اکثر حامیان انقلاب کسانی هستند که مشکل مالی دارند

امام جمعه‌ شیراز با بیان اینکه مردم ایران برای آب و نان انقلاب نکرده‌اند تصریح کرد که اکثریت قاطع حامیان انقلاب اسلامی همان‌هایی هستند که از نظر مالی با مشکل مواجهند اما دلهایشان به مهر اهل بیت(ع) است و محکم ایستاده‌اند.

کد خبر : 75505
تاریخ انتشار : جمعه 28 اردیبهشت 1397 - 13:57

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”،حجت‌الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام در خطبه‌ نماز اولین جمعه‌ ماه مبارک رمضان شیراز گفت: واقعیت جامعه‌ امروز ایران که فارس و شیراز هم جزو آن قرار دارد، وجود مشکلاتی در ابعاد مختلف است، مردم انقلابی و مقاوم ایران هم برای رسیدن به اهدافشان همانطور که طبیعت انقلاب‌ها است، با مشکلاتی مواجهند.

او تاکید کرد: راه انقلاب مسیری صاف و هموار نیست، اینگونه نیست که جاده‌ای کشیده شده باشد که روی آن حرکت کنیم بلکه باید با تلاش و تکاپو، مسیر را هموار کنیم.

امام جمعه‌ شیراز با اشاره به بخشی از دعای افتتاح که در شب‌های ماه مبارک رمضان قرائت می‌شود، گفت: در این شبها بارها در دعا می‌خوانیم که اگر مشکلاتی را بیان می‌کنیم و البته گاهی هم در تشریح و تبیین آن زیاد هم می‌گوییم، باید راه حل‌ها را هم بیان و آنها را دنبال کنیم.

او با تصریح اینکه امروز دشمنان نظام اسلامی دست به دست هم داده‌اند که نظام را بکوبند، گفت: مستکبران آمریکایی رسما می‌گویند که کاری می‌کنند تا انقلاب اسلامی ۴۰ سالگی‌اش را نبیند؛ اما آنان کور خوانده‌اند؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند، ترامپ هم خواهد مرد و جسم او خواهد پوسید اما ستاره درخشان جمهوری اسلامی و نظام اسلامی بر تارک دنیا خواهد درخشید.

امام جمعه‌ شیراز، در بخشی از خطبه‌های نماز با اشاره به حکمت‌های امیرالمومنین در نهج‌البلاغه و تاکید امام علی(ع) که ۲ موضوع عزت مسلمانان را تضمین می‌کند، داشتن وحدت و توصیه به داشتن وحدت را ۲ نکته‌ مد نظر در نهج‌البلاغه عنوان کرد.

دژکام با بیان اینکه وحدت رمز اصلی پیروزی است، گفت: خدا نیامرزد کسانیکه با ایجاد اختلاف در صفوف مسلمین، عمدتا به نظام اسلامی ضربه می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به فجایع اخیر رژیم صهیونیستی، گفت: نمی‌توانیم در برابر اینکه ۷۰ مسلمان توسط کفار صهیونیست تکه تکه می‌شوند، بی‌تفاوت باشیم؛ آنهم به دلیل آنکه ترامپ یزید کافر ملعون می‌خواهد سفارتخانه‌ای را از یک جای غصبی به جایی که عصب در آن شدیدتر است منتقل کند.

او با یادآوری اینکه امروز صحنه‌ مقابله حضرت زینب(س) با یزید تداعی می‌شود، به بخشی از خطبه‌ قرائت شده حضرت زینب(س) اشاره و خاطرنشان کرد: هرچه می‌توانید پیله‌هایتان را بتنید و تلاش مذبوحانه‌ای برای حفظ اسرائیل بکنید؛ برای اینکه جای پای پیامبر را از گنبد مسجدالاقصی پاک کنید، اما ترامپ و ایادی او مطمئن باشند که نه وحی محمدی خواهد مرد نه نام بلند مسلمانان از خاطر کسی می‌رود.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین گفت: من به‌عنوان کمترین عضو جامعه‌ روحانیت با فرمان آقا به عنوان یک سرباز در سنگر نماز جمعه منصوب شده‌ام اما از این تریبون اعلام می‌کنم که دستبوسی علما وظیفه‌ همگان است و من نیز به تاسی از استادم مرحوم آیت‌الله آیت‌اللهی، کفش بردار علما هستم.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.