حمله غرب کابل مشکوک و سیاسی است/ ۳۰ نفر کشته شدند

در حالی که هنوز جزئیاتی از هویت مهاجمان مسلح به مصلای «شهید مزاری» در غرب کابل مشخص نیست و ۳۰ نفر نیز کشته شده‌اند، برخی سیاسیون در این کشور می‌گویند که این حمله مشکوک و سیاسی است.

کد خبر : 113401
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 - 16:40

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، منابع خبری در افغانستان اعلام کردند که در حمله مسلحانه مهاجمان مسلح به مراسم بزرگداشت شهید عبدالعلی مزاری در منطقه «دشت برچی» در کابل دست‌کم ۳۰ نفر کشته و بیش از ۵۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

افغانستان|حمله غرب کابل مشکوک و سیاسی است/ 30 نفر کشته شدند

این در حالی است که وزارت کشور افغانستان ساعتی قبل از زخمی شدن ۱۸ تن خبر داده بود.

نزدیک ظهر امروز در حالی که برخی از مقامات و سیاسیون مطرح افغانستان در مراسم بزرگداشت شهید عبدالعلی مزاری حضور داشتند، چند مهاجم مسلح به‌سوی مردم و جایگاه شلیک کردند.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که این مهاجمان از ساختمان نیمه‌کاره نزدیک مصلای شهید مزاری به‌سوی مردم تیراندازی کردند.

«اسدالله سعادتی» معاون‌دوم تیم «ثبات و همگرایی» در واکنش به این حمله در فیس‌بوک‌ نوشت که این حمله مشکوک است.

«محمد محقق» معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان نیز به طلوع نیوز گفت که برای جلوگیری از برگزاری مراسم امروز تلاش‌هایی شد و حمله مسلحانه امروز هم بیشتر جنبه سیاسی داشت.

برخی منابع نیز به اطلاعات روز گفته‌اند که در این حمله مسلحانه ۲۳ نفر کشته شده‌اند.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به‌عهده نگرفته است اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در توییترش نوشت که این حمله ربطی به این گروه ندارد.

پیش از این نیز به مصلای شهید مزاری در منطقه شیعه‌نشین غرب کابل حملات متعددی شده بود و تعداد زیادی از غیرنظامیان کشته و یا زخمی شدند.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.