ادعای قابل تامل وکیل نجفی درباره فیلم منتشر شده از پلیس آگاهی

یکی از وکلای محمدعلی نجفی در ادعایی قابل تامل عنوان کرده که فیلم احترام پلیس به نجفی مربوط به زمان شهردار بودن وی و بازدید نجفی از پلیس آگاهی است.

کد خبر : 100031
تاریخ انتشار : شنبه 11 خرداد 1398 - 12:33

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدمحمود علیزاده طباطبایی، یکی از وکلای پرونده محمدعلی نجفی در گفت‌وگویی عجیب مدعی شده فیلم منتشر شده از حضور محمدعلی نجفی در پلیس آگاهی تهران بزرگ مربوط به زمان شهردار بودن وی و بازدید نجفی از پلیس آگاهی است.

علیزاده طباطبایی در این گفت‌وگو مدعی شده: “صداوسیما فیلمی پخش کرد که نشان می‌داد دکتر نجفی وارد دفتر رئیس پلیس می‌شود و همه به صف ایستاده و احترام می‌گزارند. این فیلم مربوط به زمانی است که نجفی شهردار بود و برای بازدید به پلیس آگاهی رفته‌ بود و صداوسیما آن را به جای لحظه بازداشت پخش کرد که جای تأسف دارد.”

این ادعای عجیب و غریب درحالی مطرح شده که پس از حضور محمدعلی نجفی در پلیس آگاهی تهران بزرگ چندین فیلم در این رابطه منتشر شد.

یکی از این فیلمها زمانی را نشان می‌داد که محمدعلی نجفی بر روی صندلی نشسته و درحالی نوشیدن چای است که سردار حسین رحیمی؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره این برخورد با نجفی در پلیس آگاهی گفت: برخی این شائبه‌ها را به وجود آوردند که آقای نجفی در پلیس آگاهی لباس متهم بر تن نداشت، در زمانی که آن فیلم ها و عکسها منتشر شد در حال بررسی و بازجویی اولیه از وی بودیم حتی به بازداشتگاه نرفته بود و به سرعت همکاران ما تحقیقات را شروع کردند.

رحیمی تصریح کرد: بازجویی از آقای نجفی تا زمان افطار ادامه پیدا کرد که در زمان افطار برای رئیس اداره آگاهی و برای آقای نجفی چای آوردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ متذکر شد: خبرنگار صداوسیما در حدود ساعت ۲۱ به پلیس آگاهی رسید و ادعای صرف چای در زمان قبل از افطار صحت ندارد و حتی بعد از اعتراف به قتل، خبرنگار در پلیس آگاهی حاضر شد و کارآگاه ما با زبان روزه از وی بازجویی به عمل آورد.

یکی دیگر از فیلمها مربوط به در دست گرفتن سلاح توسط خبرنگار صدا و سیما و شمردن گلوله‌های اسلحه استفاده شده در قتل بود، که سردار رحیمی در این رابطه نیز گفت: زمانی سلاح در دست خبرنگار قرار گرفت که جرم محرز شده بود و دست نزدن به آلت قتاله و مدارک جرم برای قبل از اثبات یک موضوع است، چون از این مدارک باید به‌عنوان مدارک جرم استفاده شود و این فیلم نیز مربوط به زمان بعد از اثبات جرم است.

وی درباره دست دادن کارآگاهان پلیس آگاهی با محمدعلی نجفی نیز گفت: ما همواره در صحبتهای خود اعلام می‌کنیم رفتار ما همواره رأفت، رحمت و توأم با اقتدار است، با سایر متهمان نیز رفتاری بدین شیوه داریم، رفتار پلیس بر مبنای قانون و شرع است، آقای نجفی ابتدا دست داد و رئیس پلیس آگاهی نیز با او دست داد و آن لحظه مربوط به مراحل بعدی پیگیری جرم وی بود.

اظهارات علیزاده طباطبایی درحالی مطرح شده که سردار رحیمی؛ رئیس پلیس تهران بزرگ درباره حواشی به وجود آمده درباره این فیلمها توضیحاتی در نشست خبری روز پس از دستگیری نجفی ارائه کرد و کاملاً واضح و روشن است که تمام فیلمهای منتشر شده از حضور نجفی در پلیس آگاهی مربوط به زمان بعد از ارتکاب جرم توسط وی و اساساً ادعای مطرح شده توسط علیزاده طباطبایی کذب محض است.

مهم‌ترین نکته برای اثبات دروغ بودن ادعای خنده‌دار علیزاده‌طباطبایی، حضور سردار علیرضا لطفی در فیلم است؛ سردار علیرضا لطفی مرداد سال ۹۷ و ماه‌ها پس از استعفای نجفی از شهرداری تهران به‌عنوان رئیس پلیس آگاهی تهران منصوب شد و در زمانی که نجفی شهردار تهران بود، سرهنگ یاراحمدی سرپرستی پلیس آگاهی تهران را برعهده داشت.

در ادامه دست‌وپازدن‌های حامیان آقای نجفی برای تبرئه او، فیلم دیگری منتشر شده و درباره آن مدعی شده‌اند که این فیلم هم از تصاویر آرشیوی صداوسیما و مربوط به همان بازدید است. درصورتی که صوت بازگذاری شده روی این فیلم مربوط به بازدید یک مسئول از یک ندامتگاه و اظهارنظر درباره زندانیان و معتادان است و هنگامی که گوینده اصلی پس از ذکر عنوان دکتر قرار است نام شخص اصلی را قید کند،‌ ناگهان صدا تقطیع می‌شود.

این اظهارات شاذ و عجیب، صرفاً مختص علیزاده طباطبایی با ده‌ها سال سابقه وکالت نیست و لاله عقبایی دیگر وکیل آقای نجفی نیز در اظهارنظری قابل تأمل مدعی شده است که با توجه به اینکه موکل براساس حسن‌نیت، خود را به پلیس آگاهی معرفی کرده، پس سوءنیتی نداشته و قتل، غیرعمد است.

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.