استفاده از تجهیزات داخلی در طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: رعایت میزان استفاده از تجهیزات ساخت داخل در طرح هایی که با استفاده از تسهیلات مالی خارجی اجرا می شوند، ضروری است.

کد خبر : 88904
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آبان 1397 - 11:46

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین،اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص عملکرد تسهیلات مالی خارجی از کشور چین، بر لزوم استفاده از تجهیزات ساخت داخل در طرح هایی که از طریق فاینانس اجرایی می شود، تاکید کرد.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو، جهاد کشاورزی، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس اتاق بازرگانی ایران و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند، گزارشی درخصوص عملکرد شورای اقتصاد، تعداد جلسات برگزار شده و تعداد مصوبات توسط نماینده دبیرخانه شورا ارائه شد.

در ادامه این جلسه همچنین گزارشی از عملکرد تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) کشور چین ارائه شد که براساس این گزارش از ۴۶طرح مصوب با استفاده از تسهیلات مالی خارجی، ۲۸ طرح با مالکیت دولت و ۱۸ طرح با مالکیت بخش خصوصی و غیر دولتی است.

در ادامه این جلسه درخواست های برخی دستگاه های اجرایی مطرح شد و پس از ارائه توضیح در خصوص دلایل فنی و توجیهات مالی و اقتصادی با برخی از این درخواست ها موافقت صورت گرفت.

اصلاح مصوبه اجرای توسعه فاز ۱ میدان گازی کیش، احداث سد و نیروگاه چمشیر و طرح انتقال نیروی برق گیلان با استفاده از تسهیلات مالی خارجی از جمله درخواست های مطرح شده در این جلسه بود که پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.

 


 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.