کتاب «روایت رهبری» رونمایی و معرفی شد

کتاب روایت رهبری که با همت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری نگارش و منتشر شده معرفی و رونمایی شد.

کد خبر : 101560
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 تیر 1398 - 6:18

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، کتاب «روایت رهبری» که از سوی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی در ایام سالگرد انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری منتشر شده بود در فرهنگسرای اندیشه معرفی و رونمایی شد.

بر اساس این گزارش این کتاب در سه فصل و ۶۲۰ صفحه، روایت جامع و دست اولی است از «رسمیت و قانونیت یافتن رهبری حضرت امام خمینی رحمه‌الله با مصوبه مجلس خبرگان قانون اساسی»، «تعیین آیت‌الله منتظری به رهبری آینده توسط مجلس خبرگان رهبری و سپس عزل وی» و در نهایت «تعیین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان به رهبری انقلاب اسلامی» است.

از ویژگی‌های «روایت رهبری» می‌توان به استفاده از برخی خاطرات منتشرنشده سیاسی و مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تناسب موضوعات مطرح شده در کتاب اشاره کرد.

این کتاب توسط سیدیاسر جبرائیلی تألیف شده و انتشارات انقلاب اسلامی آن را چاپ کرده است.

مراسم رونمایی از کتاب با استقبال خوب مخاطبان همراه شده و سالن فرهنگسرای اندیشه مملو از علاقه‌مندان است.

در این مراسم حجت‌الاسلام محسن قمی عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، سعید اوحدی و عطارزاده رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای و میثم نیلی حضور دارند.

در آغاز برنامه عطار‌زاده با اشاره به اینکه این اثر برای نخستین‌بار برخی روایت‌ها را در خود جای داده گفت: این کتاب می‌تواند سرآغاز جدیدی برای پژوهش پژوهشگران در موضوع رهبری پژوهی باشد. تعیین ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی در این اثر مورد توجه بوده است. همچنین در این اثر خاطرات منتشر نشده از مذاکرات مجلس خبرگان در ١۴ خرداد سال ١٣۶٨ منتشر شده است.

در ادامه اعضای گروه سرود منتظران ظهور به اجرای برنامه پرداختند.

پایگاه خبر ججین

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.