انتقاد رئیس قوه قضائیه از حجم بالای ‌‌پرونده در دادگستری‌ها / بسیاری از مسائل و مشکلات با کدخدامنشی قابل حل است

رئیس قوه قضائیه گفت: چرا این قدر پرونده در دادگستری‌هاست؟ در فرهنگ ما ریش سفیدی وجود دارد؛ چرا همه چیز را می‌خواهیم با قضا حل کنیم در حالی که بسیاری با کدخدامنشی قابل حل است.

کد خبر : 99693
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 خرداد 1398 - 7:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه در سخنرانی ویژه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در بارگاه منور رضوی اظهار داشت: شب قدر، شب شهادت مولای متقیان است؛ در کنار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) برای عرض تسلیت و تعزیت به محضر مقدس حضرتش، اجتماع عظیمی از دلدادگان حضرت حق و اولیاء خدا در راستای شب زنده‌داری شکل گرفته است.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: زمان بسیار زمان مبارک و مقدسی است و مکان نیز مکان مقدسی است؛ در این زمان و مکان بسیار مقدس، امید آن داریم که رحمت واسعه الهی شامل همه دلدادگان به حضرت حق شود؛ همه ما مشمول عنایات خاصه ولی عصر(عج) قرار بگیریم.

‌رئیسی افزود: لیله القدر چه شبی است؟ بنابر نص صریح قرآن کریم، لیله القدر شب نزول قرآن بر قلب مبارک نبی مکرم اسلام است؛ کتاب هدایت، کتاب کامل بر قلب انسان کامل برای هدایت انسان نازل شد؛ حقیقت شب قدر حقیقت سعادت انسان در پرتو هدایت الهی است و تمام سعادت انسان امشب رقم خورده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه و راهنمای برنامه در چنین شبی رقم خورده است گفت: انسان سالک باید لیله القدر را بشناسد؛ هر سال یک شب قدر دارد که در آن مقدرات عالم تنظیم و تقدیم حجت بالغه الهی می‌شود؛ واسطه فیض پروردگار، ولی زمان است. راه یک عمر را می‌توان در لیله القدر رقم زد. این عمر اولین گامش، گام معرفت است؛ باید بدانیم شب قدر چه شبی است و باید بدانیم کجا هستیم و چه باید بکنیم؟

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: رمز شناخت امشب معرفت به مقام فاطمه زهرا(س) است؛ باید مقام ایشان را بشناسیم؛ باید لیله القدر و صاحب شب قدر را بشناسیم؛ پرونده‌های ما امشب محضر مقدس حضرتش تقدیم می‌شود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: حقیقت شب قدر؛ «حقیقت محمدیه» است؛ باید در شب قدر ببینیم به میزانی که نعمت‌های الهی بر ما عرضه شده وظیفه خود را صورت داده‌ایم یا خیر؟ همچنین باید وضعیت حال خود را نیز نگاه کنیم؛ ما عبد هستیم و خدا مولا؛ خداوند در جایگاه غفران و بخشش و ما در جایگاه گناهکار هستیم.

وی با اشاره به اینکه با این اعمال نزد غفارالذنوب و ستارالعیوب می‌رویم ادامه داد: باید بدانیم که خدا ارحمن الراحمین است؛ خداوند سمیع و علیم است و همه چیز نزد وی است و نسبت به همه ما مهربان است و مهربانترین مهربانان است. لیله القدر، شب امید است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نباید دنیاپرستی و دنیامحوری زندگی انسان را فرابگیرد؛ چیزهایی از دست انسان می‌رود که نباید تاسف بخورد و طبق فرموده قرآن در همه حال باید سخن حق گفته شود و برای پاداش اخروی تلاش صورت بگیرد.

‌رئیسی افزود: با همه وجود نسبت به استکبار و ستمگران، کینه و نفرت داریم. مگر می‌شود نسبت به ظالمان و زیاده خواهان بی تفاوت بود؟ باید با تمام وجود نسبت به آنها دشمنی داشت و مگر می‌شود نسبت به مظلوم و یمنی و فلسطینی و لبنانی و محرومان موضع نداشته باشیم؟ این نص دین ماست؛ اگر قانون اساسی را می‌بینید از این سخن حضرت علی(ع) نشئت گرفته است؛ باید با تمام وجود نسبت به استکبار خشم بورزیم و نسبت به مظلومان، عون و یاور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: چرا این قدر پرونده در دادگستری‌هاست؟ در فرهنگ ما ریش سفیدی وجود دارد؛ چرا همه چیز را می‌خواهیم با قضا حل کنیم در حالی که بسیاری با کدخدامنشی قابل حل است. باید دخالت کرد و اینها راه حل دارد و نباید بگذاریم این مسائل به مسائل اداری تبدیل شود. از کلی نماز و روزه مستحبی این کار فضیلتش بیشتر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: قرآن بسیار به همسایه سفارش کرده است و حضرت علی(ع) می‌فرمایند آن قدر پیامبر بر این مسئله تاکید داشتند که تصور می‌کردیم همسایه از ما ارث می‌برد؛ باید به دیگران توجه داشت؛ دگرخواهی باید در پرتو خداخواهی باشد؛ نمی‌توانیم از توجه به دیگران غافل شویم.

‌رئیسی با اشاره به اینکه جایی که جهاد با مال نیاز است باید آن را صورت دهیم تاکید کرد: امر به معروف، امر به خوبی‌هاست؛ باید در جامعه احساس مسئولیت کنیم؛ نباید اجازه دهیم فساد و تبعیض و رشوه خواری رایج شود زیرا تناسبی با نظام پاک و اسلامی ما ندارد و باید در این زمینه احساس مسئولیت کنیم.

وی ادامه داد: باید با تمام وجود مقابل فساد و تبعیض احساس مسئولیت کرد و یقین دارم مردم متعهد مخلص ولایی ما که سرافرازانه در جنگ خوش درخشیدند و در عرصه‌های اجتماعی نیز خوش درخشیدند در مبارزه با فساد نیز خوش خواهند درخشید.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود به فرموده حضرت علی(ع) زشتی‌ها بر جامعه حاکم می‌شود؛ نگوئید اگر امر به معروف و نهی از منکر کنیم به ما می‌گویند به تو چه ارتباطی دارد؟ نمی‌خواهیم برای اسلام از آبروی خود مایه بگذاریم؟ علی را به شهادت رساندند چون بسیار عادل بود.

‌رئیسی افزود: فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و باید در مقابل آن ایستادگی کرد و مردم ما قطعا در این زمینه با پشتوانه خون شهدا و ایثار ایثارگران، موفق می‌شوند. در این شرایط نیز موفقیت از آن مردم و از آن کسانی است که پرچم مبارزه با فساد را برداشته‌اند و در این زمینه تردید نداریم. پشتوانه ما عظیم است.

وی گفت: کسانی ممکن است یک روز جولانی داشته باشند؛ حق جولان دارد؛ قرار واقعی مال حق است و چهار روزی ممکن است افراد فاسد جولان داشته باشند. دشمنان، دشمنیشان کارساز بر ملتی که علی و فاطمه دارد کارساز نیست. موفقیت از آن این ملت و رهبری بابصیرت آن است.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.