ایران آماده مذاکره با تمام کشورهای خلیج‌فارس است

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران آماده مذاکره و گفت‌وگو با تمامی کشورهای منطقه ⁧ خلیج‌فارس⁩ به منظور کاهش تنش‌ها و برقراری روابطی متوازن و سازنده بر اساس احترام و منافع متقابل است.

کد خبر : 99876
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 12:22

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به اشتباه برداشت خبرنگار خبرگزاری روسیه در مصاحبه دیروز در دوحه قطر با وی اعلام کرد: همانگونه که بارها اعلام کرده ایم هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیم با ⁧ آمریکا⁩ وجود نداشته و نخواهد داشت؛ اما جمهوری اسلامی ایران آماده مذاکره و گفت‌وگو با تمامی کشورهای منطقه ⁧ خلیج‌فارس⁩ به منظور کاهش تنش ها و برقراری روابطی متوازن و سازنده بر اساس احترام و منافع متقابل هستیم.

شبکه تلویزیونی آر تی امروز خبری را به نقل از عراقچی در گفت‌وگو با رسانه روسی ریا نووستی منتشر کرد که به گفته این رسانه عراقچی گفته بود ما امیدواریم بتوانیم گفتمانی را شروع کنیم اما با این حال آماده مقابله با هرگونه اقدام نظامی آمریکا هستیم.

عراقچی تاکید کرد که ایران می‌داند «عوامل مشخصی» در دولت آمریکا برای جنگ با ایران پافشاری می‌کنند و این در حالی است که چنین جنگی برای تمام خاورمیانه «فاجعه‌بار» خواهد بود.

وی در این باره در ادامه گفت: «ما می‌دانیم عوامل و افراد مشخصی در تلاشند تا آمریکا را برای اهداف خودشان وارد جنگ با ایران کنند. اگرچه ما امیدواریم که منطق در واشنگتن پیروز شود».

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.