اردبیل پایلوت اجرای طرح‌های گردشگری زمستانی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تبدیل استان به‌عنوان پایلوت اجرای طرح‌های گردشگری زمستانی کشور خبر داد.

کد خبر : 90937
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آذر 1397 - 8:19

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین،نادر فلاحی اظهار داشت: در جلسه بررسی برنامه‌های گردشگری استان اردبیل و در پی اجرای مصوبات سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به‌دستور مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون رئیس جمهور، اردبیل به‌عنوان پایلوت اجرای طرح‌های گردشگری زمستانی کشور انتخاب شد.

وی گفت: با عنایت ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی به استان اردبیل و با توجه به قابلیت‌های کم‌نظیر استان اردبیل در حوزه گردشگری زمستانی این انتخاب انجام شده و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز قویاً برنامه‌های توسعه‌محور خود را دنبال می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  با بیان اینکه دبیرخانه اجرای طرح‌های گردشگری زمستانی اداره کل انتخاب شده و با راهبری و هماهنگی استانداری اردبیل برنامه‌ها به‌اجرا درخواهد آمد، تصریح کرد: در پی ابلاغ مأموریت زمستان‌بیدار از سوی استاندار اردبیل، برنامه‌های توسعه‌محور گردشگری زمستانی با اولویت دنبال می‌شود و در زمستان امسال نیز برنامه‌های متنوع در قالب جشنواره زمستانی تدارک دیده شده است.

وی افزود: در تحقق برنامه‌ها سهمی برای مشارکت تمامی دستگاه‌های فرهنگی، سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های مردمی در نظر گرفته شده و با اجرای طرح‌های پایلوت از سال‌های آینده شاهد رونق گردشگری استان اردبیل در فصل زمستان خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ابراز کرد: استان اردبیل به‌دلیل اقلیم سردسیر با بیشترین زمان ماندگاری برف و سرما از آب‌وهوای کم‌نظیر کوهستانی در کشور برخوردار است و بی‌شک انتخاب این استان به‌عنوان پایلوت طرح‌های گردشگری مطابق با توانمندی این استان است.

فلاحی از پیگیری تصویب پیشنهاد تعطیلات زمستانی مدارس خبر داد و گفت: این مهم هرچند از سوی مجلس رد شده اما سازمان میراث فرهنگی مجدداً این پیشنهاد را ارسال خواهد کرد و تعطیلات زمستانی مدارس ثمرات قابل توجهی در رونق گردشگری زمستانی استان اردبیل و تمامی استان‌های سردسیر خواهد داشت.

 

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.