از سریال ۳۰۰ قسمتی تا ارثیه دری برای لطیفی

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما از پیش تولید سریال ۳۰۰ قسمتی «مادر» به کارگردانی فریدون حسن‌پور و همچنین مجموعه «بانوی سردار» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی خبر داد.

کد خبر : 89900
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 - 7:17

 

به گزارش پایگاه خبری ججین”، علی دارابی با اشاره به سریال «سردار سنجرخان» بیان کرد: «سردار سنجرخان» یک سریال ۲۶ قسمتی است که زندگی یک قهرمان کُرد اهل تسنن که مرید میرزا کوچک خان جنگلی بوده را به تصویر می‌کشد. این سریال را مرحوم ضیاالدین دُری نوشت و قرار بود توسط او کارگردانی شود اما اجل به او مهلت نداد و بعد از بررسی و تمایل محمدحسین لطیفی، کارگردانی این سریال به او سپرده شد. در حال حاضر مقدمات تولید سریال آماده است و به مرحله پیش تولید وارد خواهیم شد.

او با اشاره به سریال‌هایی که درباره تاریخ معاصر تولید خواهد شد، اظهار کرد: ما ۱۸ فیلم تلویزیونی و ۳۱ سریال با موضوع انقلاب و سرداران که تاریخ معاصر را روایت می‌کند، تولید خواهیم کرد. سریال «بانوی سردار» با موضوع زندگی بی بی مریم از ایل بختیاری که قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس و استبداد است، ساخته خواهد شد. این سریال را  پرویز شیخ‌طادی نوشته و کارگردانی کرده است. فصل دوم این سریال نیز درباره فرزند او شیرعلی مردان خان است.

معاون امور استان‌های صداوسیما بیان کرد: سریال‌های «گنج راه شیری»، «جلال» و «روزهای بی‌قراری ۲» در حال صداگذاری هستند که به امید خدا امسال از تلویزیون پخش خواهند شد. سریال «مادر» که در گذشته به نام محلی سوجان شناخته می‌شد، قرار است در ۳۰۰ قسمت توسط فریدون حسن‌پور ساخته شود که در مرحله پیش تولید قرار دارد.

او اضافه کرد: همچنین شش سریال «خاطرات حمید»، «گوهرشادبیگم»، «شهید زین‌الدین»، «من و سردار»، «سرزمین مادری» و «رضای مرضیه» که درباره قیام ۱۹ دی قم است در مرحله پایانی نگارش هستند.

دارابی درباره دلیل پررنگ بودن سهم سریال‌های تاریخی اظهار کرد: سریال «روزهای بی‌قراری۲» یک کار اجتماعی و درام است اما یک بخش آن در استان مشهد و تبریز روایت می‌شود که با موضوع انقلاب است. بنابراین ما فقط سریال تاریخی تولید نمی‌کنیم. همچنین سریال «سردار سنجر خان» هم زندگی شخصی یک قهرمان را نشان می‌دهد که بخشی از زندگی‌اش به مبارزه می‌پردازد. استان‌ها نیاز دارند که به قهرمانانشان پرداخته شود چون احساس غرور و هویت خود را در این زمینه باور می‌کنند. این مناطق قهرمانان واقعی دارند که به دلایلی رادیو و تلویزیون کمتر به آن‌ها پرداخته یا نپرداخته است. ما به عنوان معاونت استان‌ها به کارهایی که اولویت استان‌هاست می‌پردازیم.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.