اولین پل معلق شیشه‌ای ایران در دل طبیعت اردبیل

نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای کشور در شهر هیر یکی از جاذبه‌های گردشگری اردبیل است.

کد خبر : 110831
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 دی 1398 - 13:33

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن ماه سال ۹۶ بود که بنا به خواسته مردم استان اردبیل و همچنین مسئولان استانی و کشوری، با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی، ایده طراحی و ساخت رویایی‌ترین پل معلق بر بام ایران در دل شهر شکوفه‌های گیلاس مطرح شد.

طولی نکشید که با طرح‌ریزی و انسجام همت مردم منطقه و سرمایه‌گذار پروژه، کلنگ این پل به زمین زده شد، که در ادامه با حضور مهندسان بومی و توانمند استان اردبیل و همچنین با تلاش شبانه‌روزی پیمانکاران، عملیات اجرایی ساخت و احداث نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای کشور در شهر هیر پی گرفته شد.

سازه‌ای که با عنوان “نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای ایران” از آن یاد می‌کنیم، با تکمیل صد درصدی و بهره‌برداری کامل تحولی عظیم در عرصه گردشگری و سرمایه‌گذاری منطقه ایجاد خواهد کرد، که با چیره‌دستی مهندسان بومی این پل نام خود را به عنوان رویایی‌ترین سازه معلق کشور نیز به ثبت رسانده است.

خلق اثری بی‌نظیر و شگفت‌انگیز در دل صخره‌های سخت کوهستانی و درمیان آسمان و زمین جز با ابتکار و اراده مهندسان وطنی میسر نبود، که تمام تلاش مردم و مسئولان نهایتا نتیجه داد و شاهد هستیم که این پل معلق شیشه‌ای در کمتر از دو سال به بهره‌بر‌داری رسیده است.

نخستین پل معلق شیشه‌ای ایران سازه‌ای زیبا و رویایی در دل طبیعت اردبیل؛ پروژه‌ای که در کمتر از ۲ سال به بهره‌برداری رسید

پل شیشه‌ای هیر سازه‌ای شگفت‌انگیز در صنعت گردشگری است

حسین عباسی‌نیا سرمایه‌گذار پروژه پل معلق تمام شیشه‌ای ایران اظهار داشت: نخستین پل تمام شیشه‌ای و قوسی شکل جهان در هیر در بهمن ماه ۹۶ کلنگ‌زنی شد، که این پروژه بعد از اتمام و بهره‌برداری کامل برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

او با اشاره به اشتغال غیر مستقیم در پروژه مذکور افزود: تعداد بیش از ۵۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این طرح مشغول به فعالیت خواهند بود.

سرمایه‌گذار پروژه با اشاره به اینکه این پروژه شامل پل، بگ‌جامپ، زیپ‌لاین، هتل، متل، مراکز گردشگری و تفریحی و بازی‌های کودکان و بازی‌های ورزشی و هیجانی است، تصریح کرد: این پروژه در چند فاز مستقل در حال تکمیل است که برای کل پروژه و تمام فاز‌ها بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

عباسی‌نیا اذعان داشت: خوشبختانه در راستای آغاز، اجرا و الان که در آستانه بهره‌برداری هستیم هیچگونه تسهیلات کمکی دریافت نکردیم و همین که کمک معنوی مردم منطقه و مسئولان همراه ما بود کافی است.

او در تشریح مشخصات این پروژه گفت: طول این پل ۲۱۶ متر با عرض یک متر و ۲۰ سانت و همچنین در ارتفاع ۸۰ متر از کف دره می‌باشد که سطح این پل تمام شیشه‌ای نیز از جنس لمینیت است.

سرمایه‌گذار داخلی پروژه پل معلق تمام شیشه‌ای و قوس‌دار کشور تصریح کرد: این پروژه نه تنها از نظر گردشگری و ساخت و ساز تحولی عظیم در منطقه ایجاد خواهد کرد، بلکه به میمنت و برکت این پروژه جوانانی که به هر دلیلی از منطقه مهاجرت کردند به شهر هیر و منطقه بازخواهند گشت.

نخستین پل معلق شیشه‌ای ایران سازه‌ای زیبا و رویایی در دل طبیعت اردبیل؛ پروژه‌ای که در کمتر از ۲ سال به بهره‌برداری رسید

پلی که بر اساس روش های روز دنیا ساخته شد

مهندس بومی نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای هیر با اشاره به اینکه این پل با استفاده از بروزترین قواعد صنعت گردشگری جهان ساخته شده است، افزود: پل معلق قوس‌دار تمام شیشه‌ای ایران در استان اردبیل و شهر گردشگری هیر به عنوان سازه‌ای زیبا در صنعت گردشگری منطقه و کشور، بی‌شک به یکی از مراکز اصلی گردشگری داخلی و خارجی تبدیل می‌شود.

گنجعلی بیک با تاکید بر موقعیت جغرافیایی این پل اظهار داشت: این پل پس از افتتاح و بهره‌برداری کامل، در لحظه به صورت میانگین ظرفیت حضور حدود ۲۰۰ نفر بر روی آن را دارد که می‌توان در صورت نیاز توان و حضور حداکثری را نیز در نظر داشت.

به گفته او دیواره و کف این پل از شیشه بوده و مصالح صفر تا صد این پل معلق نیز از طریق کارخانه‌های داخلی تهیه شده است و ذره‌ای نگرانی از بابت کیفیت این مصالح وجود ندارد.

این مهندس بومی ادامه داد: موقعیت و مکان‌سنجی مناسب بر روی دره دربند هیر، شاید یکی از نکات جالب توجهی بود که در جهانی کردن این سازه نیز بسیار موثر است، چرا که مشاهده این همه زیبایی طبیعی در یک دید وسیع، شاید در معدود نقاط جهان قابل مشاهده بوده باشد.

نخستین پل معلق شیشه‌ای ایران سازه‌ای زیبا و رویایی در دل طبیعت اردبیل؛ پروژه‌ای که در کمتر از ۲ سال به بهره‌برداری رسید

بهنام جو استاندار اردبیل  با اشاره به اهمیت این پل در رونق گردشگری و تحول اقتصادی منطقه گفت: راه‌اندازی طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه در مشگین‌شهر در طول سال‌های گذشته به خوبی این موضوع را به اثبات رسانده است که استان اردبیل، ظرفیت رونق بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری کلان در این زمینه را دارد.

او ادامه داد: امروز مفتخر هستیم که استان اردبیل مرکز سرمایه‌گذاری‌های کلان گردشگری است و با درایت مسئولان گردشگری منطقه در آینده‌ای نه چندان دور، این استان به عنوان استان پل‌های معلق کشور معرفی خواهد شد.

استفاده از دانش بومی و بکارگیری آن در راستای رونق اشتغال و اقتصاد کشور بی‌شک دستاورد‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت که استفاده حداکثری از ابتکار مهندسان بومی، در نخستین سازه تمام شیشه‌ای کشور و قوس‌دار جهان به خوبی توان بالای مهندسان و سرمایه‌گذاران داخلی را به اثبات رسانده و تکمیل و بهره‌برداری صد درصدی این پروژه، به تعبیر مسئولان استانی می‌تواند به ارمغان آورنده تحولات زیادی باشد.

گزارش از نوشین سلامت


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.