسوسی هسته‌ای، همکاری منافقین در ترور دانشمندان هسته‌ای، همکاری میدانی و اطلاعاتی منافقین با رژیم صهیونیستی در جنگ سوریه و موضوعاتی مانند ترور شهید مصطفی بدرالدین، نقش منافقین در شهادت شهید فخری زاده و… تنها بخشی از همکاری مابین گروهک تروریستی منافقین و رژیم منحوس صهیونیستی است و مقامات آلبانی با اطلاع از این سابقه، نگران واکنش ایران می‌باشند.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1382032 توسط ججین و در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 21:13:43
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1382030
6 / 2 / 1403 - 20:30

حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان

حمله پهپادی نیروهای امنیتی در حاشیه زاهدان به خودروی تروریست‌ها منجر به هلاکت دو تروریست شد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

در این عملیات موفق ۲ تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1382030 توسط ججین و در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 20:30:32
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1382029
5 / 2 / 1403 - 20:50

اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد

اختلاف میان عموهای فیتیله‌ای با مجید قناد (عمو قناد) که به بیش از یک دهه پیش برمی گردد، این روزها با یک گفت و گوی تلویزبونی در فضای رسانه تازه شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، مجید قناد به تازگی در برنامه ای که کامران نجف زاده اجرای آن را برعهده دارد (برمودا) اظهاراتی جنجالی داشته که باعث شده یکی از عموهای فیتیله‌ای پس از سال‌ها به موضوع قهرشان واکنش نشان بدهد.

مجید قناد با حضور در این برنامه تلویزیونی در واکنش به اینکه آیا می‌خواهید بعد از این همه سال درباره تعطیل شدن برنامه فیتیله حرفی بزنید؟ در بخشی از صحبتهایش اینگونه گفته بود: معمولا کسی از خانه خودش چیزی را بیرون نمی‌برد ولی آن زمان واقعاً دل من شکست به خاطر اتفاقی که افتاد و جالب اینجاست که بعد از اینکه دیگر در برنامه نبودم حتی خود مردم هم متوجه شده بودند.

قناد دلیل رفتنش از برنامه فیتیله را اینگونه روایت کرده است: «از نظر من دیگر آن برنامه، برنامه همیشگی من نبود. فقط کاری که آن زمان می‌کردم این بود در حین اینکه روزهای جمعه ساعت ۶:۳۰ صبح به شبکه دو می‌آمدم در خیابان‌های خلوت با صدای بلند فریاد می‌زدم. دلم می‌خواست با کسی که دعوا می‌کنم تصور کنم روبروی من است و من با شدت حرف‌هایم را می‌زدم، آنقدر که ناراحت بودم. من تاکیدم این بود که این بچه دیگر این را نمی‌خواهد و دیگر این برنامه مال بزرگترها شده است.»

اما اختلاف میان این گروه برنامه ساز ـ عموهای فیتیله‌ای و مجید قناد ـ به دهه ۹۰ و کمی قبل تر برمی گردد که در نهایت به رفتن عمو قناد از برنامه منجر شد. برنامه با مجری های دیگری چون محمود شهریاری و مهرداد نظام آبادی مدتی ادامه پیدا کرد اما در سال ۹۴ بود که دیالوگ‌هایی بین شخصیت‌های این برنامه ردوبدل شد که موجب اعتراض گروهی از مردم آذری زبان و در نهایت توقف پخش از شبکه دو، توبیخ و برکناری برخی از عوامل آن و عذرخواهی مسئولان صدا و سیما شد. البته ناگفته نماند که در ادامه این طور به نظر می رسید که خود سه عموی فیتیله ای نیز با هم مشکل پیدا کرده اند. هرچند این اتفاق از سوی آنها تایید نشد اما محمد مسلمی در عمل راهش را از حمید گلی و علی فروتن جدا کرد. آنها که در ابتدا با عنوان گروه تئاتر چهره نما کار خود را شروع کرده بودند، در نیمه دوم دهه ۸۰ با عنوان عموهای فیتیله ای از پرکارها و محبوب های تلویزیون بودند اما این اختلاف ها و اشتباهاتی که در ادامه رخ داد، باعث شد که پرونده یکی از برنامه های پربیینده تلویزیونی در حوزه کودک برای همیشه بسته شود.

مجید قناد هم این روزها کلا از تلویزیون دور است و مدتهاست برنامه ای برای اجرا ندارد. آخرین برنامه او در تلویزیون در قامت مجری به سال ۱۴۰۰ در برنامه ای تحت عنوان «لوبیا فردا زود بیا» مربوط می شود.

مجید قناد در گفت و گویی که آبان ۹۷ با ایسنا داشت، تاکید کرده بود که مشکلی با مدیران شبکه دوم سیما ندارد و دلیل کمرنگ شدن برنامه‌هایش برای کودکان بُروز برخی مشکلات مالی است.

این مجری قدیمی برنامه‌های کودک تلویزیون در صحبت هایش با اشاره به لزوم وجود اسپانسر در برنامه‌ها گفته بود که: «ما از نبود اسپانسر و مشارکت‌کننده در تولید برنامه‌های گروه سنی کودک و نوجوان رنج می‌بریم و تمام تلاش‌مان این است تا به نوعی این مشکل را برطرف کنیم.‌»

البته اظهارات اخیر مجید قناد در برمودا اولین واکنش به این جدایی نبوده است. آذرماه سال ۹۶ ـ دو سال پس از تعطیلی ـ عموهای فیتیله‌ای با حضور در برنامه زنده «فرمول یک» سید علی ضیا که از شبکه یک سیما روی آنتن می رفت، درباره ماجرای جدایی‌شان از عمو قناد سخن گفته بودند.

عموهای فیتیله ای در پاسخ به اینکه آیا رابطه‌ای با او(مجید قناد) دارند با اشاره به پشتکار و ویژگی‌های این مجری محبوب اعلام کردند که دیگر رابطه‌ تنگاتنگی با او ندارند و به خاطر اختلاف سلیقه از او جدا شدند.

علی فروتن اعلام کرده که با عمو قناد مثل قبل دیگر رابطه تنگاتنگی ندارند چون او درگیر کار خود است و آنها نیز درگیر کار خودشان هستند.

او همچنین تصریح کرده بود که «آقای قناد جزو بهترین ‌ها در حوزه کار کودک است و فقط گاهی اختلاف سلیقه پیش می ‌آید. ما ۷ سال با او برنامه داشتیم و تهیه کننده اول برنامه هم خودش بود اما به دلایلی که گفتنش درست نیست، ارتباط مان قطع شد… ما مجبور شدیم برای این که توی روی آقای قناد که برای ما عزیز است نایستیم، از گروه جدا شویم.»

محمد مسلمی، دیگر عموی فیتیله ای هم درباره جدایی از عمو قناد گفته بود که عمو قناد استادشان است و یادآور شده بود که «من اولین کارم را سال ۷۰ با ایشان شروع کردم. کسی که دست من را گرفت آقای قناد بود و هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که اول خدا و بعد ایشان به من کمک کردند که در کارم این اتفاق بیفتد.»

وی در پاسخ به این که آیا فیتیله‌ای ها دنبال به شهرت رسیدن از طریق مجید قناد و سپس رها کردن او بودند هم گفته بود: «گروه ما با تهیه کننده‌ های زیادی چون ذاکری، طبیبی، مناجاتی و در مجموع ۷، ۸ تا تهیه‌ کننده کار کرده است. به هر حال همه همکاری‌ ها ادامه پیدا نمی‌ کند، نمی ‌شود گفت اگر همکاری با کسی به پایان رسید، یعنی ما می‌ خواستیم از همکارمان سوء استفاده و سپس او را رها کنیم! اگر چنین تفکری داشته باشیم زیر پای خودمان را خالی کردیم.»

حالا پس از گذشت سال ها، دوباره ماجرای قهر و اختلاف میان عموهای فیتیله ای و عمو قناد با پخش یک برنامه تلویزیونی از سر گرفته شده است. در پی صحبت های مجید قناد در برنامه برمودا، یکی از عموهای فیتیله‌ای نیز به این جریان واکنش نشان داده است.

علی فروتن در واکنش به اظهارت اخیر مجید قناد گفته است: آقای قناد در صحبت‌های خود گفتند که آدم حرف خانه‌اش را بیرون نمی‌برد اما متاسفانه تمام حرف‌هایش را زد. من خیلی دوست داشتم که شفاف‌تر صحبت می‌کردند و ای کاش این برنامه‌ای که ایشان را دعوت کرده بود به جای اینکه یک نفر را دعوت کند تا جماعتی را محاکمه کند عملا می‌توانست نظر همه را بپرسد که چرا این اتفاق افتاد.

او همچنین تاکید کرده که صحبت‌های مجید قناد را اصلا قبول ندارد و ادامه داده است: با تمام احترامی که برایشان قائل هستم اما متاسفانه آن امانت داری و واقعیت قضیه را نگفتند؛ ای کاش آقای قناد هم به جای اینکه در برنامه‌ای دیگر دلش بشکند شروع به کار کردن و تولید محتوا می‌کرد همینطور بجای اینکه ساعت شش صبح در خیابان‌ها فریاد بزند بهتر بود که با کسی که مشکل داشت صحبت می‌کرد.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1382029 توسط ججین و در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 20:50:34
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1382028
5 / 2 / 1403 - 20:40

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

حکم بدوی محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، حکم محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شد.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است هرچند که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تأیید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضائی است.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1382028 توسط ججین و در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 20:40:55
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1382038
5 / 2 / 1403 - 20:30

صفحه نخست روزنامه ها/ پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهمترین عناوین روزنامه های کشور را در این صفحه بخوانید

 

 

پایگاه خبری “ججین

عناوین اخبار روزنامه آسیا در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه ابرار در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه ابرار اقتصادی در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه افکار در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اقتصاد آینده در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اقتصاد پویا در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اقتصاد مردم در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه تجارت در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه ثروت در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه دنیای اقتصاد در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه شهرآرا در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه شهروند در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه عصر ایرانیان در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه کیهان در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه کیمیای وطن در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه مواجهه اقتصادی در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه یادگار امروز در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه فوتبالز در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت

 

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1382038 توسط ججین و در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 20:30:32
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1384686
5 / 2 / 1403 - 10:14

حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم

یک منبع رهبری در جنبش حماس گفت که دولت اشغالگر «فرایندی سیستماتیک را برای گمراه کردن ساکنان اراضی اشغالی و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت برای فرار از وظیفه آزادی این اسیران تمرین می‌کند».

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، این منبع در گفت‌وگو با العربی الجدید، صحت آنچه را رسانه‌های عبری نزدیک به دولت اشغالگر منتشر کردند، رد کرد مبنی بر اینکه حماس آزادی تنها ۲۰ اسیر به جای ۴۰ اسیر در مرحله اول توافق احتمالی را در دور اخیر مذاکرات قاهره پیشنهاد کرده است.

این منبع گفت: «در پی این ادعا گزارش‌های مطبوعاتی عبری منتشر شدند که نشان می‌دهند تعداد اسیران باقی‌مانده از ۲۰ تن تجاوز نمی‌کند که خلاف واقعیت است.»

این منبع گفت: «البته نمی‌توان به طور دقیق تعداد اسیران زنده را تعیین کرد، اما آنچه مسلم است این رقم بیشتر از آماری است که در رسانه‌های عبری منتشر می‌شود.»

وی فاش کرد که این جنبش به تنهایی حدود ۳۰ ژنرال و افسر شین بت را در اختیار دارد که در هفت اکتبر از یگان‌های نظامی و برخی از مواضع نظامی بسیار حساس دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد به ویژه در مکان‌های بسیار امن و دور از دست اشغالگران هستند و دسترسی به آنها تحت هر شرایطی غیرممکن است، در عین حال خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر و برخی از وزرای دولت وی اطلاعات زیادی را درباره هویت برخی از اسیران پرسنل نظامی مخفی می‌کنند تا مانع برانگیختن خشم در صفوف نیروهای رزمی شوند و بخش بزرگی از این موضع خشم از جانب سرلشکر نیتزان آلون، نماینده ارتش اسرائیل در هیئت‌های مذاکره کننده درباره اسرا، به دلیل سستی است که شاید نتانیاهو در این زمینه دارد.

این عضو حماس تاکید کرد که تنها راه برای آزادی اسیران اشغالگر از طریق مذاکرات جدی و متعاقب آن تعهد کامل به آتش‌بس و بازسازی است.

در حالی که تعداد دقیق اسرای اسرائیلی باقی مانده در غزه پس از بازگشت ۱۱۲ اسیر مشخص نیست، دفتر نتانیاهو از کشته شدن ۳۳ نفر از ۱۲۹ نفری که گفته می‌شود هنوز در نوار غزه بازداشت هستند، خبر داده است.

با این حال، تعداد پرسنل نظامی در میان آنها مشخص نشده است و این استراتژی اتخاذ شده توسط اشغالگران است که سعی می‌کند برخی از سربازان یا افسران بازنشسته یا ذخیره را به عنوان غیرنظامی طبقه بندی کند تا بهای مذاکره برای آنها را در جریان مذاکراتی که برای تبادل اسرا انجام می‌شود کاهش دهد. در حالیکه حضور اسرا در نزد بیش از یک طرف در غزه نیز امکان شمارش آنها را دشوار می‌کند.

این عضو جنبش حماس فاش کرد که «از سرگیری عملیات نظامی اشغالگران در شمال و مرکز، پس از آن که قبلاً اعلام کرده بود که مقاومت در آنجا نابودی شده به این برمی‌گردد که دریافته آنچه قبلاً ادعا می‌کرد، درست نیست». او تاکید کرد: مقاومت هنوز وضع خوبی دارد و همچنان به شیوه‌ای منضبط در ساختارهای یکپارچه عملیات را مدیریت می‌کند.

این منبع گفت که یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس در غزه، «علیرغم جنگ جاری و عملیات اطلاعاتی اسرائیل که در طول روز متوقف نمی‌شود، از واقعیت جدا نیست در حالیکه ادعا می‌شود که سنوار در تونل‌ها مخفی شده است. اینها جز ادعایی از سوی نتانیاهو و آژانس‌های خبری‌اش نیست که به دنبال آن هستند تا شکست او را در دستیابی به اهداف اعلام شده به مردم اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارند. وی تاکید کرد که سنوار کار خود را به عنوان رهبر حماس در میدان انجام می‌دهد.

این منبع گفت که یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه اخیراً مناطقی را که شاهد درگیری بین مقاومت و ارتش اشغالگر بود، بازرسی کرد و با برخی از مبارزان جنبش در زمین و نه در تونل‌ها ملاقات کرد.

وی افزود: «مذاکراتی اخیراً بین رهبری جنبش در داخل و خارج – بدون اینکه ماهیت آنها مشخص شود – صورت گرفت که طی آن سنوار، رهبری جنبش در خارج را از وضعیت مقاومت در نوار غزه و آمار و گزارش‌های میدانی دقیق، قدرت و موقعیت مستحکم مقاومت و توانایی آن در مقابله با نیروهای اشغالگر مطلع کرد.»

از سوی دیگر، این عضو حماس با تاکید بر اینکه دولت آمریکا چهره واقعی خود را در دور مذاکرات به عنوان طرف اصلی جنگ غزه نشان داد نه یک میانجی، گفت: حماس «همیشه با تمام پیشنهادات مربوط به دستیابی به آتش‌بس جدی برخورد می‌کند».

وی گفت: از پایان دور قبلی مذاکرات، پس از شکست در تمام تلاش‌های فشار برای وادار کردن مقاومت به پذیرش شروط تسلیم به نفع دولت اشغالگر و آزادی اسرای اسرائیلی بدون تعهد واقعی که به درد و رنج ملت فلسطین پایان دهد، آمریکا خشمگین است.

این منبع با رد فشار میانجیگران مصر و قطر، تاکید کرد که مواضع قاهره و دوحه درک مطالبات و شرایط مقاومت است.

در همین زمینه، طلال عوکل، نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی، به العربی الجدید گفت که «به نظر می‌رسد مذاکرات به سمت بن بست می‌رود».

وی افزود: «مشکل مختص مربوط به میانجی‌های عرب نیست حتی اگر ترکیه وارد خط میانجی‌گری شود فرقی نمی‌کند زیرا نتانیاهو نمی‌خواهد، جنگ را متوقف کند و بعد از این همه مدت به اسیران اسرائیلی اهمیت نمی‌دهد و دولت آمریکا را پشت سر خود می‌کشاند.»

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1384686 توسط ججین و در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 10:14:43
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1385705
5 / 2 / 1403 - 9:37

گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟

وزیر ارتباطات گفت: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران در مورد گوگل پلی گفت: تاکنون دو بار درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی را در کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه ارایه کردیم که هر دو بار با آن مخالفت شد و پیش از سال برای سومین بار این درخواست را ارایه کردیم که قرار شد بررسی مجدد شود و امیدوارم در جلسه آتی که قرار است هفته آینده برگزار شود این درخواست در این کارگروه مطرح شده و امیدوارم دوستان همراهی کنند که رفع فیلتر صورت گیرد.

وی افزود: این کارگروه، ۱۲+۱ عضو دارد که شامل ۱۲ عضو صاحب رای و به علاوه مرکز ملی فضای مجازی به عنوان سیزدهمین عضو این کارگروه هستند که در این بین اکثریت با نمایندگان دولت نیست چراکه دولت در مجموع ۶ رای دارد و باید به صورت جمعی تصمیم گیری شود.

زارع پور با اشاره به اینکه در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها تا امروز بیش از ۷ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش قرار گرفته که بیش از یک سوم از کشور می‌شود، تصریح کرد: هدف گذاری شده که امسال به ۱۴ میلیون خانوار تحت پوشش برسیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هدف گذاری دوم امسال این است که حداقل ۲ میلیون خانوار امسال سرویس دریافت کنند، خاطرنشان کرد: این کار بسیار سختی است چراکه در طول یک دهه کمتر از ۵۰۰ هزار نفر سرویس گرفتند که می‌خواهیم این عدد را در طول یکسال به چهار برابر برسانیم و امیدوارم با همکاری شهرداری‌ها و مسوولان محلی این اتفاق رقم بخورد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت‌های امسال در حوزه فضایی افزود: امسال برنامه ریزی‌های زیادی درباره ساخت و پرتاب ماهواره صورت گرفته است و همچنین رویداد‌های فضایی متعددی داریم که ظرف یکی دو ماه آینده اولین رویداد‌ها در مورد رونمایی از ماهواره‌های جدید و پرتاب آنها اتفاق می‌افتد.

وزیر ارتباطات گفت: سه بار درخواست رفع فیلتر گوگل‌پلی را به کارگروه ارائه دادیم، اما اکثریت در این کارگروه با اعضای دولتی نیست. آخرین بار قبل از عید این درخواست را ارائه کردیم.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1385705 توسط ججین و در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 09:37:35
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1385683
5 / 2 / 1403 - 9:17

درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا برای دستگیری وزیر کشور ایران

در حالی که احمد وحیدی وزیر کشور ایران در قالب هیاتی به ریاست حجت‌الاسلام رئیسی در سفر به پاکستان حضور داشت و امروز در پاستور به سوالات خبرنگاران پاسخ داد، وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه از دو کشور پاکستان و سریلانکا خواستار بازداشت وی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب گذاری در سال ۱۹۹۴ در مرکز جامعه یهودیان در بوینس آیرس، بازداشت کنند!

این در حالی است که احمد وحیدی وزیر امور کشور ایران در قالب هیاتی از تهران به ریاست ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در سفر به پاکستان حضور داشت و امروز نیز در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

این اولین باری که نیست که آرژانتین با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه مسئولان کشورمان تلاش می‌کند به دیگر کشورهای میزبان مسئولان ایرانی فشار بیاورد.

در ۱۲ آوریل، دادگاهی در آرژانتین در اقدامی خصمانه ایران را مقصر بمب گذاری سال ۱۹۹۴ دانست و از آن زمان تاکنون مسئولان کشورمان هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1385683 توسط ججین و در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 09:17:31
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر