آشوب‌ها در ابتدا از خرمشهر و سیرجان آغاز شد

فرمانده ناجا با بیان اینکه موضوع سهمیه بندی بنزین از اردیبهشت امسال در دستور کار قرار گرفت و دولت این موضوع را پیگیری کرد، گفت: نیروی انتظامی در جلسه شورای امنیت اعلام کرد، در مورد زمان و قیمت تجدید نظر شود.

کد خبر : 109283
تاریخ انتشار : شنبه 16 آذر 1398 - 7:17

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایلنا، «سردار حسین اشتری» فرمانده ناجا در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه انتظامی امین که به مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد شهدا به ویژه شهدای اغتشاشات اخیر گفت: روز دانشجو سنبل مبارزه با استکبار و روز مقاومت و مقابله با زورگویان و بیگانگان است.

وی ادامه داد: باید پیرامون حوادثی که در کشور رخ داده است، مطالعه بیشتری کنیم و راه و رسم شهدایی که برای سربلندی انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند، ادامه دهیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دوره دانشجویی ماندگار است، خطاب به دانشجویان گفت: در مقطعی که در دانشگاه هستید، باید بهترین بهره را ببرید.

سردار اشتری با بیان اینکه باید هر ساله پیشرفت و ارتقا پیدا کنیم و باید به روزترین آموز‌ش‌ها به دانشجویان داده شود، تصریح کرد: دانشگاه‌های نیروهای مسلح باید از همه دانشگاه‌ها جلوتر باشند. دانشگاه‌های نیروهای مسلح باید منبع مرجع باشد و در حوزه پژوهش سرآمد باشند و در راستای پیشگیری و برطرف کردن مشکلات کشور پژوهش کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اگر بخواهیم پلیسی در تراز انقلاب باشیم باید در همه حوزه‌ها با دقت کار جذب  انجام شود، گفت: دانشگاه‌های نیروهای مسلح همواره باید در خدمت به مردم باشند. باید مراکز علمی نیروهای مسلح و پلیس مشکلات جامعه را حل کنند و گره‌ها را باز کنند.

وی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: باید نگاه ما رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی باشد؛ بیانات فرمانده معظم کل قوا مقتدر و امید بخش بود که باید کارگروه‌هایی برای تدوین این بیانات تشکیل شود.

سردار اشتری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حوادث اخیر کشور و با بیان اینکه باید بررسی شود که چه اتفاقی در کشور رخ داد، گفت: موضوع سهمیه بندی بنزین از اردیبهشت امسال در دستور کار قرار گرفت و دولت این موضوع را پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در جلسه شورای امنیت اعلام کرد در مورد زمان و قیمت تجدیدنظر شود، گفت: حوادث لبنان و عراق را داشتیم و همچنین نگرانی‌هایی داشتیم که این اتفاقات تسری پیدا کند؛ آمریکا، رژیم صهیونیستی و منافقین جوانان را در فضای مجازی تحریک می‌کردند.

او ادامه داد: شب جمعه که آغاز اجرای این طرح بود، نیروی انتظامی با آمادگی کامل در تمامی پمپ بنزین‌ها مستقر شدند؛ اول آشوب‌ها در خرمشهر و سیرجان آغاز شد. در خرمشهر در همان اولین‌ ساعت‌ها حمله مسلحانه به پایگاه‌های نظامی داشتند که با آمادگی با آن‌ها مقابله شد؛ در سیرجان هم آشویگران به دنبال آتش زدن مخزن آتش‌زا بودند که با حضور پلیس این امر صورت نگرفت.

وی ادامه داد: اعتراضات مردمی توسط دشمنان به سرعت تبدیل به آشوب و درگیری شد؛ هر کجا نیروی انتظامی حضور پیدا کرد به خوبی عمل کرد و برخورد مقتدارنه‌ای با آشوب‌گران انجام داد.

اشتری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کلاس خارج از فقه گفت: اعتراضات پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از ۸۰ درصد اعتراضات کاهش پیدا کرد و مردم صف خودشان را از گروهای اشرار و اراذل و اوباش جدا کردند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مقتدارانه، روشنگرانه و هوشمندانه بود و خیلی از مشکلات را به جان خریدند، تصریح کرد: برای حفظ امنیت مردم حضرت امام خامنه‌ای ورود پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه اراذل و اوباش به اموال مردم خسارت وارد کرده و اگر ادامه پیدا می‌کرد اوضاع تغییر می‌کرد، گفت: اغتشاشات اخیر فتنه و جنگ بزرگی بود و با فتنه‌های گذشته متفاوت بود. نقش بیگانگان و فضای مجازی که در کشور ما مدیریت نشده است در اغتشاشات اخیر نقش به سزایی داشت؛ ما باید به دنبال مدیریت فضای مجازی باشیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه، پیشدستانه و مقابله‌ای کار بزرگی صورت گرفت، گفت: دستگیری لیدرها و اراذل و اوباش در دستور کار پلیس قرار گرفت و با اشراف اطلاعاتی در سریع‌ترین زمان دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم این اتفاق بزرگ بود اما بزرگترین آن اراده مردم بود که این حرکت را محکوم کردند؛ هر چه توطئه‌های دشمن پیچیده‌تر می‌شود نیروی انتظامی آماده تر می‌شود.

او با بیان اینکه کسانی که مسئول برطرف کردن مشکلات مردم هستند باید ورود پیدا کنند، گفت: نیروی انتظامی امروز آماده‌تر از دو هفته گذشته است و با هر توطئه‌ای مقابله خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهید جواهری و شهید صیادی برای امنیت مردم جان خودشان را فدا کردند، گفت: مردم با حضورشان در تشییع پیکر این دو شهید نشان دادند که قدردان زحمات پلیس هستند. شهید جواهر تا آخرین لحظه در برابر آشوبگران ایستادگی کرده است؛ این شهید والامقام ایستاده و مقاوم به شهادت رسیده است.امروز نیروی انتظامی با رافت توام با اقتدار با مشکلات برخورد می‌کند، گفت: نیروی انتظامی شجاعانه و‌ هوشمندانه وارد میدان شد و این غائله را جمع کرد.

سردار اشتری با بیان اینکه اگر بخواهیم به پلیس تراز انقلاب برسیم باید آمادگی خود حفظ و ارتقا دهیم، گفت: یک‌پلیس تراز انقلاب اسلامی باید پلیس انقلابی، مومنانه، عالمانه و مقتدر باشد و مرجع و پناهگاه مردم باشد.

وی با اشاره بیانیه گام دوم انقلاب گفت: نیروی انتظامی در گام دوم انقلاب باید جایگاه خود را مشخص کند، باید نهال امید به آینده را گسترش دهیم و ناامیدی را از خودمان دور کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که برنامه‌های پنج ساله گام دوم انقلاب اسلامی چیست و در راستای رسیدن به آن تلاش کنیم.

وی همچنین درباره معیشت کارکنان ناجا گفت: در این خصوص بسته‌ معیشتی مشخص شده و تا چند سال آینده مشکل مسکن کارکنان ناجا برطرف خواهد شد.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.