آیت‌الله امامی کاشانی: اندیشمندان غرب دریافته‌اند که ایران از نظر ایدئولوژی غنی است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:اندیشمندان غرب دریافته‌اند که ایران از نظر ایدئولوژی غنی است.

کد خبر : 91476
تاریخ انتشار : جمعه 30 آذر 1397 - 10:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه خداوند هر موجود زنده را از آب آفریده است، گفت:آب منشا حیات،  اساس زندگی و عزیزترین شی بر روی زمین است که باید ارزش آن  را بدانیم.

وی با بیان اینکه در شرق و غرب و در دنیای علم و نه در دنیای فساد و ظلم، بر روی این اساس فکر می‌کنند که این جهان به کجا می‌رود، ادامه داد:یکی از پروفسورهای غربی  هایدگر است که یک کتابی دارد که  در آن ذکر شده جهان از درون تهی و حیات ندارد و چون در ظلم و فساد است باید فکری کرد تا جهان  از این وضعیت خارج شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید براینکه هایدگر شاگردی به نام کوربن دارد که وی به او می‌گوید که پاسخ پرسش او در ایران است، تصریح کرد: کوربن در زمان علامه طباطبایی بارها به ایران آمده بود و جلسه‌ای نیز با ایشان داشته، اندیمشندان غربی نیز دریافته‌اند که ایران از نظر ایدئولوژی غنی است.

امامی کاشانی تصریح کرد: در کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران که ام‌القرای جهان اسلام به حساب می‌آید، این همه فساد، جدایی از امام زمان(عج)، گران فروشی، رشوه، اختلاس و طلاق میان زوج ها درست نیست. البته اگرچه ریزش‌هایی داریم ولی رویش‌های بسیاری هم داریم.

وی با بیان اینکه کشور ایران از نظر ایدئولوژی که همان شیعه است، برجسته ترین تفکر دینی و ایدئولوژی است، اضافه کرد: دنیا به این معنا توجه کرده است و این تفکر بود که انقلاب اسلامی را به وجود آورد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن تسلیت به مناسبت وفات فاطمه معصومه (س)، اظهار داشت: این امامزاده‌ها برای ایران و اهل تشییع مرجع هستند.

امامی کاشانی به اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این دو  نهاد همدیگر را کمک کنند، اگر علم دین و طبیعت باهم باشند و با یگدیگر حرکت کنند  اساس خود را خواهند یافت.

وی با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه  برای  دشمنان سنگین است، افزود: آنها جوانانی فاسد و عیاش می خواهند تا کشور ما راببلعند و ببرند، رئیس جمهور فاسد آمریکا و آل سعود کثیف می‌خواهند در  فلسطین، افغانستان، سوریه، عراق، بحرین و یمن و در تمام  دنیا این فساد وجود داشته باشد تا جهان در دست خودشان باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به اساتید دانشگاه‌ها گفت:وی اضافه کرد:شما  به حقایق نوشته‌ها و کتاب توجه کنید و  به زور توجه نکنید و در کلاس‌های درس عظمت اسلام، تفکر شیعی، انقلاب را بگوید نه اینکه گوشه و کنایه بزنید.

امامی کاشانی با اشاره به خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه تصریح کرد: اگر جلوی این اراذل و اوباش(کشورهای استکباری) گرفته نشود دنیا را می‌بلعند  امروز شاهدیم که در کشورهایی ایثارگران و جوانان شجاع فداکاری می‌کنند؛ این به دنبال ایثار جوانان ماست. شهامت شهدا و خانواده شهدا بود که باعث شد آمریکا دُم خود را جمع کند و از سوریه برود، آنها از سوریه، یمن و فلسطین شکسته خورده و می‌خورند؛ آمریکا و گاو شیرده احمقش سعودی به حول و وقوه الهی رسوا خواهند شد و با ذلت و خاری از بین می‌روند.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: الان در آمریکا اتاق جنگ تشکیل شده ما هم باید در اینجا اتاق جنگی برای دفاع از حمله دشمن و جنگ اقتصادی تشکیل دهیم، همه مسئولان، نهادها و دست به دست هم دهیم تا کشور در کشور در مشکل اقتصادی نباشد.

وی با بیان اینکه در این شرایط سخت جهان برای ظهور امام زمان دعا کنیم، افزود: عیاشی، طلاق، به هم ریختن کشور،  گرانفروشی، احتکار خواست دشمن است و افراد در شرایط فعلی کشور باید توجه به خدا داشته باشند.

۵ خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرمان امام برای تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی، گفت: انصافا این نهاد در حفاظت از هواپیما خوب عمل کرده که برای آنها توفیق مسئلت دارم.

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.