اعتصاب های گسترده در فرانسه حمل و نقل هوایی و ریلی در آلمان را هم مختل کرده است

اعتصاب های گسترده در فرانسه در اعتراض به سیاست‌های دولت حمل و نقل هوایی و ریلی از این کشور به آلمان و بلعکس را هم مختل کرده و به لغو بسیاری از این پروازها و حرکت قطارها منجر شده است.

کد خبر : 109256
تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1398 - 9:38

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، اعتصاب‌های عمومی در فرانسه بر حمل و نقل قطارها و ترافیک هوایی از فرانسه و به فرانسه تاثیر گذاشته است و بخصوص حمل و نقل ریلی قطارهای ICE و TGV که بین آلمان با این کشور همسایه در ترددهستند تاثیر گذاشته است.

به این ترتیب اعتصاب‌های عمومی و گسترده در فرانسه همچنین در آلمان هم اثرگذار بوده است. بر اساس اطلاعات دویچه بان آلمان در حال حاضر هیچ قطاری برای طی این مسافت طولانی بین دو کشور کار نمی‌کند و برخی مسافران مجبور به لغو سفر خود شده‌اند.

حمل و نقل ریلی آلمان اعلام کرده است که در روزهای اعتصاب عمومی هیچ حمل و نقل ریلی به این کشور و از این کشور صورت نخواهد گرفت. آلمان انتظار دارد که این اعتصاب‌ها گسترده‌تر شده و روزهای طولانی به طول بیانجامد.

دویچه بان از شهروندان خود خواسته است که برای سفر به فرانسه در روزهای آینده به صورت آنلاین در جریان اخبار حرکت قطارها قرار گیرند.

این اعتصاب‌ها در فرانسه همچنین پروازهای بین این دو کشور را مختل کرده و بسیاری از آنها را لغو کرده است.

  اعتصاب در فرانسه بیش از همه حمل‌ونقل عمومی را مختل کرده است. برنامه حرکت ۹۰ درصد از قطارهای سریع‌السیر شرکت راه آهن ملی فرانسه لغو شده است.

در پاریس، حمل‌ونقل در یازده خط از ۱۶ خط متروی این شهر متوقف شده و از صبح روز پنج‌‌شنبه در خیابان‌های پایتخت ترافیک سنگینی حاکم است.

علاوه بر کارکنان بخش حمل‌ونقل عمومی، قرار است در طول روز کارکنان حوزه‌های آتش‌نشانی، مدارس، بیمارستان‌ها و جمع‌آوری زباله هم به اعتصاب بپیوندند. پیش‌بینی می‌شود که اعتصاب آنها بزرگترین اعتراض از زمان آغاز اعتراض‌ “جلیقه‌‌زردها” در سال گذشته باشد.

وزارت کشور فرانسه تاکنون با درخواست برگزاری حدود ۲۵۰ گردهم‌آیی اعتراضی موافقت کرده است. دولت که نگران به آشوب کشیده شدن اعتراض‌هاست‌، اقدامات امنیتی را شدت بخشیده است. تنها در پاریس، حدود شش هزار نیروی پلیس برای حفظ نظم عمومی فعال هستند.

بسیاری از اتحادیه‌های کارگری و کارمندی فرانسه خواستار اعتصاب اعضای خود در اعتراض به طرح اصلاح قوانین بازنشستگی هستند که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، قصد دارد اجرا کند.

دولت فرانسه تصمیم دارد با اجرای تغییراتی در قوانین و مقررات بازنشستگی، امتیازات فردی شاغلان برخی از حرفه‌ها را لغو کند تا سنوات کاری برای همه گروه‌ها افزایش پیدا کند. این امتیازها در برخی مشاغل، از جمله شامل امکان بازنشستگی زودهنگام بدون کاهش مزایای حقوقی می‌شود. جزئیات طرح ماکرون قرار است اواسط ماه دسامبر، حدود ده روز دیگر ارائه شود.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا هم ضمن لغو پرواز‌های روز پنج‌شنبه (۱۴ آذر) به پاریس، لیون و مارسی از مسافران خود خواسته که با مراجعه به اینترنت از آخرین تغییرات مطلع شوند.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.