اولین عکس های مشهور تاریخ

درحالیکه اصطلاح عکاسی در اوایل قرن نوزدهم ابداع شد، ریاضیدانان یونانی دوربین های ساده pinhole را قرن چهار قبل میلاد ساخته بودند.

کد خبر : 12175
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 18:29

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”،  با چنین تاریخچه طولانی، عکاسی پر از اولین هاست، از قدیمی ترین عکس جهان تا اولین عکسی که در اینستاگرام بارگذاری شده است. درحالیکه بیشتر اولین عکس ها از فرآیند داگرئوتیپ که توسط لوئی داگر اختراع شد، استفاده کرده اند، نوآوری های فنی امکانات بیشماری برای عکاسان فراهم کرده است. داگرئوتیپ نخستین روش موفق در ثبت عکس‌های دائمی و استفادهٔ تجاری از عکاسی است. در این روش، به صفحهٔ نقره‌ای مدتی بخار ید داده تا قشر نازکی از یدور نقره بر روی آن قرار گیرد سپس این صفحه را در دوربین گذارده و عکسبرداری می‌کنند. بیایید با هم نگاهی به اولین عکس های مشهور تاریخ که دید ما را به جهان تغییر داده اند بیندازیم.

اولین عکسی که در دنیا گرفته شده

اولین عکس جهان یا حداقل قدیمی ترین عکس موجود توسط جوزف نیسفور نیپس در سال ۱۸۲۶ یا ۱۸۲۷ بااستفاده از تکنیکی به نام هلیوگرافی گرفته شده است. هیچ نسخه دیگری از این عکس وجود ندارد و درحال حاضر بخشی از کلکسیون دائمی دانشگاه آستین-تگزاس است.
اولین عکس های مشهور تاریخ

اولین سلف پرتره دنیا

امروزه همه ما سلفی را می شناسیم اما تصویر رابرت کرتلیوس در سال ۱۸۳۹ به نظر می رسد اولین سلفی دنیا باشد. این عکس در فیلادلفیا گرفته شده است.

اولین عکس های مشهور تاریخ

قدیمی ترین عکس از نیویورک
این داگرئوتیپ از غرب منهتن قدیمی ترین عکس بازمانده از نیویورک است. در سال ۲۰۰۹ این عکس به قیمت ۶۲۵۰۰ دلار فروخته شد. اولین عکس نیویورک گم شده است.
اولین عکس های مشهور تاریخ

اولین عکس از ماه

این عکس توسط جان دبلیو دراپر در سال ۱۸۴۰ اولین عکس ماه است و از پشت بام رصدخانه دانشگاه نیویورک گرفته شده است.
اولین عکس های مشهور تاریخ

اولین عکس باانسان

عکس لوئی داگر، مخترع داگرئوتیپ، نه تنها قدیمی ترین عکس از پاریس است بلکه اولین عکس با انسان است. این عکس در سال ۱۸۳۹ گرفته شده و دو نفر به صورت تار در گوشه چپ دیده می شوند.

اولین عکس های مشهور تاریخ

اولین عکس از جنگ

Carol Popp de Szathmari اولین عکاس جنگ شناخته شده است و صدها عکس از جنگ کریمه گرفته است. اما این عکس از سال ۱۸۷۰ اولین عکس از یک نبرد واقعی است و صف نیروهای پروس را نشان می دهد، عکاس این عکس را درحالیکه در میان مدافعان فرانسه قرار دارد گرفته است.
اولین عکس های مشهور تاریخ

اولین عکس از رئیس جمهور
جان کوئینسی آدامز اولین رئیس جمهوری است که از او عکاسی شده است. این عکس در خانه او در ماساچوست در سال ۱۸۴۳ توسط فیلیپ هاس ۱۴ سال بعد از ترک سمتش گرفته شده است. اولین عکس از رئیس حمهور در مسند در سال ۱۸۴۱ گرفته شده اما گم شده و رئیس جمهور ویلیام هنری هریسون را قبل از درگذشتش نشان می دهد.
اولین عکس های مشهور تاریخ

قدیمی ترین عکس از خورشید
پنج سال بعد از اولین عکس از ماه، در سال ۱۸۴۵، فیزیکدانان فرانسوی لوئیس فیزو و لئون فوکو اولین عکس از خورشید را گرفتند.
اولین عکس های مشهور تاریخ

اولین عکس از گردباد
اولین عکس شناخته شده از گردباد در کانزاس در سال ۱۸۸۴ گرفته شده است.
اولین عکس های مشهور تاریخ

قدیمی ترین عکس هوایی
در عصر درون ها عکس هوایی چیز عجیبی نیست، اما این عکس هوایی در سال ۱۸۶۰ به نوبه خود تکنیک پیشگامی بود. این عکس بوستون را از ارتفاع ۶۰۰ متری نشان می دهد و توسط جیمز والاس بلک و ساموئل آرچر کینگ گرفته شده است. متاسفانه اولین عکس هوایی که توسط عکاس فرانسوی گرفته شده از بین رفته است.
اولین عکس های مشهور تاریخ

اولین عکس زمین از ماه

در ۲۳ آگوست ۱۹۶۶ یک مدارگرد ماه این عکس زمین را از ماه گرفته است.

اولین عکس های مشهور تاریخ

قدیمی ترین عکس رنگی
فیزیکدان جیمز کلرک ماکسول اولین عکس رنگی جهان را گرفته است. در سال ۱۸۵۵ ماکسول یک روش سه رنگ را با شاتر واقعی در سال ۱۸۶۱ توسعه داد. سوژه عکس یک روبان رنگی بود.
اولین عکس های مشهور تاریخ

اولین عکس رنگی زیر آب

در سال ۱۹۲۶ عکاس نشنال جئوگرافی چارلز مارتین و گیاه شناس ویلیام لانگلی اولین عکس رنگی زیر آب  را با استفاده از محفظه ضدآب و فلش منیزیمی گرفتند.

اولین عکس های مشهور تاریخ

اولین عکس دیجیتال

اولین عکس دیجیتالی زودتر از آن که فکرش را بکنید گرفته شده است. تقریبا ۲۰ سال قبل از دوربین های دیجیتالی کداک، در سال ۱۹۵۷ این تصویر مربعی گرفته شده است. این عکس اسکن دیجیتالی است.

اولین عکس های مشهور تاریخ

اولین عکس اینستاگرام
در ۱۶ جولای ۲۰۱۰ یکی از بنیانگذاران اینستاگرام «کوین سیستروم» اولین پست اینستاگرام را آپلود کرد. درواقع بااستفاده از اپلیکیشنی به نام Codename که سه ماه بعد اپلیکیشنی شد که امروزه همه ما آن را می شناسیم و دوست داریم.

اولین عکس های مشهور تاریخ


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.