اتصال ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان قطعی شد

اتصال ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان با توافق مقام های راه آهن ایران و این جمهوری قطعی شد..

کد خبر : 86435
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1397 - 12:06

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، استاندار اردبیل با اشاره به  نتایج سفر خود به جمهوری آذربایجان گفت: با برگزاری جلسات کارشناسی و انجام مذاکره با مسئولان راه آهن جمهوری آذربایجان؛ اتصال ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان قطعی شد.

اکبر بهنام جو افزود: در جریان این سفر، مدیرعامل راه آهن کشور و رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان در باره موضوع اتصال ریلی استان اردبیل از طریق منطقه مغان به خط آهن این جمهوری توافق کردند.
وی از وجود بار با حجم بالای بیش از ۲۰ میلیون تن برای خط آهن احداثی خبر داد و گفت: با توجه به توپوگرافی مناسب منطقه و فاصله کوتاه مغان از ریل آهن جمهوری آذربایجان پیش بینی می شود ظرف مدت کوتاهی شاهد تحقق این اتصال ریلی باشیم.
بهنامجو از آمادگی شرکت های سرمایه گذار خارجی برای مشارکت در اجرای خط آهن اردبیل -مغان به روش B.O.T خبر داد و گفت : راه آهن میانه-اردبیل با تزریق منابع مالی جدید شتاب بیشتری گرفته و مطالعات راه آهن اردبیل-پارس آباد نیز با تخصیص اعتبار از منابع استانی در دست اقدام است.
استاندار اردبیل، به ایجاد پایانه کالای استراتژیک(بندر خشک) در امتداد اتصال به ریل بین المللی هم اشاره و اظهار داشت: با ایجاد باراندازهای کالا به ویژه سکوهای دپو، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و غذایی؛ شاهد رونق بیشتر صادرات استان خواهیم بود.
بهنامجو دیدار با برخی سرمایه گذاران بزرگ بخش خصوصی، بازدید از طرح های موفق تولیدی، مذاکره جهت حضور نماینده یک گروه بزرگ سرمایه گذاری تا دو هفته دیگر به استان اردبیل و بازدید از گمرکات بیله سوار را از دیگر اقدامات انجام یافته در سفر یک روزه خود به جمهوری آذربایجان برشمرد

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.