«آنا و مرد چلچله‌ای» به ایران رسید

رمان «آنا و مرد چلچله‌ای» اثر گاوریل ساویت از سوی نشر نون منتشر شد.

کد خبر : 97365
تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردین 1398 - 6:56

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، نشرنون رمانی از گاوریل ساویت را منتشر کرد. این رمان که «آنا و مرد چلچله‌ای» نام دارد با ترجمه ثمین نبی‌پور منتشر شده است.

داستان این رمان در شهر کراکوف و طی سال سال ۱۹۳۹ می‌گذرد. یک میلیون سرباز که رژه می‌روند و هزار سگ که پارس می‌کنند. آنا لانیا، وقتی آلمانی‌ها پدرش را می‌برند، فقط هفت سال دارد. پدرش استاد رشته زبان‌شناسی است و هنگام پاک‌سازی و دستگیری مهره‌های روشنفکر لهستانی بازداشت می‌شود. آنا تنهاست. و بعد با مرد چلچله‌ای آشنا می‌شود. مرد رازی سربه‌مهر است، فریبنده‌ای قدبلند و عجیب و چیره‌دست که چیزی بیش از جادو در آستین دارد. وقتی او چلچله‌ای خوش‌خط‌وخال احضار می‌کند و آن را روی دست آنا می‌نشاند تا جلوی اشک‌هایش را بگیرد، آنا شیفته می‌شود.

این رمان نشانه‌های زیادی از زبان و زبانشناسی دارد که در بطن قصه آورده شده است. نخستین اثر گاوریل ساویت، نویسنده نابغه امریکایی، قرار است قصه‌ای کلاسیک باشد، قصه‌ای درباره درس‌های دردناک زندگی و ستایشی از احتمالات معجزه‌آسای آن.

از ثمین نبی‌پور تا کنون ترجمه رمان «رادیو سکوت» نیز در نشر نون منتشر شده است که تا کنون به چاپ سوم رسیده است. «آنا و مرد چلچله‌ای» در ۲۱۶ صفحه و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط نشر نون به بازار کتاب راه پیدا کرده است.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.