آخرین وداع سرداران مقاومت در مسجد جمکران/‌ قیام عاشورایی ام‌القرای جهان اسلام

تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان شهیدش با حضور باشکوه مردم قم در بلوار پیامبر اعظم (ص) به سمت جمکران در حال انجام است.

کد خبر : 110422
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 دی 1398 - 18:23

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان شهیدش، پس از ساعت‌ها‌ انتظار مردم قم، دقایقی پیش ‌به قلب جهان اسلام رسیدند.

لحظاتی پیش پیکرهای پاک شهیدان سپهبد شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان که در حادثه تروریستی آمریکای جنایتکار در کشور عراق به شهادت رسیده‌اند به شهر قم مقدس قم وارد شدند.

پیکر این شهدای والامقام قرار است بعد از طواف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از بلوار پیامبر اعظم(س) به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع و مراسم وداع انجام پذیرد.

اینجا قم است، شهر شهادت و دلاوری و بوی خون بوی غریبی نیست برای مردمی که زین‌الدین دیده‌اند و حیدریان را همسایگی کرده‌اند اما بوی یوسف علی بوی دست علمدار است، بوی پاره‌های تن قاسم، بوی غریبی اصغر، بوی شجاعت حسین.

عشق به سردار حد و مرز نمی‌شناسد / همه مردم قم برای وداع با پیکر حاج قا‌سم آمده‌اند‌

حضور پرشکوه مردم از ملیت‌های گوناگون در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی نشان داد که عشق به سردار حد و مرز نمی‌شناسد.‌

مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در قم امروز مملو از حضور مردمی از ملیت‌های گوناگون در کنار مردم ولایی و انقلابی ایران زمین بود تا‌ انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دهند.

‌مردم از ملیت‌های گوناگون از آذربایجان، نیجریه، پاکستان، ترکیه و روسیه همه و همه آمده‌اند تا ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه ترامپ در به شهادت رساندن سردار مقاومت، آمادگی خود را برای انتقام سخت اعلام کنند.

شکوه غیرت نسل چهارم و پنجم انقلاب در میزبانی از سردار دل‌ها / همه قمی ‌سپهبد سلیمانی شدند‌

‌بی‌تابی کودکان و نوجوانان در استقبال از بزرگمرد اقتدار و مهربانی شکوه و جلوه خاصی به این مراسم بخشیده است.‌ آری سردار سلیمانی نه یک نام، بلکه کوله‌باری از تاریخ مقاومت و اقتدار را به دوش می‌کشد که این کودکان و نوجوانان میراث‌دار آن هستند.

ساعت‌ها ‌انتظار برای وداع با سردار عشق و حماسه

هم اینک خیابان‌های اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت و بلوار پیامبر اعظم مملو از جمعیت است که از ساعت‌ها پیش در انتظار سردار عشق و حماسه هستند.

حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی  و علوی گرگانی نمایندگان بیوت مراجع تقلید و برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برای وداع با پیکر مطهر شهدا مقاومت وارد حرم مطهر شدند‌.

پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی اخیر پس از انتقال از تهران به قم و طواف در حرم حضرت معصومه (س) به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع می‌شود.

استقبال مراجع و علما ‌از سپهبد سلیمانی و همرزمانش در حرم کریمه اهل‌بیت(س)

پایگاه خبر ججین

‌حضرات آیات مکارم شیرازی، علوی گرگانی و سبحانی و آیات یزدی، حسینی بوشهری، امینی، فاضل لنکرانی، حسینی اشکوری و مسئولان استانی از ساعت‌ها پیش در حرم کریمه اهل‌بیت(س) برای استقبال از پیکرهای پاک شهدا حاضر شده‌اند.

آیت‌الله مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام‌جمعه قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله محمد امینی امام‌جمعه سابق قم، آیت‌الله شب زنده‌دار استاد سطوح عالی حوزه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از دیگر شخصیت‌هایی هستند که به استقبال پیکر مطهر شهدا آمده‌اند.

طواف پیکرهای سرداران مقاومت در حرم حضرت معصومه(س)‌

‌پیکرهای پاک سپهبد شهید سلیمانی، شهید ابومهدی و شهید مظفری نیا به‌منظور طواف مضجع شریف کریمه اهل‌بیت(س) وارد حرم مطهر شدند. پیکرهای پاک این شهدای والامقام پس از طواف به منظور تشییع به بلوار پیامبر اعظم(ص) و پس از آن مسجد مقدس جمکران منتقل شدند.

پس از حضور پیکرهای پاک سرداران شهید به بلوار مراسم تشییع با حضور صدهاهزار نفر از مردم قم و شهرهای مختلف کشور آغاز شد ولی با توجه به ترافیک وسیع جمیعتی به نظر می‌رسد فاصله ۶ کیلومتری بلوار حرم- جمکران مراسم تشییع تا ساعت‌های طولانی ادامه داشته باشد.

جوانانی از ۱۰۰ ملیت جهان در تشییع پیکر سردار سلیمانی

‌طلاب غیرایرانی و جوانانی از ۱۰۰ ملیت جهان با ۱۰۰ پرچم از کشورهای مستقل جهان ‌امروز در این مراسم شرکت کرده‎اند.

تشییع سرداران مقاومت از حرم تا حرم

پایگاه خبر ججین

پس از حضور پیکرهای پاک سرداران شهید به بلوار پیامبر (ص)، مراسم تشییع با حضور صدها هزار نفر از مردم قم و شهرهای مختلف کشور در فاصله ۶ کیلومتری بلوار حرم تا جمکران آغاز شد و مردم عزادار ‌با شعارهای‌ “سردار دلها آمد”، “ما حسینی هستیم انتقام می‌گیریم”، “یا حسین شهید علمدار سالار رسید”، “یاور رهبر آمد”، ” مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل”، “شهید کربلا رسید”، “لبیک یا زینب لبیک یا زهرا” سردار شهید سلیمانی را بدرقه می‌کردند.

صفوف مردم قم ‌در مسیر ۶ کیلومتری از حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران به هم پیوسته و بسیار گسترده است.

حضور بسیار گسترده مردم در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) از ساعت ها قبل آغاز و همچنان بر آن افزوده می شود. زن و مرد، پیر و جوان، همه و همه آمدند تا بار دیگر ضمن قدرشناسی نسبت به این شهدای بزرگوار، با آرمان شهدا تجدید عهد دوباره کنند.

پرچم‌های طنین ‌زرد‌رنگ حزب‌الله در مسیر تشییع برافراشته شد

در مسیر تشییع پیکر سرداران مقاومت آنچه که بیش از هر چیزی خودنمایی می‌کند پرچم‌های ‌زرد‌رنگ حزب‌الله  و جوانانی از ۱۰۰ ملیت جهان با ۱۰۰ پرچم از کشورهای مستقل جهان است. اکنون خیابان‌های اطراف حرم کریمه اهل بیت مملو از عاشقان شهداست و هر لحظه بر تعداد حاضران در این مراسم افزوده می‌شود‌.

انتظار چندساعته مردم قم پایان یافت / سردار دل‌ها بر دوش مردم‌

پایگاه خبر ججین

بالاخره انتظار مردم قم برای مراسم تشییع و وداع با سپهبد شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش به پایان رسید و پیکر این شهدا بر دوش مردم قرار گرفت. پیکرهای پاک این شهدای والامقام در ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) قرارگرفته و در بین شعارهای “حیدر حیدر” مردم در حال انتقال به سمت مسجد مقدس جمکران قرار دارد.

مردم از اقشار، طیف‌ها و طوایف مختلف در این مراسم حضور داشته و عرض ارادت خود را به سردار دل‌ها، سپهبد شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهید مظفری‌نیا نشان داده‌اند.

لحظه به لحظه بر جمعیت حاضرین اضافه می شود و تا چشم کار می کند سیل جمعیت است که دیده می شود؛ کدام دوربین ها و کدام تصاویر می تواند این شکوه حضور را به ثبت رساند؛ حضوری که با اندوه و شکوه درآمیخته و تنها این پیکر حاج قاسم است که می تواند چنین اجتماعی بین نقیضین رقم بزند.

مراسم تشییع به تازگی آغاز شده و این در حالی است به شامگاه رسیده ایم، گویی این مردم هنوز خیال رفتن به خانه ها ندارند و بدون اینکه به خود خستگی راه دهند، با شکوه فراوان در صحنه هستند.

‌پیمان وفاداری مردم قم  هم اکنون در بلوار پیامبر اعظم(ص) با بزرگترین سردار ایران اسلامی در جبهه مقاومت و همزمان شهیدش  به سمت جمکران میعادگاه عاشقان و منتظران حضرت مهدی(عج).

پیمان وفاداری مردم قم با سردار دل‌ها‌

‌امروز مردم قم با حضور حماسی خود هر چند به مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش نرسیدند اما در میزبانی از شهدای مقاومت سنگ تمام گذاشتند.

مردم از گوشه گوشه استان قم و دیگر استان‌های همجوار برای عهدی دوباره به استقبال شهدا آمده بودند تا با سرداری وداع کنند که نامش بلندآواز و مهرش مرزهای جغرافیایی را از هم در نوردیده بود.

مردم از ساعات ابتدایی صبح برای استقبال از پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش در خیابان‌ها حضور داشتند و با وجود اعلان چندین باره مبنی بر عدم برگزاری مراسم تشییع اما هیچ نتواست مانع از ادای دِین این مردم انقلابی به سرداران مقاومت شود.

حضور پرشور مردم قم در مراسم وداع با سپهبد سلیمانی‌

پیکرهای مطهر شهیدان سپهبد سلیمانی، ابومهدی المهندس و مظفری نیا در میان شعارهای “حیدر حیدر” مردم همیشه در صحنه قم در حال انتقال تا مسجد مقدس جمکران است.

بلوار پیامبر اعظم(ص) مملو از افرادی است که از دور و نزدیک و با ساعت‌های چشم‌انتظاری منتظر حضور سردار دل‌ها سپهبد شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش بوده‌اند.

همه افراد با سنین مختلف در این مراسم وداع حاضر شدند تا ضمن تجدید بیعت با آرمان انقلاب و رهبر انقلاب، به دشمنان این کشور ثابت کنند که هیچ‌گاه دست از انتقام عزیزان خود دست بر نخواهند داشت.

‌پیکر شهدا به سه کیلومتری مسجد مقدس جمکران رسیدند

مردم قم  همچنان در مسیر حرم تا جمکران در حال بدرقه شهدا هستند و  شعارهایی همچون«سردار دلها آمد»، «ما حسینی هستیم انتقام می‌گیریم»، «یا حسین شهید علمدار سالار رسید»، «یاور رهبر آمد»، « مرگ بر آمریکا»، مرگ بر اسرائیل»، «شهید کربلا رسید»، «بیک یا زینب لبیک یا زهرا»،  «سردار وطن، سرور و سالار خوش آمد» سر می‌دهند.اکنون ‌پیکر شهدا به سه کیلومتری مسجد مقدس جمکران رسیده است.

پاسخ قمی‌ها به ترامپ‌

اقدام جنایتکارانه ترامپ در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را هیچ چیزی جز « انتقام سخت» جبران نمی‌کند؛ قطعاً هیچ چیزی نمی‌تواند مرهم زخمی به این بزرگی باشد، درد شهادت سردار وطن کم نیست که اینگونه میلیون‌ها نفر را از راه دور و نزدیک برای چندین ساعت به خیابان‌ها کشانده است.

به راستی چه چیزی این همه درد و زخم بی‌سرداری وطن را جبران می‌کند؟

شور شیدایی در پایتخت جهان اسلام /‌‌ طنین عشق سردار دل‌ها در دیار دارالمؤمنین قم

امروز طنین عشق سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی زیر گنبد فیروزه‌ای فاطمه معصومه(س) بار دیگر صحنه‌ای از شور و شیدایی مردم دلباخته به اهل بیت(ع) و مدافعان حرم را به تصویر کشید.

امروز شور و شعور جلوه خاصی پیدا کرده و نه تنها هر ایرانی که جای جای ایران زمین سردار سلیمانی شدند، آری تاریخ امروز برگ زریّن دیگری را تجربه کرد و سرزمین رستم و سهراب‌ها اکنون به سردار سلیمانی‌هایش می‌نازد که مرزهای مقاومت و جوانمردی را جابه‌جا و به نام خود رقم زده‌اند.

آری امروز تاریخ، زمین و زمان شور دیگری را با شعور حیدری تجربه کرد تا فرشیان نشان دهند بی‌دلیل نبوده که عرشیان به سجده چنین بندگان مقربی نائل می‌شود، آری اینجا ایران، به وقت دلدادگی است.

نگین سلیمانی بر خاتم جمعیت هزاران نفری قم

امروز همه قمی‌ها از شهرهای اطراف‌، از مسافت‌های دور و نزدیک خود را به قم  رسانده بودند تا پیکر مطهر یکی از بزرگ‌ترین سرداران تاریخ اسلام را بر دوش خود تشییع کنند.‌

‌پیکر پاک سردار سلیمانی و شهدای مقاومت همچون نگینی در حلقه مردم قدرشناس قم قرار گرفته و به سوی مسجد مقدس جمکران در حال حرکت است و اکنون در نزدیکی جمکران است.

آخرین حضور سرداران مقاومت در مسجد جمکران

هزاران هزار تن از مردم ولایتمدار قم پس از تشییع باشکوه مسیر ۶ کیلومتری ‌بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران، قیامی عاشورایی را ‌رقم زدند تا برگ زرین دیگری از دلدادگی ام‌القرای جهان تشیع با شهدا و انقلاب در تاریخ پرافتخار این شهر ثبت شود و اکنون پیکر شهدای مقاومت در مسجد جمکران حضور دارند تا آخرین وداع با این مکان مقدس داشته باشند.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.