اولین پل تمام شیشه‌ای ایران آماده بهره‌برداری است

نخستین پل تمام شیشه‌ای قوسی شکل ایران در استان اردبیل و شهر هیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بعد از ماه رمضان امسال افتتاح می‌شود.

کد خبر : 98687
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 - 6:07

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل در هیر در مساحتی حدود ۲۰ هکتار و حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال در ۵ فاز مختلف در حال اجرا است که این پل با عنوان نخستین پل تمام شیشه‌ای ایران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل و در منطقه گردشگری هیر در دست اجرا و ساخت است.

این پل بعد از طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه در شهرستان مشگین‌شهر دومین پل معلقی است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ارزش سرمایه اقتصادی استان را چند درجه‌ای ارتقا می‌دهد و به گفته مسئولان گردشگری استان بعد از ساخت، تکمیل و افتتاح این پروژه توسعه کلیدی در حوزه گردشگری و اقتصادی منطقه ایجاد می‌شود که هم‌اکنون شاهد اجرای عملیات ساخت و راه‌اندازی این پروژه توسط پیمانکاران بومی در منطقه هستیم.

پایگاه خبر ججین

سرمایه‌گذاری‌های گردشگری با جدیت حمایت می‌شود

استاندار اردبیل با اشاره به امکانات پروژه پل معلق هیر گفت: پروژه هیرلند با محوریت پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل در هیر در مساحتی حدود ۲۰ هکتار و حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال در ۵ فاز مختلف در حال اجرا است.

اکبر بهنام‌جو با اشاره به اینکه فاز نخست پروژه مذکور در مساحت ۷ هکتار و حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است اضافه کرد: این فاز با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی در حال اجرا است که شامل ساختمان‌های اداری و تجاری، پل معلق تمام عرصه شیشه‌ای، زیپ‌لاین بزرگسالان و کودکان، صخره‌نوردی، بک جامپ و سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی به‌عمل آمده انتظار می‌رود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح و بهره‌برداری کامل از این پروژه باشیم.

استاندار اردبیل اظهار کرد: تاکنون مبلغ ۱۱ میلیارد ریال از طرف دولت از بابت زیرساخت‌هایی از جمله راه و برق‌رسانی منطقه به این پروژه اختصاص یافته است.

بهنام‌جو با اشاره به لزوم همکاری و مساعدت جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بیان کرد: انتظار و خواسته ما از مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط این است که در این زمینه با در نظر گرفتن ایجاد نشاط عمومی و اجتماعی و توسعه و رونق اقتصادی و گردشگری گام بردارند.

وی اذعان داشت: استان اردبیل مناطق بکر و دست نخورده گردشگری زیادی در تمامی شهرهای خود دارد که همه اینها فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی از طریق حوزه گردشگری است.

استاندار اردبیل با اشاره به این که توسعه اشتغال در استان منوط به حمایت از سرمایه‌گذاران است اضافه کرد: واقف به ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال در استان هستیم و در این زمینه از تمام سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم تا زمینه توسعه گردشگری در استان فراهم شود که این مسئله نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.

بهنام‌جو ادامه داد: انتظار ما از بانک‌های عامل این است که با رفع موانع سرمایه‌گذاری و سنگ‌اندازی‌ها در راستای توسعه گردشگری استان با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود گام بردارند و در راستای تسریع روند اجرایی طرح‌ها و ارائه تسهیلات گام بردارند.

پایگاه خبر ججین

افتتاح نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای ایران در عید فطر ۹۸

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹ میلیارد ریال برای زیرساخت پروژه گردشگری پل معلق شیشه‌ای هیر توسط اداره کل میراث فرهنگی استان هزینه شده است، گفت: چیزی حدود ۳ میلیارد ریال برای راه دسترسی این پل معلق هزینه شده که این پروژه در حال انجام و اجراست.

نادر فلاحی با بیان اینکه بعد از اتمام عملیات اجرایی این پروژه به احتمال قوی بعد از ماه رمضان امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد، افزود: هم‌اکنون عملیات مربوط به اجرای شبکه برق رسانی این مجموعه با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال توسط اداره کل میراث فرهنگی استان در حال انجام بوده که در این راستا استانداری اردبیل تعامل خوبی با سایر بخشها دارد.

وی پل معلق شیشه‌ای هیر را یکی از پروژ‌ه‌های منحصربفرد در استان معرفی کرد و گفت: پروژه پل معلق شیشه ای هیر در سطح کشور و حتی منطقه یکی از منحصربفردترین پروژه‌هاست که اتمام این پروژه می‌تواند در جذب حداکثری گردشگران و در نهایت بهبود اوضاع اقتصادی مردم استان کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به اجرای پل معلق مشگین‌شهر تصریح کرد: تجربه موفق احداث پل معلق در مشگین‌شهر باعث شده تا این شهر بعد از سرعین به دومین مقصد گردشگران در استان اردبیل تبدیل شود.

پایگاه خبر ججین

افق روشن گردشگری اردبیل

کارشناس گردشگری استان نیز در مورد توسعه گردشگری استان اردبیل طی سالهای گذشته گفت: هم‌اکنون در راستای توسعه گردشگری در استان اردبیل گام‌های اساسی تعاملا از سوی بخش خصوصی و بخش دولتی در منطقه برداشته شده که نظاره این اقدامات به تنهایی موجب خوشحالی و خرسندی است.

ایمانی با بیان اینکه احداث دو پروژه مهم گردشگری طی سالهای گذشته در استان رونق اساسی در بخش گردشگری این منطقه ایجاد کرده است گفت: احداث پل دوقلوی مشگین‌شهر در این شهرستان توس سرمایه‌گذار بخش خصوصی سبب شد تا در طول سالهای گذشته ما بیشترین آمار ورود گردشگران به استان را شاهد باشیم.

وی احداث دیگر پل معلق؛ این بار پلی با عرصه تمام شیشه در منطقه را اقدامی موفقیت‌‌آمیز خواند و اظهار کرد: بی‌شک اتمام پروژه پل معلق شیشه‌ای هیر می‌تواند در جذب گردشگران به استان بسیار موثر باشد و با توجه به احداث یک پل معلق دیگر در منطقه گردشگری ازناو خلخال طبق گفته مسئولان میراث فرهنگی در آینده نزدیک استان اردبیل به عنوان استان پلهای معلق در سطح کشور شناخته خواهد شد.

این کارشناس گردشگری افق و دورنمای گردشگری استان اردبیل را روشن دانست و افزود: بی‌شک سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان اردبیل هرگز هدر نخواهد شد چرا که ظرفیتهای موجود در منطقه به تنهایی برای توسعه اقتصادی استان از طریق حوزه گردشگری کفایت می‌کند که در همین رابطه نیاز است تا با افزایش تعامل بخش خصوصی و دولتی حمایت از سرمایه‌های گردشگری، برنامه‌ریزی مدون برای سرمایه در گردش و استفاده از آخرین متدهای روز جهان گردشگری استان اردبیل از چیزی که هم‌اکنون هست فراتر رود.

ظرفیت گردشگری استان اردبیل حداقل در یکی دو سال گذشته به شکل چشمگیری با حمایتهای بخش خصوصی و دولتی رشد و رونق امیدبخشی داشته است به گونه‌ای که آمارهای در دست از ورود گردشگران به این استان طی همین مدت سند اثبات این ادعاست، اما باید توجه داشت که استفاده کلیشه‌ای از ظرفیتهای گردشگری استان صرفا و تاکیدا “صرفا” در یک بخش و حوزه نمی‌تواند آنطور که باید و قابل تصور بوده، اقتصاد استان را متحول سازد، چرا که می‌بایست با یک نیازسنجی و آسیب‌شناسی درست و کارشناسی بتوان هم نقاط قوت حوزه گردشگری اردبیل را احصا کرده و هم در کنار این مهم به تقویت نقاط ضعف پرداخت.

خلاصه کلام اینکه نهادن یک نام خاص بر استان؛ باتوجه به سلایق تنوع طلبی گردشگران داخلی و خارجی در حوزه گردشگری شاید اقبال عمومی آنچنانی را در پی نداشته باشد، پس شایسته است رونق گردشگری استان اردبیل صرفا محدود به یک بخش یا یک “سازه” نباشد.


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.