اولین شهر۵G در چین ساخته شد

دولت چین، شهر ووژن را به عنوان اولین شهر ۵G در این کشور نامگذاری کرده است که دارای اینترنت بسیار سریع است.

کد خبر : 107355
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آبان 1398 - 11:06

 

اولین شهر5G در چین ساخته شد

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، ساکنان شهر«ووژن» چین، یک شهر باستانی در نزدیکی «شانگهای» کمی بزرگتر از «منهتن» ، فقط در یک ثانیه قادر به دانلود یک فیلم با وضوح بالا با تلفن همراه خود خواهند بود.

به گزارش «دیلی‌میل»، دولت چین، شهر ووژن را به عنوان اولین شهر ۵G در این کشور نامگذاری کرده است که دارای اینترنت بسیار سریع است؛ ساکنان ووژن هم اکنون فقط در ۶۰ ثانیه می‌توانند یک فیلم ۱٫۷ گیگابایتی را بارگیری کنند.

شبکه ۵G در این منطقه توسط شرکت «هوآوی» و شرکت دولتی «china telecom» راه اندازی شده است؛ سیگنال ۵G توسط بیش از ۱۴۰ فرستنده که اخیراً به بهره برداری رسیده اند، به ۲۷ مایلی شهر ارسال می‌شود.

«ژانگ یونونانگ» ، مدیرعامل شرکت مخابرات چین گفت: این ارتباط فوق‌العاده سریع، به کاربران این امکان را می‌دهد که سریال های تلویزیونی ، فیلم ها یا بازی‌ها را با سرعت چشمگیر ۱٫۷ گیگابایت در ثانیه بارگیری کنند.

ژانگ افزود که ساکنان این شهر در استان «ژجیانگ شرقی» چین می‌توانند از آخرین نسخه «بلاک‌چین» لذت ببرند؛ این تکنولوژی به زودی در تاکسی‌های بدون راننده استفاده می‌شوند.

شانگهای همچنین با کمک هوآوی در حال برنامه‌ریزی ایستگاه راه آهن ۵G در چین است؛ یک شبکه ۵G تا پایان سال ۲۰۱۹ در ایستگاه راه آهن موجود شانگهای «Hongqiao» قرار خواهد گرفت.

مقامات چین همچنین از ساخت دو قایق خودکار با قدرت ۵G را برای جمع آوری زباله در کانال‌های آب مشهور ووژن خبر داده‌اند.

ووژن که نام آن به زبان چینی به معنای ‘شهر تاریک’ است، حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد؛ همچنین این شهر میزبان کنفرانس جهانی اینترنت، اجلاس سالانه است که توسط دولت چین برای نشان دادن توسعه اینترنت خود برگزار می‌شود.

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.