بارش سنگین برف و باران در راه است

سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش ۱۰درجه‌ای دما طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال کشور، اعلام کرد: سامانه بارشی جدید باعث بارش سنگین برف، باران و تگرگ در نیمه غربی و جنوب و جنوب‌غرب می‌شود.

کد خبر : 109162
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آذر 1398 - 7:36

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در سواحل دریای خزر،‌ دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، دامنه‌های مرکزی و شمالی زاگرس و مناطقی از مرکز کشور بارش باران و در ارتفاعات این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در برخی مناطق جنوب و جنوب‌غرب کشور نیز رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود. از اواخر وقت امروز و طی روز چهارشنبه در برخی مناطق واقع در شرق و شمال‌شرق کشور نیز بارش پراکنده باران و برف روی می‌دهد.

سازمان هواشناسی اعلام کرده سامانه بارشی بعدازظهر فردا به‌تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. فردا همچنین با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر و ورود سامانه بارشی جدید،‌ بارش باران در سواحل غربی دریای خزر شروع می‌شود.

پنجشنبه ضمن تشدید بارش،‌ گستره آن سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، مناطقی از شمال‌غرب،‌ غرب و شمال‌شرق را فرا می‌گیرد.

ادامه فعالیت سامانه بارشی به‌شکل باران و برف در روز جمعه، روی استان‌های واقع در نیمه غربی کشور خواهد بود. شنبه آینده بارش در نیمه غربی کشور شدت یافته و به‌ویژه سامانه بارشی موجب بارش سنگین باران و برف در دامنه‌های مرکزی و شمالی زاگرس و رگبار و رعد و برق شدید و در مناطق مستعد تگرگ در جنوب و جنوب‌غرب می‌شود. در این روز رگبار و رعد و برق پراکنده در سواحل دریای عمان نیز دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی اعلام کرد دمای هوا روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ افزایش یافته و روزهای پنجشنبه و جمعه بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد. همچنین از بعدازظهر چهارشنبه تا روز جمعه دریای خزر، روزهای جمعه و شنبه شمال و مرکز خلیج فارس و روز شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.