اولین واریزی کمک معیشتی ۹۹؛ ساعت ۲۴ یکشنبه

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: مرحله پنجم کمک‌های معیشتی دولت و اولین واریزی در سال ۹۹ ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۰ فروردین به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

کد خبر : 114195
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردین 1399 - 7:28

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، با مقایسه شرایط کشور با برخی کشورهای پیشرفته در مقابله با بیماری کرونا، اظهارداشت: زیربنا و پایه های نظام سلامت کشور آنچنان مستحکم است که حتی اگر بخواهد این بیماری اوجی هم بگیرد، نظام سلامت و پزشکان و پرستاران ما این آمادگی را برای درمان دارند و ملت ایران باید به کادر درمانی و خادمان خود ببالد.

رئیس جمهورهمچنین گفت که طبق طرح جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هر کس که معلوم شد به ویروس کرونا مبتلا شده موظف است حدود دو هفته خودش را از جامعه دور و قرنطینه کند.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت مردم عزیز و شریف‌مان و همه آزادیخواهان، عید با سعادت میلاد سالار آزادگان حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) و میلاد پرچمدار باوفایش و فرزند عزیزش امام سجاد(ع) که در این ۳ روز پشت سر هم این میلاد را داریم؛ تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

در واقع امروز هم تلاش، فعالیت و زندگی مردم ما پیروی از راه سالار شهیدان است که امام حسین(ع)؛ امام احسان، اکرام و توجه به گرفتاران بود و همانطور که همه مردم می‌دانند حضرت حتی رحم و شفقت و مهربانی‌اش را از دشمنان خودش هم دریغ نمی‌کرد و در موقع رسیدن به نزدیک سرزمین کربلا، وقتی لشکر روبرو آمده بود تا از راهش متوقف کند، وقتی دید تشنه هستند به همه آنها آب داد و سیرابشان کرد و حتی به اصحابش فرمود به اسب‌های آنها هم آب بدهید، اسب‌هایشان تشنه هستند و حتی بعضی‌ها را که بسیار تشنه بودند شخصاً سیراب کرد.

این راه ابی عبدالله الحسین(ع) است که امروز ملت ما در این روز سخت برگزیده و انتخاب کرده؛ همه عیدها، مردم عیدی‌های خوب و با برکتی را به عزیزان، فرزندان، دوستان و اقوام‌شان می‌دهند؛ امسال عیدی مردم، عیدی بزرگتری است؛ همکاری که مردم عزیز و بزرگوار ما برای عبور از این مشکل انجام می‌دهند، به نظر من بالاترین عیدی است که پرداخت می‌شود.

اولاً در حوادث این چند روزی که مردم گرفتار این بیماری ویروس کرونا بودند، الحمدالله پایه‌های بهداشتی و درمانی کشور آنچنان مستحکم است که نه تنها تا امروز تاب‌آوری کرده، بلکه خدای ناکرده اگر این بخواهد چند هفته هم طولانی شود و یا خدای ناکرده اگر بخواهد اوجی بگیرد، بیمارستان‌ها، پزشک‌ها و پرستارهای ما این آمادگی را برای درمان و رسیدگی دارند.

خدا را شاکریم که جزو آن کشورهایی نیستیم که بیمارهای ما در سالن‌ بیمارستان روی زمین افتاده باشند؛ خدا را شاکریم که جزو آن کشورهایی نیستیم که نعش‌های افراد فوت‌ شده‌شان آنقدر زیاد باشد که کامیون‌های بزرگ یخچال‌دار را در کنار بیمارستان بیاورند برای اینکه بتوانند نعش‌ها را در کامیون‌های یخچال‌دار بریزند و خدا را شاکریم که جزو آن کشورهایی نیستیم که مریض‌های ما در پیاده‌رو و در چمن بیرون بیمارستان روی زمین افتاده باشند.

این در پیشگاه خداوند شکرگزاری دارد؛ این کار بزرگی است که ملت، پزشکان و پرستاران و بخش نظام سلامت  انجام می‌دهند.

خدا را شکرگزاریم که در طول این ۶ سال اینقدر پایه‌های سلامت را مستحکم کردیم که امروز هر کس به کرونا مبتلا و وارد بیمارستان می‌شود، ۹۰ درصد مخارج را دولت و بیمه پرداخت می‌کند و او فقط ۱۰  درصد را پرداخت می‌کند و شما ببینید در کشورهای مختلف از آن تست اولی که می‌خواهند بگیرند از طرف ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار می‌گیرند تا شبی چقدر برای بستری شدن و همچنین برای آی‌سی‌یو که یک رقم‌های بسیار گران است.

این زیربنایی که در کشور ما ایجاد شده، امروز برای همه مردم جهان روشن‌تر می‌شود. ملت ما باید به کار و برنامه و نوکران و خادمان‌ خودش ببالد که همه تلاش کردند و همه در کنار هم بودند و شما ببینید به چه راحتی امروز همه یکپارچه شدیم. البته یکپارچه بودیم؛ گاهی وقت‌ها بعضی‌ها این یکپارچگی را یک کم فاصله می‌اندازند و تضعیف می‌کنند.

درست است که امروز گرفتار بیماری کرونا هستیم، اما یک وحدت، اتحاد، مهربانی و برادری سراسر جامعه ما را فرا گرفته است؛ کمتر آدم‌هایی هستند که دنبال ایرادگیری و مچ‌گیری باشند، اکثر قاطع  و قریب به اتفاق مردم، جوان‌ها و همه آنهایی که اهل قلم و رسانه هستند، دنبال کمک به یکدیگرند و الحمدالله این کمک به خوبی دارد انجام می‌گیرد.

این اولین قدم؛ یک قدم بسیار مهمی وجود دارد که حتماً مردم توجه دارند؛ اینکه پرستار در بیمارستان راحت می‌تواند بیاید مشغول کار شود، علاوه بر آن همه وسایل حفاظتی که بحمدالله وزارتخانه برایش آماده و مهیا کرده؛ آرامشی که دارد بخاطر این است که صبح که به بیمارستان بیاید وسیله‌اش فراهم است و می‌تواند به بیمارستان برسد؛ وقتی به خانه برمی‌گردد اگر احتیاج به غذا دارد، فروشگاه‌ها آماده‌ هستند و می‌تواند مواد غذایی را بگیرد.

خدا را شکر می‌کنیم جزو آن کشورهایی نیستیم که مواد غذایی ۸ تا ۱۰ صبح باشد؛ هر که ۱۰ صبح به فروشگاه برود دیگر با قفسه‌های خالی تا فردا صبح مواجه می‌شود؛ الحمدالله ۲۴ ساعته همه فروشگاه‌های ما فعالند و این در سایه تلاش فروشگاه‌ها، فروشندگان،‌سیستم توزیع، انبارداری و ذخایر است.

شما ببینید از بندر این جنس حمل می‌شود یا از مزارع کشاورزی که این مواد غذایی حمل شود تا می‌رسد به میادین و انبارها و مراکز ذخیره و از آنجا به انبار فروشگاه‌ها می‌آید و فروشگاه‌ها در اختیار مردم قرار می‌دهند، این کار به چه خوبی انجام می‌گیرد و بحمدالله هیچ وقفه‌ای نداریم.

در صحبت تلفنی و یا ویدئوکنفرانسی با بسیاری از استانداران، از همه آنها سوال کردم که آیا در استان شما برای مواد غذایی و بهداشتی که مورد نیاز است، مشکلی دارید؟ همه‌آنها گفتند ما مشکل نداریم همه جنس‌ها فراوان است و مردم هیچ مشکلی ندارند، این خیلی مهم است که مردم از یک طرف نگران بیماری باشند و طرف دیگر نگران این باشند که اگر صبح یک مقدار دیرتر به فروشگاه برسند دیگر ماده غذایی تا فردا صبح نیست. فردا صبح هم باید زود برود تا به او برسد. ما جزو آن کشورها نیستیم.مردم هر ساعت و هر وقت خواستند، مواد غذایی در اختیار آنهاست و همه تلاش می‌کنند.

اگر بیمارستان‌ها یک ساعت برق و آب و گاز نداشته باشند چه می‌شود؟ اگر آمبولانس‌هایشان بنزین نداشته باشد، چه می‌شود؟ الحمدالله همه چیز در کنار هم مهیاست. تمام پالایشگاه‌ها، چاه‌های نفت، مراکز تولید برق، نیروگاه‌ها، تصفیه‌خانه‌های آب و سیستم بزرگ حمل و نقل کشور و همه در سراسر کشور سر کار، فعال و آماده هستند. نیروهای مسلح در همه جا برای امنیت پای کارند و همه جا حاضرند. نیروی انتظامی، بسیج و سپاه و ارتش، همه پای کارند و این یک افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

نکته دیگری که می‌خواهم به مردم بگویم اینکه در دو هفته تعطیلات اخیر، در یک هفته با خواهش و توصیه با مردم صحبت کردیم و در هفته دوم یک مقدار قدم‌های سختگیرانه برداشتیم.

می‌خواهم از همراهی مردم در هفته اول خیلی تشکر کنم. در آن هفته، هیچ زور و اجباری نبود، هیچ پلیسی جلوی راه ماشینی را نمی‌گرفت فقط توصیه شده بود مردم سفر نروند و مردم به اصول بهداشتی توجه کنند و در خانه‌ها بمانند. از استاندار هرمزگان سوال کردم که امسال نوروز نسبت به پارسال کاهش مسافر نوروزی شما چقدر بوده و استاندار استان هرمزگان به من اعلام کرد ۹۴ درصد کاهش مسافر نسبت به سال‌های گذشته داشتم، استاندار خراسان رضوی نیز اعلام کرد ۷۸ درصد کاهش مسافر داشته است و این خیلی مهم است. در برابر این فرهنگ بلند مردم باید تواضع کنیم. همین که پزشکان عزیز و وزارت بهداشت از طریق صدا و سیما به مردم گفتند و سایر متخصصین در صدا و سیما برای مردم توضیح دادند و گفتند بهترین راه این است که امسال در خانه بمانید، مردم به آن عمل کردند و این عیدی همه ما است. عیدی مشترک مان است. این گل خوشبوی امسال مان است. همه گوش کرده و قبول کردند. اکثریت قاطع مردم به این توصیه ها گوش کردند. از آن استان‌هایی که رقم‌شان پایین بود ۶۰ درصد،۷۰ درصد، ۸۰، ۶۰، ۹۰ درصد کاهش داشتیم، یعنی به طور متوسط ۷۰ درصد مردم گوش کردند.

حالا ۱۰ درصد هم ضروریات است. یک عده باید بروند و بیایند و چاره‌ای نیست. بحث سر این است که ۱۰ الی ۲۰ درصد توجه نکردند، البته این هم مهم بود که باید آنها توجه می‌فرمودند. در حقیقت این جزء اخلاق، فرهنگ و بزرگواری و مهربانی و توجه مردم به حقوق یکدیگر است. حق الناس همین‌جاست.

بزرگترین حق الناس اینجاست که من بگونه ای رفتار کنم که به دیگری ضرر نزنم.

اگر خدای ناکرده من کرونا گرفتم، مخفی کردم، به دوستم نگفتم و به خانواده‌ام نگفتم، این یکی از خیانت‌های بزرگ است و اضرار به غیر یکی از مصداق‌های اتم و اکمل‌اش است. وظیفه داریم اگر احساس بیماری کردیم آن را بگوییم.

ممکن است پیش دکتر نرفتیم اما خودمان که حس می‌کنیم واگر حس کردیم باید مراجعه کنیم تا دکتری ما را معاینه کند یا حداقل از طریق تلفن‌هایی که مشخص شده از طریق سیستم فضای مجازی که مشخص شده، سوال کنیم و بپرسیم.

اگر خدای ناکرده گرفتار بیماری شدیم، راهش این است که فاصله بگیریم جای این فاصله‌گیری اجتماعی، همین جاست. اتفاقاً امروز در این جلسه به غیر از بحثی که از دیروز در کشور اجرایی و عملیاتی می‌شود و آن اینکه از عزیزان خواهش شده است که هر کس در استان خودش باقی بماند و به استان‌های دیگر سفر نکند و اگر کسی هم بخواهد این را اجرا نکند، اینبار یک مقدار سختگیرانه با او برخورد می‌شود و اگر بخواهد مقاومت کرده و گوش نکند، جلویش گرفته می‌شود.

مجازات‌هایی هم برای این افراد در نظر گرفته شده است که امیدوارم هیچ‌وقت در این طرح به مجازات نرسیم.یعنی اینقدر مردم هوشمندانه عمل کنند و همکاری خوبی با پلیس و نیروی انتظامی که سر جاده‌ها هستند، داشته باشند و آنها هم اینقدر خوب عمل کنند که نه نیاز به جریمه و نه نیاز به خواباندن ماشین داشته باشیم. می‌خواهیم این امر هیچ وقت اتفاق نیفتد و آنقدر مواردش نادر باشد که به چشم نیاید همه خودشان عمل کنند و این به عنوان وظیفه بزرگ ملی و انسانی ما است.

این طرح و اصل مصوبه آن تا ۱۵ فروردین و ادامه‌اش تا ۲۰ فروردین است، به طور طبیعی تا ۲۰ فروردین گفتیم و ۱۵ فروردین یک بار دیگر مرور می‌کنیم لذا مردم بر مبنای ۲۰ فروردین در نظر بگیرند و این مدت را همکاری و لطف کنند چرا که با همکاری شما است که کار پیش می‌رود.

اگر شما نخواهید همکاری کنید، درست کردن یک کاغذی که آن کاغذ را به پلیس نشان دهید که من ساکن این شهر و ساکن آن شهر هستم همه می‌دانیم که خیلی مشکل نیست و پلیس هم وقت ندارد که آنجا بخواهد چند ساعت بررسی کند و دقت و صحت آن را بسنجد.

همه باید با هم همکاری کنیم. یعنی بدانیم این طرح، طرحی است که به نفع همگی ما است. یک نکته‌ای را استاندار هرمزگان به من گفت که خیلی تعجب کردم گفت روزهای اول فروردین گفتیم هیچ کس قشم نرود مگر اینکه اهل قشم باشد. گفت عده زیادی در قشم کارت شناسایی از مردم جمع می‌کردند و می‌آوردند بندر عباس و به مردم می‌دادند و مردم آن کارت شناسایی را  نشان می‌دادند و به قشم می‌رفتند. اگر مردم بخواهند همکاری نکنند این می‌شود. به جایی نمی‌رسیم. همه باید با هم همکاری کنیم و همه بدانیم این طرح برای ما ضروری است. تمام این طرح برای این است که زودتر از این بلیه خلاص شویم و با این طرح‌هایی که اجرا می‌کنیم زودتر به این نقطه برسیم.

برای اینکه مردم مطلع باشند؛ امروز وزارت بهداشت و درمان یک طرحی به جلسه ستاد آورد که مبنای این طرح به اعتقاد من بسیار مهم و این است که هر کس معلوم شد به ویروس کرونا مبتلا شده، موظف است حدود ۱۴ روز و هر مقداری که پزشک‌های ما تعیین می‌کنند؛ می‌گوییم ۲ هفته، حدود ۲ هفته این فرد خودش را از جامعه دور کند و تماس نداشته باشد و به نوعی خودش را قرنطینه کند.

حالا در خانه خودش می‌تواند، در استراحتگاه‌هایی که مشخص کرده ایم و اگر لازم بود بیمارستان بستری شود، بیمارستان در خدمت این عزیزان است؛ ولی خواهش می‌کنیم این افراد خودشان را از خانواده و از دوستانشان جدا کنند؛ اولین کسانی که در خطر قرار می‌گیرند اعضای خانواده خودشان هستند؛ پدرها، مادرها و مادربزرگ‌های خودشان و اولین گروه دوستان نزدیک و همسایگان و دوستان صمیمی خودشان هستند.

این هیچ مشکلی نیست به هر حال فردی ممکن است در شرایطی کرونا بگیرد، خودش را می‌برد در اختیار بیمارستان و استراحتگاه قرار می‌دهد یا می‌رود در خانه؛ در صورتی که در خانه امکانات لازم داشته باشد، برای اینکه اتاق خاص برای او مد نظر قرار بگیرد که دیگران را مبتلا نکند، اشکالی ندارد.

بحث امروز این بود که اگر این فرد عمل نکرد و با اینکه می‌دانست کرونا دارد، در جامعه آمد با او چه برخوردی شود و چه کاری انجام شود؟ این کار را به کمیته سیاسی – اجتماعی – امنیتی واگذار کردیم و گفتیم که این طرح را در کمیته امروز بررسی و اگر توانستند تا شب نهایی کنند و به ما بدهند تا تصویب کنیم.

به نظر من این مسأله از مهم‌ترین مسایل ماست؛ یعنی در کشور ما هر طور که معلوم شد یک فرد کرونا دارد، باید از جامعه جدا شود؛ همه این طرح‌هایی که اجرا می‌کنیم و سختگیری می‌کنیم برای همین است که فرد کرونایی قاطی دیگران نشود و این ویروس به آنها منتقل نشود؛ همه تلاش‌ها برای همین است.

بنابراین آنهایی که مشخص می‌شوند، حتماً باید از جامعه جدا شوند تا اینکه معلوم شود آنها دوران خودشان را در فاصله گیری از اجتماع گذرانده‌اند و وقتی خوب شدند به جامعه‌شان برمی‌گردند؛ این دوره طولانی نیست؛ دوره ۲ هفته‌ای است و همه باید مراعات کنیم تا از این مسأله ان‌شاء الله عبور کنیم.

البته طرح‌های دیگری هم در این جلسه بود؛ نسبت به آنهایی که با شایعه پراکنی، ذهن مردم را مشوش و ناراحت می‌کنند و به مردم استرس وارد می‌کنند. آنهایی که مردم را در اضطراب قرار می‌دهند از همکاران نزدیک کرونا هستند، چون کرونا اینها را می‌خواهد؛ کرونا می‌خواهد یک عده روی اعصاب مردم بیایند و اعصاب مردم را متزلزل بکنند تا مردم روحیه‌شان را از دست بدهند و او بتواند موفق شود.

آن کسی که روحیه‌اش را از دست می‌دهد و در استرس و فشار روحی قرار می‌گیرد، ایمنی بدنش آسیب می‌بیند و این ویروس سریع‌تر می‌تواند به اهدافش برسد.

نباید بگذاریم یاران کرونا در کنار هم باشند؛ باید اینها را کنار بگذاریم؛ این هم یک نوع فاصله‌گذاری در دنیای تبلیغات است و این کار را وزارت ارشاد، دستگاه‌های دیگر، صدا و سیما و فضاهای مجازی، همه باید مراقبت و مواظبت کنند که ان‌شاء الله همچون حادثه‌ای اتفاق نیفتد و مردم با نشاط و سرزندگی باشند؛ اما در عین حال مشکل هم است و از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

نکته دیگری را در اینجا می‌خواهم عرض کنم و آن اینکه ما تأکید کردیم بر خرید و فروش اینترنتی که حتی‌الامکان مردم نیازهای خودشان را از طریق شرکت‌هایی که می‌توانند از طریق اینترنت برای مردم جنس را تهیه کنند و درب خانه تحویل آنها دهند، تامین کنند؛ در جلسه قبل هم بحث کرده بودیم در این جلسه هم بحث شد و بنا شد در این زمینه اقداماتی که شده و اقداماتی که باز هم لازم است و در جلسات دیگر اگر لازم شد، از طریق وزارت صمت مطرح شود برای اینکه مردم نیازمند نباشند در این ایامی که برای ما مهم است که این فاصله‌گذاری اجتماعی انجام بگیرد، زیاد از خانه خارج شوند.

اما بحث بعدی، بحث زندگی مردم است؛ می‌دانیم در این ایام وقتی مسافرت را ممنوع می‌کنیم و وقتی می‌گوییم مغازه و فروشگاه بسته شود، به زندگی مردم فشار وارد می‌شود؛ همه ما می‌دانیم یعنی چه؛ می‌دانیم عده‌ای هستند که زندگی‌شان با کار روزمره‌شان تأمین می‌شود و اگر ۲ روز کار نکنند، برای مخارج زندگی‌شان دچار مشکل می‌شوند؛ اینها را می‌دانیم؛ برای این اگر این طرح‌هایی که باید اجرا شود، اگر یک روز لازم باشد اجرا شود، یک روز و یک ساعت نخواهیم کرد؛ هر مقدار که ضروری است اجرا می‌کنیم و به محض اینکه این ضرورت تمام شود این طرح کنار گذاشته می‌شود و مردم به زندگی عادی‌شان می‌پردازند.

مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، رفت و آمدها، فعالیت‌ها و مسافرت‌های ما کاملاً به شرایط قبل برخواهد گشت؛ منتها باید به روزی برسیم که ستاد ملی کرونا به ما اعلام کند و اگر بگوید هنوز در بعضی از استان‌ها، روند مبتلایان و حتی روند فوتی‌ها در حال افزایش است، این روند افزایشی ما را وادار می‌کند این طرح‌ها را همچنان پیش ببریم؛ هر موقع وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با کرونا گفت روند افزایشی کاهش پیدا کرده و پایین آمده یا تثبیت شده و روی خط صاف موازی رفتیم؛ آن موقعی است که می‌توانیم شرایط را به یک شرایط قبل از این حوادث، و قبل از ماه اسفند برگردانیم.

اما در عین حال یکبار دیگر قبلاً اشاره کردم و می‌خواهم به مردم عزیز کلی بگویم؛ مردم عزیز و بزرگوار! می‌دانیم در شرایط تحریم و سختی هستیم، اما معادل ۲۰ درصد بودجه امسال‌مان یعنی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را به بحث کرونا اختصاص دادیم.

این برای دنیا شاید تعجب‌آور باشد که یک کشور در حال تحریم چگونه توانسته ضمن اینکه بیمارستان‌ها و تختهایش مجهز است و پزشک و پرستارانش باروحیه است؛ اصلاً مردم جامعه ما آرامش دارند؛ درست است ناراحت‌ هستند و عده‌ای از عزیزانشان را از دست داده‌اند اما در کل جامعه آرام است؛ این آرامشی که در جامعه وجود دارد و اینکه دولت توانسته در عرض همین یک هفته صد هزار میلیارد تومان به عنوان بلاعوض یا به عنوان وام و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار افرادی قرار دهد که آنها دچار مشکل شدند؛ این صد هزار میلیارد را اشاره می‌کنم، البته بیش از این است منتها اینهایی که مهلت دادیم، آنها را حساب نمی‌کنیم.

مثلاً‌ در زمینه مالیات، بیمه، عوارض شهرداری، اقساط بانکی، هزینه آب، برق و… مهلت و تنفسی در چند ماه دادیم؛ آنها را هم می‌شود به رقم و عدد اقتصادی در آورد؛ آنها را حساب نمی‌کنیم؛ حتی در مورد چک‌های برگشتی، تصمیماتی که اتخاذ کردیم برنمی‌گردم آنها را بحث کنم.

اما به غیر از این مواد، مواردی را که تصویب کردیم به این صورت است؛ ۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت نقدی به ۳ میلیون نفر و تسهیلات برای ۴ میلیون خانوار مد نظر قرار دادیم؛ این یک رقم است.۱۲ هزار میلیارد تومان برای بخش بهداشت و درمان مد نظر قرار دادیم. این جزو مصوبات روز پنج‌شنبه ما است که ان‌شاء الله اجرایی و عملیاتی می‌شود. رقم بعدی که مد نظر قرار دادیم، ۵ هزار میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه بیکاری اختصاص دادیم؛ ۷۵ هزار میلیارد تومان هم تسهیلات ارزان قیمت با اقساط ۲ساله با نرخ ۱۲ درصد آماده کردیم که در اختیار کسب و کارهایی قرار دهیم که در این روزها تحت فشار قرار گرفتند.

مردم عزیز ما بدانند که کل بودجه کشور ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که علاوه بر آن ۱۰۰ هزار میلیارد تومان‌ هم برای مقابله با کرونا اختصاص داده ایم که در داخل بودجه نیست.  ما ۱۰۰ هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه سال ۹۹ اختصاص دادیم برای اینکه نگذاریم از لحاظ اقتصادی خسارت فوق‌العاده‌ای به کشور بخورد و بتوانیم راه و مسیر را ادامه دهیم.

باز هم در پایان به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم؛ دولت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت خارجه، وزارت بازرگانی و بخش بهداشت و درمان، وزارت کشور و تمام وزارتخانه‌هایی مثل نفت، نیرو که باید نیازمندی‌های مردم را تأمین کنند، همه پای کار هستند؛ نیروهای مسلح از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و ارتش همه پای کار هستند.

اینجا فرصت را مغتنم می‌شمارم و روز پاسدار را به برادران بسیار عزیز سپاه پاسداران که از روز اول تشکیل این سپاه در سال ۵۸ تاکنون همیشه در خط مقدم خدمت و دفاع از امنیت کشور بوده و امروز هم با همه توان در حال فعالیت هستند، تبریک می‌گویم.

به شهدای عزیزشان درود می‌فرستیم؛ به همه عزیزان رزمنده‌شان خسته نباشید و تبریک می‌گوییم و ان‌شاء الله روز بسیار خوب و سال بسیار خوبی برای آنها و برای ملت عزیز ما باشد.

موفقیت همه طرح‌های ما در سایه وحدت و اتحاد است و ان‌شاء الله با وحدت و اتحاد این مسیر را تا موفقیت کامل پیش خواهیم برد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.