معرفی کتاب «تاریکی مطلق»

آثار کینگ در ژانر وحشت هست و می‌توان گفت که استیون کینگ برترین نویسنده ژانر وحشت در حال حاضر به شمار می‌آید.

کد خبر : 13294
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 17:37

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، استیون ادوین کینگ که به اختصار با نام استیون کینگ میان مردم شناخته می شود، نویسنده رمان و داستان‌های کوتاه می باشد که در ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۷۷ در ایالات پورتلند در امریکا به دنیا آمد. استیون یکی از برترین نویسنده‌های قرن حاضر محسوب می‌شود. اغلب آثار کینگ در ژانر وحشت هست و می‌توان گفت که استیون کینگ برترین نویسنده ژانر وحشت در حال حاضر به شمار می‌آید.

کینگ در سال ۱۹۷۰ از دانشگاه شهر مین (مکان تولدش) فارغ التحصیل شد و از آن زمان به بعد شروع به نوشتن داستان‌ نمود. ۴ سال بعد کینگ موفق به انتشار اولین رمان خود با نام کری شد. او در این مدت علاوه بر نویسندگی به شغل‌هایی مانند تدریس و نجاری و … هم مشغول بود و از این راه امرار معاش می‌کرد. با انتشار کتاب کری و استقبال خوانندگان از سبک نوشتاری کتاب، این نویسنده به سرعت به شهرت رسید، و محبوبیت داستان باعث شد تا دو سال بعد از انتشار فیلمی بر اساس داستان آن توسط برین دی پالما ساخته و روانه بازار شود.

در رمان‌های استیون کینگ تقریبا تمامی زمینه‌های وحشت از جمله خون‌آشام‌ها، سگ‌های وحشی، قاتلان تشنه خون، ارواح و … را می‌توان یافت. وی جوایز ادبی بسیاری را در طول سال‌های فعالیتش دریافت نموده و به عنوان یکی از پرکارترین، پردرآمدترین و محبوب‌ترین نویسندگان حال حاضر امریکا شناخته می‌شود. وی در رابطه با اهتمامش نسبت به نویسندگی این موضوع را مطرح می نماید که روزانه زمان مشخص و نسبتا طولانی را به این کار اختصاص می‌دهد و به آن به عنوان یک شغل واقعی می‌نگرد.

استیون کینگ در نوشته‌ها و مصاحبه‌های مختلف از نویسندگان بزرگی که وی را تحت تأثیر قرار داده‌اند نام برده که از آن جمله می‌توان به برام استوکر، اچ پی لاوکرفت، رِی بردبری، ریچارد ماتسون و جان دی مکدونالد  اشاره نمود. می‌توان اینگونه بیان کرد که وی کار نویسندگی اش را با نوشتن داستان‌ها و رمان‌های کوتاه آغاز نمود و بعد از کسب شهرت، بیشتر برای روزنامه‌ها و مجله‌ها داستان‌هایی که به صورت سرالی بودند را تألیف کرد که مشهورترین آنها سری قلعه تاریک است و پس از آن در سه دهه ۱۹۹۰، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ بیشتر مشغول به نوشتن کتاب بوده است.

به جرأت می‌توان گفت که تقریبا تمامی کتاب‌های استیون کینگ حداقل یک جایزه ادبی را از آن خود کرده اند و یا نامزد دریافت جایزه شده‌اند، در مجموع وی بیش از ۶۰۰ عنوان جایزه ادبی تا کنون کسب کرده است. از کتاب‌های وی که در ایران نیز ترجمه و چاپ شده‌اند می‌توان به آتش افروز، آهنگ آخر دنیا، ابلیس، اتاق شماره چهار کالبد شکافی، احیا، از نوشتن، امیدهای جاودان بهاری، انتخاب سوم، انتخاب سه در جادویی، بلیز، بی خوابی، بیوک مرموز، تابستان تباهی، تفنگدار اشاره نمود.

 کتاب «تاریکی مطلق» که نسخه اصلی آن با عنوان ««Full Dark, No Stars» در سال ۲۰۱۰ میلادی منتشر شده، شامل سه داستان با عناوین «معامله منصفانه»، «یک ازدواج موفق» و «گربه جهنمی» است.

در داستان تاریک و جذاب «معامله منصفانه»، کینگ خواننده را با استریتر – مردی مبتلا به سرطان- آشنا می‌سازد. او که برای افزایش طول عمرش حاضر است دست به هر کاری بزند، معامله‌ای عجیب با فروشنده دوره‌گردی انجام می‌دهد، فروشنده‌ای که کارش افزایش و تمدید چیزهاست. اما برای هر معامله، قیمتی گزاف باید پرداخت. 

در داستان «یک ازدواج موفق»، خواننده با این سؤال روبه‌رو می‌شود: آیا امکان شناخت واقعی هر کسی وجود دارد، حتی آنان که بسیار دوست‌شان داریم؟ زمانی که شوهر دارسی به یکی از سفرهای کاری‌اش رفته، دارسی در پی یافتن باتری به گاراژ خانه می‌رود و پای‌اش به جعبه‌ای در زیر میز می‌خورد. این اتفاق کوچک، او را به کشف اسرار تاریک و وحشتناک شوهرش پس از بیست و پنج سال ازدواج سوق می‌دهد. چه کار می‌کردید اگر مردی که همیشه آراسته و مرتب است، همان مردی نباشد که شما فکر می‌کنید می‌شناسید؟ و حالا او در راه بازگشت به خانه است…

استیون کینگ که تا امروز آثار متنوعی را در ژانر وحشت به رشته تحریر درآورده در کشورهای انگلیسی زبان هواداران بی‌شماری دارد و آثارش سال‌ها است که در رده پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین آثار ادبی جهان قرار گرفته است. همچنین بسیاری از آثار او توسط کارگردان‌های مطرح به فیلم سینمایی تبدیل شده است.

انتشارات افراز تاکنون کتاب‌های «برج تاریک» (سه جلد)، «سواری مرگ»، «امیدهای جاودان بهاری»، «بلیز»، «تلفن همراه»، «هر آنچه دوست داری از دست خواهی داد»، «خواهران کوچک ایلوریا و مرد کت‌شلوارمشکی» و «مسیر سبز» را از اثار استیون کینگ منتشر کرده است.

 



 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.