بازارچه صنایع‌دستی بروجرد در آتش سوخت؛ خاکسترشدن میراث هنرمندان+ تصاویر

در آتش‌سوزی بازارچه صنایع‌دستی بروجرد، میراث ماندگار هنرمندان این دیار در آتش سوخت و خاکستر شد.

کد خبر : 102939
تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1398 - 17:25

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری ، حجت‌الله یارمحمدی در رابطه با حادثه آتش‌سوزی بازارچه صنایع‌دستی بروجرد اظهار داشت: در شب گذشته آتش‌سوزی غرفه‌های این بازارچه مهار و خاموش شد و تاکنون علت وقوع آتش‌سوزی در بازارچه صنایع‌دستی این شهرستان هنوز مشخص نشده‌است.

وی افزود: هنوز از میزان خسارت بازارچه صنایع‌دستی بروجرد اطلاعی نداریم، براساس اَخرین اطلاعات بعد از اطفای آتش‌سوزی برق را قطع و درهای بازارچه را بسته‌اند، روز شنبه در‌های بازارچه باز و میزان خسارت مشخص خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد عنوان کرد: گروهی از هنرمندان یک نماینده داشتند که از طرف آن‌ها قطعه زمینی را از آموزش‌وپرورش این شهرستان اجاره و یک‌بار قرارداد را تمدید کرده‌بودند، در واقع در تمدید دوم آموزش‌وپرورش گفته‌بود که محل را نیاز دارد و زمان اجاره به‌سر رسیده‌بود؛ البته اختلافاتی در این میان مطرح بود که برخی مقاومت کرده و غرفه‌ها را تخلیه نکردند، تعدادی نیز غرفه‌ها را تخلیه کرده‌بودند.

وی با بیان اینکه تعداد غرفه‌های تخلیه‌شده و تخلیه‌نشده فعلاً مشخص نیست، بیان کرد: بازارچه صنایع‌دستی بروجرد توسط بخش خصوصی و خودگردان اداره می‌شود و اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واقع نقش مدیریتی ندارد، اصلاً مالک این  مجموعه نیست، به‌علت اینکه هنرمندها در شرف تخلیه غرفه‌ها بودند آمار دقیقی الان در دست نداریم.

یارمحمدی با اشاره به اینکه در بدو کار از سوی اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌دلیل نگاه حمایتی دولت حمایت‌هایی برای بازارچه صنایع‌دستی بروجرد انجام‌ شده‌است، گفت: چون مکان بازارچه صنایع‌دستی اجاره‌ای بود آن زمان با شهرداری مکاتبه کرده‌ایم که آن‌ها یک‌سری هنرمند هستند و نیاز به حمایت دارند، آن زمان حمایت شدند و شروع به‌کار کردند ولی متأسفانه اختلافاتی پیش آمد و در نهایت منجر به این شد که آموزش‌وپرورش به مکان نیاز داشت و یک یا ۲ اخطار دادند که  نیاز نیست فضا را بدهند و هنرمندان تخلیه کنند، بعد هم تخلیه کردند برخی از آن‌ها ظاهراً تخلیه نکرده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه معاون عملیات آتش‌نشانی بروجرد گفته در آتش‌سوزی به تعدادی از غرفه‌های این بازارچه که از سازه چوب بودند ۱۰۰درصد خسارت وارد شده، خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم، او به هرحال کارشناس این کار است و این نظر را تأیید یا رد نمی‌کنم، چون در مورد سازه‌ها خیلی تخصصی ندارم، به هرحال آتش‌سوزی رخ‌ داده‌است، تعداد دقیق غرفه‌ها را هنوز هم من نمی‌دانم.

نادر موسیوند معاون عملیات آتش نشانی بروجرد نیز در این رابطه اظهار داشت: بامداد امروز غرفه‌های صنایع‌دستی این شهرستان واقع در میدان بهار دچار آتش‌سوزی شده و آتش به تعدادی از غرفه‌های بازارچه ۱۰۰درصد خسارت وارد کرده‌است.

پایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججینپایگاه خبر ججین

عکس از فرهاد داوودوندی

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.