آواربرداری در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی در حال انجام است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آواربرداری و ساخت اتاقک‌های اسکان موقت نیز با سرعت در حال اجراست گفت: ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه مشغول آواربرداری و ساخت زیرساخت‌ها هستند.

کد خبر : 108373
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آبان 1398 - 7:46

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدباقر هنربر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۶۰ دستگاه کانکس در حال ارسال از شهرستان قم به منطقه است که ۴۰ دستگاه در شهرستان میانه و ۲۰ دستگاه نیز در شهرستان سراب نصب می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی امام جمعه میانه نیز در حال ارسال خودرو برای آوردن ۲۵ دستگاه کانکس از سرپل‌ذهاب به شهرستان میانه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: کانکس‌هایی برای تسهیل ارائه خدمات زیرساختی به زلزله‌زدگان، قرار است به‌شکل تجمیعی نصب شوند.

هنربر با بیان اینکه آواربرداری و ساخت اتاقک‌های اسکان موقت نیز با سرعت در حال اجراست تصریح کرد: ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه مشغول آواربرداری و ساخت زیرساخت‌ها هستند.

وی در پایان گفت: ۱۰ مورد ماشین‌آلات نیز در حال ارسال از شهرستان مرند به منطقه بود که گفتیم همه به سراب ارسال شوند.

گفتنی است، مقارن ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۵٫۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان‌های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین‌لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به‌علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به‌علت ترس و اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد پنج نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.