استقلال مقتدرانه آسیایی شد/ رحمتی یک تنه تیمش را به مرحله گروهی برد

تیم فوتبال استقلال با برتری مقابل الریان قطر در مرحله سوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، مجوز حضور در مرحله گروهی این رقابت‌ها را به دست آورد، آنهم با مقتدرانه‌ترین شکل ممکن.

کد خبر : 111713
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398 - 18:07

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال استقلال در مرحله سوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت ۱۸:۴۵ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه قطر برابر الریان قطر قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر حریف خود را شکست دهد و به مرحله گروهی صعود کند.

شیخ دیاباته که در دیدار با الکویت زننده دو گل استقلال بود، در دقیقه ۹ آبی‌پوشان را پیش انداخت و مهدی قائدی نیز در دقایق ۴۰ و ۴۷ و امیرارسلان مطهری در دقایق ۸۵ و ۹۰ گل‌های بعدی را به ثمر رساندند.

الریان که ستاره‌های گرانقیمتی چون مرکادو، یاسین براهیمی و … را در اختیار داشت، نتوانست مقابل زوج خطرناک استقلال یعنی دیاباته و قائدی کاری از پیش ببرد.

استقلال در اولین بازی خود با تصمیم و سناریوی AFC به جای میزبانی در تهران در دبی با الکویت کویت دیدار کرد و با نتیجه ۳ بر صفر به برتری دست یافت. شاگردان فرهاد مجیدی با این دو پیروزی راهی مرحله گروهی شدند، جایی که باید در گروه A با تیم‌های الشرطه عراق، الوحده امارات و برنده دیدار پلی‌آف بین الاهلی عربستان و استقلال تاجیکستان رقابت کنند.

ترکیب الریان: فهد یونس، محمد جمعه، لی جائه، دامی تراواری، گابریل مرکادو، احمد عبدالمقصود (۷۵ – سلطان الکواری)، فرانک کوم، عبدالعزیز حاتم، موفق عوض (۵۵ – خالد مفتاح)، تاباتا و یاسین براهیمی.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، هروویه میلیچ، شاهین طاهرخانی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، وریا غفوری، فرشید باقری، علی کریمی، مسعود ریگی (۷۹ – آرش رضاوند)، شیخ دیاباته (۸۸ – مرتضی تبریزی) و مهدی قائدی (۷۳ – ارسلان مطهری).

داور: توجو مینورو از ژاپن

نیمه اول
دقیقه ۵: شوت فرشید باقری از پشت محوطه جریمه الریان را فهد یونس در آغوش گرفت.

دقیقه ۹: استقلال صاحب ضربه ایستگاهی شد که ضربه وریا غفوری به تیر دروازه برخورد کرد و در ادامه شیخ دیاباته توانست دروازه الریان را باز کند.

دقیقه ۱۳: ارسال توپ به محوطه جریمه استقلال ضربه سر تاباتا را به دنبال داشت که سیدحسین حسینی آن را گرفت.

دقیقه ۱۸: پاس عمقی تاباتا می‌رفت که موقعیت خطرناکی برای الریان ایجاد کند، اما مدافعان استقلال مانع رسیدن توپ به مهاجمان تیم میزبان شدند.

دقیقه ۲۴: ضربه ایستگاهی مهدی قائدی را دیاباته با سر زد که با اختلاف کمی از بالای دروازه الریان راهی اوت شد.

دقیقه ۳۸: شوت از راه دور مسعود ریگی از کنار دروازه الریان به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: توپ‌ربایی علی کریمی از بازیکنان الریان باعث شد تا مهدی قائدی پاس عمقی به دیاباته بدهد و مهاجم اهل مالی استقلال در جواب او توپ را به محوطه جریمه ارسال کرد و قائدی کوتاه قامت با ضربه سر دومین گل استقلال را به ثمر رساند.

دقیقه ۲+۴۵: بازیکنان الریان صاحب موقعیت شدند که ضربه گابریل پس از برخورد به مدافعان استقلال راهی کرنر شد.

نیمه دوم
دقیقه ۴۷: پاس مسعود ریگی به میلیچ رسید و این بازیکن توپ را به محوطه جریمه الریان ارسال کرد که دفع ناقص مدافع الریان باعث شد تا قائدی توپ را برای دومین بار وارد دروازه حریف کند.

دقیقه ۴۹: قائدی در محوطه جریمه الریان توسط مدافع این تیم سرنگون شد، اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه ۵۴: شوت از راه دور لی جائه از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: خالد مفتاح با خطا روی مدافع استقلال با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه ۵۷: مسعود احمد دومین بازیکن از الریان بود که کارت زرد گرفت.

دقیقه ۶۳: لی جائه با خطا روی وریا غفوری سومین بازیکن اخطاری لقب گرفت.

دقیقه ۷۸: شوت از راه دور فرانک کوم به شکلی خطرناک از بالای دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه ۸۰: محمد دانشگر، مدافع استقلال و فهد یونس، دروازه‌بان الریان به دلیل درگیری با یکدیگر با کارت زرد جریمه شدند.

دقیقه ۸۵: پاسکاری بین علی کریمی و وریا غفوری در نهایت در محوطه جریمه به ارسلان مطهری رسید و این بازیکن توانست اولین گل خودش با پیراهن استقلال و گل چهارم آبی‌پوشان را به ثمر برساند.

دقیقه ۸۷: آرش رضاوند و حاتم از الریان از داور کارت زرد دریافت کردند.

دقیقه ۹۰: کار ترکیبی بازیکنان باز هم ارسلان مطهری را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن گل پنجم آبی‌پوشان را به ثمر رساند.

تصویر آمار بازی الریان – استقلال در زیر آمده است:

تیم فوتبال استقلال , لیگ قهرمانان آسیا ,

 

شهر خودرو با سرآسیایی، آسیایی شد

تیم‌های فوتبال السیلیه قطر و شهر خودروی ایران در چارچوب مرحله سوم پلی‌آف مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا  از ساعت ۱۸:۴۰ امشب (سه‌شنبه – به وقت ایران) در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه باشگاه الدحیل به مصاف هم رفتند که این دیدار پایان ۹۰ دقیقه و به دنبال آن وقت‌های اضافه به نتیجه تساوی کشیده شد تا تیم پیروز میدان در ضربات پنالتی مشخص شود. در ضربات پنالتی تیم شهر خودرو روی درخشش سیدمهدی رحمتی ۵ بر ۴ به برتری رسید و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

در ضربات پنالتی تیم السیلیه توسط مبارک بوصافا، کارا امبوجی، ماجد صدیق و بلحاج به گل رسید و سیدمهدی رحمتی پنالتی کریم انصاری‌فرد را مهار کرد. در مقابل تمام ضربات پنالتی تیم شهر خودرو توسط روح‌الله سیف‌اللهی، میلاد سرلک، امین قاسمی‌نژاد، فرشاد فرجی و سعید صادقی گل شدند.

ترکیب السیلیه: ابوبکر خلیفه، احمد البخیت، مصطفی محمد، ماجد صدیق، مبارک بوصافا، کریم انصاری‌فرد، کارا امبوجی، ماهر یوسف، عادل الاحمد (۹۸ – عبدالرحمان محمد)، محمد مدثر (۸۰ – حمد العبیدی)، نادر بلحاج.

ترکیب شهر خودرو: سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی، محمد حسینی، اکبر صادقی (۶۳ – فرشاد فرجی)، امین قاسمی‌نژاد، حسین مهربان (۷۴ – روح‌الله سیف‌اللهی)، میلاد سرلک، حسن جعفری، محمدرضا خلعتبری (۱۰۱ – مرتضی خراسانی)، سعید صادقی و محمد فرامرزی (۱۰۱ – علی نبی‌زاده).

نیمه اول

دقیقه ۱۸: کریم انصاری‌فرد درون محوطه جریمه شهر خودرو سرنگون شد، اما داور این صحنه را پنالتی تشخیص نداد. مبارک بوصافا به این تصمیم داور اعتراض کرد و با یک کارت زرد مواجه شد.

دقیقه ۳۲: نادر بلحاج با یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه دروازه شهر خودرو را تهدید کرد و رحمتی در دو مرحله موفق به مهار توپ شد. در این صحنه انگشت دست رحمتی آسیب دید.

دقیقه ۳۹: شهر خودرو می‌توانست به گل برسد، اما ضربه مرادمند درون محوطه جریمه السیلیه با برخورد به مدافع این تیم راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۰: داور این بار به نادر بلحاج از تیم السیلیه کارت زرد داد.

دقیقه ۴۳: امین قاسمی‌نژاد با یک شوت کات‌دار زیبا می‌رفت دروازه السیلیه را باز کند که دروازه‌بان این تیم توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۵: کارا امبوجی دیگر بازیکن اخطاری تیم السیلیه در نیمه اول بازی بود.

دقیقه ۲+۴۵: محمدرضا خلعتبری ضربه کاشته پشت محوطه جریمه السیلیه را به آرامی تقدیم ابوبکر خلیفه، دروازه‌بان این تیم کرد.

نیمه دوم

دقیقه ۵۲: ماهر با عبور از نعمتی با یک ضربه محکم از زاویه بسته می‌رفت تا زننده اولین گل بازی باشد، اما رحمتی با یک عکس‌العمل به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۸: شوت سرکش و محکم انصاری‌فرد به تیرک افقی دروازه رحمتی برخورد کرد.

دقیقه ۶۰: اکبر صادقی اولین اخطاری شهر خودرو لقب گرفت.

دقیقه ۶۵: ضربه کرنر قاسمی نژاد در آستانه ورود به دروازه السیلیه توسط خلیفه به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۲+۹۰: فرشاد فرجی از داور بازی اخطار گرفت.

نیمه اول وقت‌های اضافه

دقیقه ۹۵: کارا امبوجی در شلوغی محوطه جریمه با یک ضربه دقیق دروازه شهر خودرو را تهدید کرد که رحمتی مجبور شد با پا این توپ را برگرداند.

دقیقه ۹۶: کارا این بار با یک شوت کات‌دار دروازه رحمتی را با خطر جدی مواجه کرد که این دروازه‌بان باز هم با شیرجه عالی دروازه خود را بسته نگه داشت.

دقیقه ۹۸: ارسال خلعتبری از جناح چپ با ضربه سر مرادمند همراه شد که خلیفه این توپ را به کرنر فرستاد.

نیمه دوم وقت‌های اضافه

دقیقه ۱۱۶:داور به محمدحسین مرادمند کارت زرد نشان داد.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.