اخبار تکمیلی درباره غرق یک قایق در گمیشان

یک فروند قایق حین پیاده کردن تعدادی از شهروندان گمیشانی غرق شد.

کد خبر : 96762
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 فروردین 1398 - 6:58

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، پس از آنکه معاون روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد ۱۵ نفر از سرنشینان این قایق پیدا و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، ساعاتی بعد از وقوع حادثه، سازمان اورژانس کل کشور اعلام کرد که یک نفر دیگر از کسانی که مفقود شده بود، با داشتن علائم حیاتی، به مرکز درمانی منتقل شد و در مجموع ۱۹ نفر پیدا شده‌اند.

طبق اعلام اورژانس، احتمالاً ۵ نفر همچنان مفقود هستند؛ اما سازمان امداد و نجات هلال احمد در این‌باره آمار یک کشته و دو مفقود در حادثه واژگونی قایق در گمیشان را اعلام کرده است.

امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد: در پی واژگونی قایقی در گمیشان – ناردانلی به قره کیله، منطقه تپه نقره‌ای در ساعت ۲۲:۰۰ سه‌شنبه (۶ فروردین) ۲۱ نفر از حادثه متأثر شدند، ۱۸ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند، یک نفر فوتی کشف شد و دو نفر همچنان مفقود هستند.

عملیات برای یافتن دیگر سرنشین‌ها همچنان ادامه دارد.

به گفتۀ معاون روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، این افراد برای ایجاد سیل‌بند به گمیشان عزیمت می‌کردند و زن و بچه همراه آنها نبوده است.

فرماندار گمیشان نیز در این‌باره گفته بود: تعدادی از افرادی که در حال کمک به دیواره‌سازی اطراف کانال گمیشان برای جلوگیری از نفوذ آب بودند، بر اثر برخورد به دهانه پل حین پیاده شدن واژگون شدند.

وی با بیان اینکه “تعدادی از سرنشینان از آب خارج شدند و به گفته سرنشینان، هنوز ۶ تا ۷ نفر دیگر مفقود هستند”، افزود: تمام نیروهای امدادی و مردمی بسیج شدند تا با همه امکاناتی که در اختیار دارند این افراد را پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی اورژانس کشور، ساعتی بعد از وقوع حادثه، اسامی ۱۸ نجات‌یافته و شش مفقودی این حادثه را بدین شرح اعلام کرد:

نجات‌یافتگان:

۱- حاجی‌پرنیان

۲- عزیز مکتوبی

۳- رشید مختوم‌نژاد

۴- معین آورند

۵- سامان آورند

۶- وحید برهان

۷- عمر کلته

۸- تاجی تاتار

۹- غفور قرنجیک

۱۰- امین کلته

۱۱- حاجی‌مراد فلاحی

۱۲- جلیل بحری

۱۳- ابراهیم خوجم سیدی

۱۴- تیمور شیروانی

۱۵- ستار کُر

۱۶- هادی آورند

۱۷- حکیم دوجی

۱۸- صفا خوزینی

مفقودین:

۱- تاجی‌قلی جهانی

۲- بهزاد تاتاری

۳- عبدالعظیم نیانی

۴- احمد عبدالحسینی

۵- سلیم صوفیانی

۶- نازمحمد خالدی

به گزارش ایسنا، با اعلام اورژانس مبنی بر پیدا شدن یک نفر دیگر از مفقودشدگان، یکی از شش نفرِ فوق به جمع نجات‌یافتگان پیوسته اما نام و مشخصات او هنوز اعلام نشده است.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.