آیت‌الله امامی کاشانی: فرار مالیاتی «بغی» است/رژیم پهلوی کثیف‌تر از حکومت سعودی بودآیت‌الله امامی کاشانی: فرار مالیاتی «بغی» است/رژیم پهلوی کثیف‌تر از حکومت سعودی بود

خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت:دولت و مجلس برای مسئله مالیات باید فکر اساسی کنند تا جلوی رانت خواری گرفته شود.

کد خبر : 94216
تاریخ انتشار : جمعه 12 بهمن 1397 - 12:50

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه باطل همواره برپا و در برابر حق ایستاده است گفت:باطل هیچ گاه نمی‌تواند به پیروزی برسد طبق بشارت قرآن همیشه پیروزی با حق بوده و هست.

وی با تاکید براینکه و قرآن تاکید دارد که دشمن از تکه تکه کردن جامعه بهترین استفاده را می‌کند، ادامه داد: دشمنان آن زمانی می توانند بر مرکب استبداد و سلطه و ظلم سوار شوند که از ابزار اختلاف در کشور استفاده کنند و فرعون نیز با همین روش توانست بر جامعه مصر آن زمان مسلط شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: خداوند این حوادث را برای پیامبر در قرآن می‌گوید تا جامعه اسلامی تربیت شود و سنت آفرینش چنین است که ملتی که تضعیف شوند، خداوند عاقبت آنها را پیروز کند چراکه ظلم، جنایت، دروغ و فساد ماندنی نیست.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: اگر حکومت کالایی را برای مردم تهیه کند و آن را در اختیار زیرمجموعه خود برای توزیع قرار داد و آن زیرمجموعه آن کالا را به صورت آزاد بفروشد و یا اینکه کسی مالیات ندهد و یا فرار مالیاتی داشته باشد، این بغی و ظلم است، در حالی که مردمی در این کشور هستند که برای اجاره یک اتاق معطلند، اگر کسی پولی را که باید مالیات به دولت بدهد تا دولت هم آن را به دست مردم برساند، پرداخت نکند این ظلم و بغی است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس برای مسئله مالیات باید فکر اساسی کنند تا جلوی رانت خواری گرفته شود، گفت: خمس و زکات نیز از اهمیت برخوردار است و یک پنجم پولی که در اختیار شخصی است متعلق به امام زمان است و اگر در جیبش بگذارد، حرام است, امروز پرداخت مالیات واجب است و آنهایی که از آن فرار می‌کنند فعل حرام انجام داده‌اند؛ این کار هم بغی و ظلم به ملت است.

خطیب جمعه تهران  با تبریک سالروز ورود حضرت امام(ره)، تصریح کرد: امام(ره) با توکل و رابطه خاصی که با خدا داشت، قیامی که برپا کرد و ملت ایران با همان ایمان، توکل و فداکاری ها به دنبال امام حرکت کرد و جریان انقلاب به اینجا رسید. اگر نبود قیام امام، نظام شاهنشاهی به مراتب بدتر و کثیف تر از حکومت آل سعود بود و از نظر حقارت و عقب افتادگی و کوچکی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی، نظام شاهنشاهی از آن نظام آلوده سعودی هم بدتر بود.

آیت الله امامی کاشانی افزود: قیام امام و استقبالی که از امام شد به حقیقت نیابت امام زمان(عج) و انتصاب او به امام عصر(عج) بر می‌گردد و مردم هم بر این اساس احترام زیادی برای امام قائل بودند. امام(ره) توانست حرکتی ایجاد کند که مانند سایر حرکت‌ها و قیام‌های در دنیا نباشد، بلکه انقلابی برای زمینه سازی انقلاب حضرت مهدی(عج) باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر این حرکت به همین صورت ادامه یابد می‌تواند دشمن را به زانو در بیاورد و بحمدالله درآورده است، اظهار داشت: امروز آمریکا با همه جنایاتی که مرتکب می‌شود، شکست خورده و زبون شده است و این عظمتی است که در سایه رهبری کشور، ولایت فقیه که همان ولایت امام است به وقوع پیوسته است.

امام جمعه موقت تهران افزود: باید همه با هم باشیم و با یک هدف حرکت کنیم و در روزهای آینده که راهپیمایی ۲۲ بهمن است، انشالله با حضور گسترده ملت با همه مکتب‌ها، سلیقه و روش ها دشمن بیش از پیش را مایوس خواهند کرد.

آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام و در راس آنها رژیم جانی صهیونیستی، دولت پست آمریکای جنایتکار و پول و ثروت مردم بیچاره عربستان که به دست یک حاکم زبون و ذلیل و آلوده افتاده است، وضع را به این صورت پیش می‌برند.

وی در پایان گفت: بحمدالله این مثلث شوم دارند در چاه لجن‌هایی که ایجاد کرده‌اند دست و پا می‌زنند و امید است که خداوند ذلت شان را بیش از پیش کند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.