ارتش آمریکا عینک دید در شب ویژه می‌سازد

ارتش آمریکا از عینک دید در شب جدیدی رونمایی کرده است که به سربازان اجازه می‌دهد از میان دود ببینند و به اطراف شلیک کنند.

کد خبر : 75177
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 10:08

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، این تکنولوژی پیشگامانه طوری طراحی شده است که جایگزین عینک‌های دید در شب فعلی شود. عینک دید در شب پیشرفته «گوگل سه» از خانواده اسلحه‌های دید در شب انفرادی است. در این عینک از تکنولوژی حرارتی استفاده می‌شود که به سربازان اجازه می‌دهد از میان تاریکی و دود ببینند. بدین‌ ترتییب آنها می‌توانند به گوشه و کنارهای کور هم شلیک کنند و حتی به صورت بی‌سیم به دامنه دید اسلحه‌های خود متصل شوند.

کریستوفر اشنایدر، سرهنگ ارتش آمریکا، در این باره می‌گوید: «این وسیله تنها یک عینک دید در شب نیست. دشمن تا وقتی که ماشه را نکشیده‌ایم، نمی‌تواند ما را ببیند».

دانشمندان در عینک‌های دید در شب از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده کرده‌اند که جدیدترین اطلاعات را روی یک نمایشگر در اختیار سرباز قرار می‌دهد. این عینک منبع حرارت را تشخیص می‌دهد و حتی می‌تواند دشمنان را از ورای بتن شناسایی کند.

به لطف ارتباط بی‌سیم سربازان می‌توانند بدون نگاه کردن به لوله اسلحه شروع به شلیک کردن کنند. این ویژگی می‌تواند در جنگ‌های مسلحانه که در مناطق شلوغ شهری رخ می‌دهد، مفید واقع شود.

ماریا جروایس، ژنرال و معاون فرمانده کل اسلحه‌‌های ترکیبی ارتش در کانزاس، در این باره می‌گوید: «در آینده قادر نخواهیم بود از جنگ در مناطق شهری یا مکان‌های با تراکم جمعیت بالا اجتناب کنیم».

این دستگاه که ۲۳ هزار دلار قیمت دارد، بخشی از برنامه مدرنیزه‌سازی ارتش آمریکاست. این برنامه به منظور جلوگیری از عقب ماند ارتش آمریکا از رقبای دیگرش، شامل ارتش چین و روسیه، طراحی شده است.

مارم میلی، فرمانده ستاد ارتش آمریکا، در سخنرانی سال پیش خود گفت: «دشمنان ما نقاط ضعف و قوت ما را بررسی کرده‌اند و در حال توسعه توانایی‌ها و قابلیت‌هایی هستند تا از آنها در برابر نقاط ضعف ما سواستفاده کنند».

وی ادامه داد: «آنها به طور مداوم مزیت‌های رقابتی ما را مورد مطالعه قرار دارند و حالا به سرعت در حال کاهش شکاف توانایی هستند».

قرار است ارتش آمریکا مرکز فرماندهی آتی خود را در شهری با پیوندهای آکادمیک و صنعتی بنا کند.

همچنین قرار است اسلحه رایفل M4 فعلی و آموزش پایه هشت هفته‌ای ارتش هم با برنامه‌های جدید تیراندازی، آمادگی جسمانی و مسیریابی جایگزین شود.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.