برای فروش ویژه، خودتان تعطیلی بسازید: خیلی از خرده‌فروشی‌ها فقط تعطیلات رسمی را جشن می‌گیرند و مشتریان‌شان را از فروش ویژه بهره‌مند می‌کنند. اما مردم دوست دارند همیشه در جشن باشند. آنها عاشق هیجان هستند. بنابراین، چرا صبر کنید که یک جشن یا تعطیلی بزرگ اتفاق بیفتد؟ خودتان تعطیلی ایجاد کنید. به چیزهای جالبی که فروشگاه‌‌تان می‌فروشد و کارهای جالبی که می‌توانید انجام دهید تا مشتری داخل فروشگاه کشیده شود، فکر کنید. مثلا من در فروشگاه کفش خودم «روز ملی همبرگر» را جشن گرفتم! تنها ارتباطی که کفش و همبرگر به هم داشتند این بود که هر دو از گاو درست می‌شوند و ساختن یک رویداد از دل این تفکر، افراد زیادی را جذب کرد.

بیشتر تبلیغ کنید: درست زمانی که ممکن است فکر کنید وقت آن رسیده که بودجه بازاریابی را کم کنید، باید به فکر تبلیغاتبیشتر باشید. افزایش تلاش‌های بازاریابی در طول دوره‌های رکود فروش کاری بسیار عاقلانه است، چون رقابت بیشتر است و پولی که مصرف‌کننده هزینه می‌کند کمتر می‌شود. به آگهی در روزنامه، مجله، ویژه‌نامه‌ها و دیگر اشکال بازاریابی فکر کنید. روزنامه‌ها معمولا فضاهایی خالی دارند که برای تبلیغات اصلی خود از آنها استفاده نمی‌کنند. یک روش عالی این است که از این فضاها برای تبلیغ استفاده کنید و با یک تیتر جالب برای مشتری سوال ایجاد کنید. مثلا آگهی فروشگاه کفش ما این بود: «پایتان آسیب دیده؟»

هیجان ایجاد کنید: هر وقت اتفاق پرسروصدایی در کسب‌وکارتان رخ می‌دهد، یک خبرنامه در رسانه‌ها منتشر کنید. دلیل این کار این است که بدون هزینه، پوشش خبری لازم را بدهید و توجه مردم را جلب کنید. می‌‌توانید به کلاس‌های آموزشی، جلسات و دیگر رویدادهای شبکه‌سازی در فروشگاه خرده‌فروشی هم فکر کنید. از یک رویداد تبلیغی منحصر به فرد برای سروصدا ایجاد کردن در کسب‌وکارتان استفاده کنید.

استراتژی قیمت‌گذاری خود را بررسی کنید: وقتی محصولاتی را می‌خرید و قیمت‌گذاری می‌کنید، مطمئن شوید هزینه نهایی کالا را محاسبه کرده‌اید و فروشگاه خرده‌فروشی شما می‌تواند در آن نقطه قیمتی به سود برسد. قیمت محصول شما باید رقابتی، اما همچنان سودآور باشد. در نهایت، قیمت مناسب قیمتی است که مشتری تمایل دارد برای دریافت کالای مورد نظر بپردازد.

فروشگاه را برای فروش طراحی کنید: از استراتژی‌های چندگانه در عرضه بهره ببرید و فرصت‌های فروش را برانگیزید. از تکنیک‌های نورپردازی و نماهای خلاقانه در ویترین استفاده کنید تا مشتری جذب شود. همچنین فیلم‌های جالب در مورد نحوه استفاده از محصول، سرگرم شدن مشتری و هر چیز انگیزشی دیگری پخش کنید. هر احساسی که در عرضه بصری محصول خود دارید درگیر کنید. به یاد داشته باشید یک فروشگاه پرانرژی می‌تواند مثل یک آهنربا عمل کند.

با مشتری ارتباط برقرار کنید: خدمات‌دهی عالی به مشتری کلید افزایش فروش است. به مشتری گوش بدهید تا نیازها و خواسته‌های او را بفهمید سپس در مورد محصولات به آنها آموزش و آگاهی بدهید. در نهایت، بگذارید مشتری بداند که کار آنها را هم تحسین می‌کنید. خدمات و محصولات ارزش افزوده ارائه کنید. از مشتری اطلاعات تماس بخواهید و لیستی از اطلاعات هر مشتری تهیه کنید. به یاد داشته باشید، مشتری به دنبال یک تجربه است، نه فقط یک محصول.

اجتماعی باشید: راحت‌ترین و مقرون‌ به صرفه‌ترین کاری که می‌توانید انجام بدهید رسانه‌های اجتماعی است. مطمئن شوید که جریان ثابت و مداومی از فعالیت‌های آنلاین دارید. مشتریانی که شما را دنبال می‌کنند و همواره شاهد موجی از فعالیت‌ها از طرف‌تان هستند و سپس می‌بینند که سکوت کرده‌اید، می‌فهمند دلیل اینکه فقط آنلاین هستید، کاهش فروش است. از رسانه‌های اجتماعی برای پیدا کردن موقعیت خودتان برای خرید و فروش استفاده کنید.

پول‌تان را مدیریت کنید: این اقدامی واضح به نظر می‌رسد، اما به‌عنوان اپراتورهای خرده‌فروشی، گاهی آنقدر درگیر جزئیات ریز کسب‌وکارمان می‌شویم که از اوضاع و اطلاعات مالی غفلت می‌کنیم. بودجه‌ای در نظر بگیرید و بدانید هر یک عدد سکه شما کجا خرج می‌شود، یعنی جریان نقدی را کاملا زیر نظر داشته باشید و موجودی خود را کنترل کنید.

یک رویداد ایجاد کنید: بعضی از موفق‌ترین روزهای فروش ما در بدترین دوره‌های فروش سال اتفاق افتاده‌اند. چگونه این کار را انجام دادیم؟ از طریق مشارکت با یک خیریه محلی و راه‌اندازی یک رویداد در فروشگاه‌مان. به‌عنوان مثال، اواخر ماه اول سال که معمولا زمان مرده‌ای برای بیشترخرده‌فروشی‌ها است، با یک خیریه محلی شریک شدیم و یک نمایشگاه آخر هفته‌ای از محصولاتی که کمتر فروش می‌رفتند برگزار کردیم. این خیریه محصولات و خدمات بهداشتی برای کودکانی که والدین بی‌خانمان داشتند ارائه می‌کرد. ما هم برای هر خرید از محصولات‌مان، ۲۰ درصد تخفیف به نفع این خیریه در نظر گرفتیم. با این اقدام، هم اعتبارمان را درجامعه محلی افزایش دادیم و هم فروش‌مان بالا رفت و هم به کودکان نیازمند کمک کردیم.

فروش را به بیرون فروشگاه منتقل کنید: یک پدیده خرده‌فروشی این است که وقتی فروشگاه‌ها کاری غیرعادی انجام می‌دهند، مردم می‌خواهند در مورد آن بدانند. بنابراین فروش در پیاده‌رو را فراموش نکنید. این ایده‌ای قدیمی، اما خوب برای خرده‌فروشی است. اغلب اوقات، وقتی فروش ما واقعا کند می‌شود، عرضه را به بیرون از فروشگاه می‌بریم. این کار طوری به نظر می‌رسد که انگار اتفاقی در فروشگاه افتاده و مردم کنجکاو می‌شوند و می‌خواهند ببینند چه خبر است. وقتی این کار را انجام می‌دهید، توجه افراد گذری را که در حالت عادی متوجه فروشگاه شما نیستند و محصولات شما در لیست خرید روزانه‌شان نیست، جلب می‌کنید.

آنها وقتی می‌بینند محصولی بیرون آمده و عده‌ای به خاطر آن جمع شده‌اند، به آن توجه می‌کنند.